Citat:
Ursprungligen postat av
salad
Jag skrev i början på februari att bakhmut riskerade att omringas, och att ryssarna skulle ta staden. Och att ukraina borde bygga nya försvarslinjer mot chasiv yar. Jag skrev även om liknande utveckling vid avdivka. Jag hade rätt. Andra skrev som du gör nu, vem tror jag att jag är? Kommer aldrig hända! Ryssarna slåss med spadar! Vem är du?
Har ryssarna tagit staden, Bachmut? Efter en som du menar lyckad omringning så gick de på rent och snyggt vis in och tog över staden medans ukrainska styrkor blev tillfångatagna?
Varför är staden en grushög nu om de klarade av att fullfölja MODERN militär aktion med resultat?
Att sitta med några tusen artillerister som skjuter hej vilt mot en stad för att det är allt de kan, är inte att ta över någon stad och ännu mindre militäriskt förfarande år 2023.
Det som kräver 4000 apor för att dra i snören dygnet runt (förlåt alla ni artillerister) i ryska armen använder vi andra istället 12x6 yrkeskunniga militärer för att lösa, och då står det mesta utav civil infrastruktur kvar.
Sedan fick ryssen på truten så det stod härliga till vid Avdiivka, och varför? Jo för att där försökte de sig på att flytta sig både med fordon som till fots. Då skiter det sig direkt som du bevisligen kan se.
Vansinnigt att du försöker få en hel värld som ser DIREKT fakta att tro på ditt svammel. Sanningen är att du inte har en aning om Rysslands, Ukrainas eller någon annan militärs förfaranden, utan bara sitter här som en idiot och postar snorungelänkar från något jävla telegram eller vad fan resten heter.