2023-06-05, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Apan1891
Bra resonerat och skrivet!
Om det är P och V och kanske S som gjort det. Vad kan vara troligt att dem gjort av kroppen? Kan de fått hjälp av Spanien killarna med tips på dumpningsplatser kanske. Killarna verkar inte som de smartaste med tanke på hur dom hanterade knarket..

Ingen aning, men hade de bara dumpat henne i naturen borde hon nog hittats vid det här laget. Att det var mitt i vintern utesluter nog både gravgrävning och äventyr på sjön. Det har ju spekulerats i en brunn någonstans och det låter väl som ett rätt rimligt och praktiskt alternativ.
Citera
2023-06-05, 20:35
Medlem
Då får man hoppas för familjens skull att polisen letar i brunnar tills dom hittar Lollan. Framförallt för hennes barns skull.

Enligt dokumentären så ska hon tillsammans med sina vänner lämnat i en bil. Så dom kan ju ha åkt en bit. Frågan är väl när hon dog och om dem höll henne vid länge eller inte innan hon dog.

Citat:
Ursprungligen postat av Sullen
Ingen aning, men hade de bara dumpat henne i naturen borde hon nog hittats vid det här laget. Att det var mitt i vintern utesluter nog både gravgrävning och äventyr på sjön. Det har ju spekulerats i en brunn någonstans och det låter väl som ett rätt rimligt och praktiskt alternativ.
Citera
2023-06-06, 16:28
Medlem
Kantarell1423s avatar
Kan ingen lägga upp fupar och domar som ni pratar om.
Citera
2023-06-06, 21:04
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kantarell1423
Kan ingen lägga upp fupar och domar som ni pratar om.

Dessa finns ju upplagda i dom trådarna som länkas i inläggen där dessa diskuteras.

Varför skulle det länkas fup:ar gällande andra mål i denna tråden som handlar specifikt om Louise försvinnande när ingen (hittills) är dömd för detta?

Dvs det finns ingen fup i detta fallet.
Citera
2023-06-06, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Dessa finns ju upplagda i dom trådarna som länkas i inläggen där dessa diskuteras.

Varför skulle det länkas fup:ar gällande andra mål i denna tråden som handlar specifikt om Louise försvinnande när ingen (hittills) är dömd för detta?

Dvs det finns ingen fup i detta fallet.

Det finns en förundersökning men inte offentlig 😁
Citera
2023-06-07, 10:47
Medlem
..kanske en dum fråga eller att det står någonstans som jag missat..

Jag undrar om P0ntus är "blod"-släkting eller kanske varit tidvis en "plast"-släkting till L0uise We$ter?

P0ntus häckade ibland hemma hos N@thalie (på K@nalvägen). I P0ntus Personalia-bilaga under rubriken "Föräldrars/Vårdnadshavares namn" anges [S@ndra B3rg (Br0lin)] och [Thom@s We$ter] där. Är Thom@s biologisk far till P0ntus &/eller en släkting till L0uise? Thom@s adress (...) uppgavs där/då vara i Åkersberga, men han är/var skriven på en annan adress i/på Arnö (postort: Lju$terö), på gatan Tu$köväg3n, (som ligger bredvid Arnöväg3n.)

I bilagans "Kompletterande uppgifter:"
Bor hos sin moster P3tra Br0lin (...) i Åkersberga. P0ntus vill ha sin post skickad till P3tra.
(Bilagans utskrift 2022-maj, uppdaterad 2022-juni)
Citera
2023-06-07, 11:42
Medlem
Efter att ha släppt detta fallet ett tag på grund av andra mordfall och dylikt. Så man är lite ringrostig, men vad är de som tyder på att hon är död vill jag fråga?, jag har hört anhöriga som sagt att hon skulle aldrig lämna sitt barn och så, och visst, de är ett bra argument. Men om man verkligen är hotad till livet och har vetskapen att barnet kommer klara sig för man har familj och vänner som kommer sköta om barnet och ge de all kärlek. Vad finns mer för argument?
Citera
2023-06-07, 12:06
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Efter att ha släppt detta fallet ett tag på grund av andra mordfall och dylikt. Så man är lite ringrostig, men vad är de som tyder på att hon är död vill jag fråga?, jag har hört anhöriga som sagt att hon skulle aldrig lämna sitt barn och så, och visst, de är ett bra argument. Men om man verkligen är hotad till livet och har vetskapen att barnet kommer klara sig för man har familj och vänner som kommer sköta om barnet och ge de all kärlek. Vad finns mer för argument?

Mordhotad och jagad av påtända psykopater som har tagit liv förr och uppenbarligen har högt våldkapital. Räcker inte?

Hon hade noll resurser till att försvinna på egen hand och polis/myndigheter ger knappast hemlig identitet för att man är jagad av några pundare från Roslagen. Åtminstone inte utan rättegång etc först.
Hade polisen varit oroade för hennes liv så hade dom anhållit gärningsmännen i första hand och framförallt så finns det ingen anledning att hålla allt hemligt för familjen nu när dom sitter inne på 8 år.
Citera
2023-06-07, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Mordhotad och jagad av påtända psykopater som har tagit liv förr och uppenbarligen har högt våldkapital. Räcker inte?

Hon hade noll resurser till att försvinna på egen hand och polis/myndigheter ger knappast hemlig identitet för att man är jagad av några pundare från Roslagen. Åtminstone inte utan rättegång etc först.
Hade polisen varit oroade för hennes liv så hade dom anhållit gärningsmännen i första hand och framförallt så finns det ingen anledning att hålla allt hemligt för familjen nu när dom sitter inne på 8 år.

Jo, men de bevisar ju inte att hon inte han fly innan dom fick tag i henne, har de kommit fram hur mkt pengar hon tog ut från bankomaten? Alltså jag dömer inte dom som tror att hon är mördad, absolut inte, alla teorier är öppna så länge ingen vet, men jag har en känsla att hon lever och håller sig gömd nånstans. Och bara för att vissa som är ute efter henne sitter inne på långa fängelsestraff så finns andra som tar över. Så ingen vet hur många som är ute efter henne.

Jag vet inte varför jag har den känslan att hon lever, de brukar jag inte ha. Jag brukar alltid ha i liknande fall att personen är död och begravd nånstans. Men här känns de annorlunda
Senast redigerad av DeVaLaGott88 2023-06-07 kl. 12:45.
Citera
2023-06-07, 12:58
Medlem
Eftersom polisen har filmen från bankomaten och ser precis hur mkt och från vilket konto det tagits ut pengar, så borde anhöriga fått veta om det alls fanns en chans/risk att hon kunnat fly. Men eftersom anhöriga tycks vara av den bestämda uppfattningen att hon är död så kan man tänka sig att de fått info om att kontot är tomt eller orört efter ett visst datum. Hennes pass ligger som beslag hos polisen står det i fupen om kidnappningen/grov narkotikabrott.

Utöver det så har hon uttalat att hon har ett dödshot över sig. Den enda som säger att hon stuckit är pojkvännen. Pojkvännen vars polare är empatistörda knarkare tillika knarkhandlaramatörer.
Citera
2023-06-07, 16:55
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeVaLaGott88
Jo, men de bevisar ju inte att hon inte han fly innan dom fick tag i henne, har de kommit fram hur mkt pengar hon tog ut från bankomaten? Alltså jag dömer inte dom som tror att hon är mördad, absolut inte, alla teorier är öppna så länge ingen vet, men jag har en känsla att hon lever och håller sig gömd nånstans. Och bara för att vissa som är ute efter henne sitter inne på långa fängelsestraff så finns andra som tar över. Så ingen vet hur många som är ute efter henne.

Jag vet inte varför jag har den känslan att hon lever, de brukar jag inte ha. Jag brukar alltid ha i liknande fall att personen är död och begravd nånstans. Men här känns de annorlunda

Hon hade inga resurser att kunna gå under jorden på egen hand.
Citera
2023-06-07, 17:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Negerkuck
Hon hade inga resurser att kunna gå under jorden på egen hand.
Hmmmmmm Du kanske är på rätt spår - ponera att hon hjälper polisen att hitta knarkarkvartar i och omkring Stockholm samt becknare.
Väldigt mycket droger som hittats av polisen i år - vilket är oerhört bra.

Det är juh enbart hon och polisen som vet - isåfall.
Undercover jobb..
Senast redigerad av Massonite 2023-06-07 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in