Citat:
Men utpekandet kom ju efter boken och filterartikeln. Jag ska väl erkänna också att jag inte vet hur KP kom fram till detta och om TP/filter var inblandade. Men det verkade komma ungefär samtidigt och man fick en känsla av att det hängde ihop.Du glömmer - eller låtsas glömma - att åklagare Petersson faktiskt klev in i PU redan 2017 (dessutom första halvåret), alltså drygt ett och ett halvt år före TPs bok (kom senhösten 2018), ett år före Filters artikel. Så dessa hade han inte hunnit läsa (om han nu gjort det, han har mig veterligen inte skyltat med att han läst boken, eller LLs bok för den delen). Har jag förstått det hela rätt, började de tämligen omgående 2017 att nysta i SE. LLs bok släpptes i augusti 2016, ingen aning om han läst den, Nationens Fiende fick ju ingen press alls när den kom, gavs ut på eget förlag, det tog nog sin lilla tid innan PU uppmärksammade den, och någonting säger mig att PU under det andra halvåret 2016 inte var tårna, tvärtom om man ska tro alla pensioner som skedde då.
Du får gärna boxa på mig. Jag har påpekat ett av felen, orkar i ärlighetens namn inte älta detta ytterligare en gång, om du ursäktar. Någon av de mer flitiga skribenterna (Rust Lee, Dalulven, Draifus, henrikofsweden, osv) ur SEkten kan säkert ge dig svar på tal, bara du har lite is i magen. Jag önskar dig en trevlig nationaldag. Allt gott!
Du får gärna boxa på mig. Jag har påpekat ett av felen, orkar i ärlighetens namn inte älta detta ytterligare en gång, om du ursäktar. Någon av de mer flitiga skribenterna (Rust Lee, Dalulven, Draifus, henrikofsweden, osv) ur SEkten kan säkert ge dig svar på tal, bara du har lite is i magen. Jag önskar dig en trevlig nationaldag. Allt gott!
Nej, du har inte påpekat ett av felen. Eller jo, det har du väl. Men det enda du gjorde var att påpekade att jag hade lässvårigheter eller ljög. Själva argumentationen lämnade du därhän.