2023-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Jag skrev i början på februari att bakhmut riskerade att omringas, och att ryssarna skulle ta staden. Och att ukraina borde bygga nya försvarslinjer mot chasiv yar. Jag skrev även om liknande utveckling vid avdivka. Jag hade rätt. Andra skrev som du gör nu, vem tror jag att jag är? Kommer aldrig hända! Ryssarna slåss med spadar! Vem är du?

Har ryssarna tagit staden, Bachmut? Efter en som du menar lyckad omringning så gick de på rent och snyggt vis in och tog över staden medans ukrainska styrkor blev tillfångatagna?
Varför är staden en grushög nu om de klarade av att fullfölja MODERN militär aktion med resultat?

Att sitta med några tusen artillerister som skjuter hej vilt mot en stad för att det är allt de kan, är inte att ta över någon stad och ännu mindre militäriskt förfarande år 2023.

Det som kräver 4000 apor för att dra i snören dygnet runt (förlåt alla ni artillerister) i ryska armen använder vi andra istället 12x6 yrkeskunniga militärer för att lösa, och då står det mesta utav civil infrastruktur kvar.

Sedan fick ryssen på truten så det stod härliga till vid Avdiivka, och varför? Jo för att där försökte de sig på att flytta sig både med fordon som till fots. Då skiter det sig direkt som du bevisligen kan se.

Vansinnigt att du försöker få en hel värld som ser DIREKT fakta att tro på ditt svammel. Sanningen är att du inte har en aning om Rysslands, Ukrainas eller någon annan militärs förfaranden, utan bara sitter här som en idiot och postar snorungelänkar från något jävla telegram eller vad fan resten heter.
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-06-06 kl. 22:17.
Citera
2023-06-06, 22:10
Medlem
Sqrbankens avatar
Intressant med denna överste, Andriy Stesev, som kastat in handduken.

Långt ifrån den första och sannolikt inte heller den sista inom den ryska tattarcirkusen som så kommer att göra men det som är noterbart med händelsen är att han stupade i Belgorod oblast.

Spännande utveckling minsann, inte minst då trådens ackordsryssar för ungefär ett år sedan högfärdigt satt och informerade oss övriga hjon om att Kiev skulle vara intaget före midsommar.
Citera
2023-06-06, 22:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Har ryssarna tagit staden, Bachmut? Efter en som du menar lyckad omringning så gick de på rent och snyggt vis in och tog över staden medans ukrainska styrkor blev tillfångatagna?
Varför är staden en grushög nu om de klarade av att fullfölja MODERN militär aktion med resultat?

Att sitta med några tusen artillerister som skjuter hej vilt mot en stad för att det är allt de kan, är inte att ta över någon stad och ännu mindre militäriskt förfogande år 2023.

Det som kräver 4000 apor för att dra i snören dygnet runt (förlåt alla ni artillerister) i ryska armen använder vi andra istället 12x6 yrkeskunniga militärer för att lösa, och då står det mesta utav civil infrastruktur kvar.

Sedan fick ryssen på truten så det stod härliga till vid Avdiivka, och varför? Jo för att där försökte de sig på att flytta sig både med fordon som till fots. Då skiter det sig direkt som du bevisligen kan se.

Vansinnigt att du försöker få en hel värld som ser DIREKT fakta att tro på ditt svammel. Sanningen är att du inte har en aning om Rysslands, Ukrainas eller någon annan militärs förfaranden, utan bara sitter här som en idiot och postar snorungelänkar från något jävla telegram eller vad fan resten heter.

Men tog ryssarna bakhmut? Eller inte?
Citera
2023-06-06, 22:12
Medlem
Citat:

Varför frågar du något som jag gav dig ett svar på i det som du citerade?? Är du sum på riktigt eller vill du bara käfta?

Läs för helvete det jag svarade dig innan du spottar ur dig nästa skräppost. Det vinner vi alla på här och i den riktiga världen
Citera
2023-06-06, 22:14
Medlem
Citat:

Frågan är vilka ryssar? Ryska armen? Wagner? Tattar snubben kadyrov? Osv osv.
Citera
2023-06-06, 22:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Nej, de bombade sönder stan.
Citera
2023-06-06, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Varför frågar du något som jag gav dig ett svar på i det som du citerade?? Är du sum på riktigt eller vill du bara käfta?

Läs för helvete det jag svarade dig innan du spottar ur dig nästa skräppost. Det vinner vi alla på här och i den riktiga världen

Du svamlar så mkt man tröttnar efter första raden, så vill bara få det ur vägen.

Tog man bakhmut? Ja eller nej?
Citera
2023-06-06, 22:20
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Finns ett program/show jag tycker att du ska titta på " The price is right " antar att Drew Carrey kan få dig att förstå vad en prislapp är Ukraina sålde dyrt och de dumma Ryssarna gick på det
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Det verkar som om ryssarna har dränkt alla djur i djurparken också!
https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1666090058733195265

Ryssarna brukar ju utföra hämndattacker när Ukraina slagit till så det vore väl inte mer än rätt att plocka ner Kertjbron en gång för alla med ett par Storm Shadow rakt in i bropelarna. Lite slavisk hämnd sådär. Den är ett legitimt mål då den används av militären för logistiken medan kraftverksdammen utlöst ett humanitärt katastrofscenario och är ett regelrätt krigsbrott. Kan nog utlösa lite panik bland ryssarna.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Frågan är vilka ryssar? Ryska armen? Wagner? Tattar snubben kadyrov? Osv osv.

Bra fråga. Vet inte själv riktigt.
Citera
2023-06-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Finns ett program/show jag tycker att du ska titta på " The price is right " antar att Drew Carrey kan få dig att förstå vad en prislapp är Ukraina sålde dyrt och de dumma Ryssarna gick på det

Haha. Kanske är så
Citera
2023-06-06, 22:23
Medlem
Citat:
Du svamlar så mkt man tröttnar efter första raden, så vill bara få det ur vägen.

Tog man bakhmut? Ja eller nej?

Bakhmut finns ej mer. Så vad tog de?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in