2023-06-05, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Var hävdar jag det?
Dina 68 inlägg i tråden, samtliga kritiska mot trådens premiss, inklusive det förmodat ironiska "Hobbs systematiska valfusk är inte lika effektivt får man förmoda?" får mig att dra den slutsatsen. Menar du att du i själva verket håller med Nixter?
Citera
2023-06-05, 19:49
Medlem
Citat:
Jag tror Nixter syftar på proceduren i delstatssenaten. https://www.texastribune.org/2023/06/01/ken-paxton-impeach-texas-senate/
"In the Senate, however, the threshold to remove Paxton from office is two-thirds support. That means if all 31 senators participate, 21 votes would be required for removal. And if all 12 Democrats support removal, nine of the 19 Republicans would have to join them to kick Paxton out of office."

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Orkar inte. Din okunskap är monumental.
Det är senaten som avgör. De kommer frikänna Paxton.
https://www.texastribune.org/2023/06/01/ken-paxton-impeach-texas-senate/

Självklart så sker omröstningen i delstatssenaten. Det jag refererar till är omröstningen i representanthuset, Nixter har i all sin okunskap, och sin totalt bristande läsförståelse, tappat bort, att för att komma till en omröstning i delstatssenaten, så måste först huset ha en omröstning. Det är till dessa siffror jag referera, endast till dessa siffror.

The House voted 121-23 to suspend the attorney general and refer him to the Senate for trial on charges of bribery, abuse of office and obstruction. It was the first such impeachment since 1975

Defying a last-minute appeal by former President Donald Trump, the Texas House voted overwhelmingly Saturday to impeach Attorney General Ken Paxton, suspending him from office over allegations of misconduct that included bribery and abuse of office.

The vote to adopt the 20 articles of impeachment was 121-23.

The stunning vote came two days after an investigative committee unveiled the articles — and two days before the close of a biennial legislative session that saw significant right-wing victories, including a ban on transgender health care for minors and new restrictions on public universities’ diversity efforts.

https://www.texastribune.org/2023/05/27/ken-paxton-impeached-texas-attorney-general/

Sedan handlade ju detta meningsutbyte inte om Ken Paxtons impechment, utan att han erkänt att han fuskade i valet å Sexualbrottsling Donald ” i grab them by the pussy” Trump, vägnar.
Senast redigerad av Master.Palm 2023-06-05 kl. 20:11.
Citera
2023-06-05, 22:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Självklart så sker omröstningen i delstatssenaten. Det jag refererar till är omröstningen i representanthuset, Nixter har i all sin okunskap, och sin totalt bristande läsförståelse, tappat bort, att för att komma till en omröstning i delstatssenaten, så måste först huset ha en omröstning. Det är till dessa siffror jag referera, endast till dessa siffror.

The House voted 121-23 to suspend the attorney general and refer him to the Senate for trial on charges of bribery, abuse of office and obstruction. It was the first such impeachment since 1975

Defying a last-minute appeal by former President Donald Trump, the Texas House voted overwhelmingly Saturday to impeach Attorney General Ken Paxton, suspending him from office over allegations of misconduct that included bribery and abuse of office.

The vote to adopt the 20 articles of impeachment was 121-23.

The stunning vote came two days after an investigative committee unveiled the articles — and two days before the close of a biennial legislative session that saw significant right-wing victories, including a ban on transgender health care for minors and new restrictions on public universities’ diversity efforts.

https://www.texastribune.org/2023/05/27/ken-paxton-impeached-texas-attorney-general/

Sedan handlade ju detta meningsutbyte inte om Ken Paxtons impechment, utan att han erkänt att han fuskade i valet å Sexualbrottsling Donald ” i grab them by the pussy” Trump, vägnar.

Låt oss nu vara lite muntra. Sanningen kommer i små steg.

Texas
Paxton blir frikänd av senaten...och

Arizona
Denna vecka lär vi få veta om den Republikanska Attorney General Abe Hamadeh i Arizona får en rättegång som ger honom en chans att vinna Arizona valet som alltså ännu ej är avgjort. Vad en vändning här skulle innebära för Lake kan vi bara spekulera kring.

https://www.azfamily.com/2023/05/17/republican-candidate-arizona-attorney-general-race-pushes-new-trial/

https://twitter.com/AbrahamHamadeh
Senast redigerad av Nixter 2023-06-05 kl. 22:15.
Citera
2023-06-05, 23:26
Medlem
klybans avatar
Citat:

Texas

Arizona
Denna vecka lär vi få veta om den Republikanska Attorney General Abe Hamadeh i Arizona får en rättegång som ger honom en chans att vinna Arizona valet som alltså ännu ej är avgjort. Vad en vändning här skulle innebära för Lake kan vi bara spekulera kring.

https://www.azfamily.com/2023/05/17/republican-candidate-arizona-attorney-general-race-pushes-new-trial/

En sak vi lärt oss med dig, och det är att du ALDRIG får rätt.
Men kanske det blir denna gången och i senaten har du din chans att för din första gång få rätt.

Håller tummarna för dig, för Frankfurtservern hasar dig i hälarna fortfarande.
Så om inte Senaten ger majoritet, det betyder inte att han är frikänd om en majoritet har fällt.
Så ser inte riktigt hur du ska få rätt nu heller, hur lyckas du att alltid ha fel.
För det måste vara en sjukutmaning att aldrig få rätt och kräva enorma insatser att lyckas med den.
Citera
2023-06-06, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Dina 68 inlägg i tråden, samtliga kritiska mot trådens premiss, inklusive det förmodat ironiska "Hobbs systematiska valfusk är inte lika effektivt får man förmoda?" får mig att dra den slutsatsen. Menar du att du i själva verket håller med Nixter?

Wow, du har alltså läst alla mina 68 inlägg i tråden och dessa har fått dig att tolka dem som att jag "hävdar att all kritik mot hanteringen i Maricopa county är helt obefogad"?

Du får nog öva upp din läsförståelse. Jag är kritisk mot lösa konspirationsteorier om valfusk. Ibland framfört i sarkastisk och ironisk ton. Jag kan inte påstå att jag sett någon befogad kritik mot hanteringen i Maricopa county i den här tråden men det utesluter ju inte att det finns befogad kritik på annat håll. Allt kan ju bli bättre.
Citera
2023-06-06, 10:47
Medlem
Citat:
Wow, du har alltså läst alla mina 68 inlägg i tråden och dessa har fått dig att tolka dem som att jag "hävdar att all kritik mot hanteringen i Maricopa county är helt obefogad"?

Du får nog öva upp din läsförståelse. Jag är kritisk mot lösa konspirationsteorier om valfusk. Ibland framfört i sarkastisk och ironisk ton. Jag kan inte påstå att jag sett någon befogad kritik mot hanteringen i Maricopa county i den här tråden men det utesluter ju inte att det finns befogad kritik på annat håll. Allt kan ju bli bättre.

Ja, inget val någonsin i någon del av världen har blivit så genomlyst som valet/valen i Maricopa County, ändå har man inte funnit ett ända formellt fel, några administrativa missar av enklare karaktär som man fått rekommenderat att ändra, visst. Men inte ett enda formellt fel och framförallt inte något som på något sätt kunnat påverka valutgången/valutgångarna.
Citera
2023-06-06, 10:54
Medlem
klybans avatar
Citat:

De utgår inte vad du skriver, utan att pga du är saklig om valet i Arizona, så innebär det att allt du skriver är något de inte vill veta av.
Detta trots att det visat sig vi sakliga haft rätt hela tiden och att de är bara tråkig fascister som gråter över dom inte vann valet.
Och att deras kandidat var så otroligt dålig, det är liksom inget de vill veta av.
Utan Kari och en mer normal republikan, så hade de säkert vunnit i Arizona rätt så enkelt är min gissning.

De har ju aldrig bevisning, den har en bild och gör det till ett valfusk utan någon som helst kontext eller saklighet bakom, de tar en video(Som inte ens säkert är ifrån där de påstår.) utan någon som helst kontext, saklighet eller substans.

Och vad som alltid följer i dess spår, går dom til domstol, så visar det sig att de har inget och de har nått de kallar för "vittnen", "vittnen som inte har en aning hur val fungerar, men ändå säger konstiga saker som de aldrig kan verifiera på nått sätt.
Eller antingen att de redan redan vet det är en ren lögn och då vågar de inte gå till domstolen med skräpet, och TDS-trumpnissarna kör runt och runt och runt med detta.
Och inbillar sig att vi inte fattar det är skräp och just pga de inte vågar äntra en rättssal och beskriva det.
För de få ggr vi har sett när det skett, för då har domaren blivit riktigt arg och kastat ut dom.

Så 68st sakliga inlägg är obefogad kritik säger hem, då konspirationen som de aldrig påvisar är viktigare än saklighet.(Det hur man summerar upp dom, själv är jag mest förvånad att de blir ljuga för om och om igen..., och sen kommer de bara tillbaka med nya lögner.)

Jag tycker synd om dom att de aldrig får rätt på nått om valet i Arizona och vem som vann enkelt, och de inte kan eller klarar av att göra analysen att det var den sjukt värdelösa Kari som är problemet och inget annat
Citera
2023-06-06, 10:55
Medlem
Citat:

Texas

Arizona

Så ditt nya ”take” är att Kari Lake skall erkännas som vinnare av valet. Du har med andra ord släppt att Sexualbrottsling Donald ” i grab them by the pussy” Trump, skall återinsättas. Du har ju postat inlägg efter inlägg om detta, och hela tiden flyttat fram datumen för detta. Har du helt släppt detta nu, och i stället koncentrerat dig på Kari ”Call me Trump in a dress” Lake och hennes konspirationer?

Du vet väl att detta är helt galet, lika galet som din Frankfurt server. Har du förresten någon aning om vad denna befinner sig nu, och när man skall offentliggöra innehållet i denna?
Citera
2023-06-06, 12:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Du vet väl att detta är helt galet, lika galet som din Frankfurt server. Har du förresten någon aning om vad denna befinner sig nu, och när man skall offentliggöra innehållet i denna?
Undrar ibland hur besvärande det är att aldrig bli trodd av främlingar på nätet. I teorin skulle varenda Kari lake supporter i Sverige kunna sitta o skriva här, så när man är helt ensam och dagligen blir hånad, så tror jag att det gör extra ont.

Skulle jag spekulera så är allting valfusk förutom när en republikan vinner.
skälet är white flight teorin. Rädslan för att hamna i minoritet skrämmer vita till att fuska och ljuga i syfte att demonisera "de andra"
Citera
2023-06-06, 12:53
Bannlyst
Citat:

Du får nog öva upp din läsförståelse.
Läsförståelse eller ad-hominem?

Om jag efter 3 noggranna undersökningar av maricopa county's valsedlar, ändå inte kan medge att jag har fel, då är det inte läsförståelse jag har brist. Argumenten har helt enkelt tagit slut.

Skulle Donald Trump vunnit Arizona,men förlorat south dakota, och sedan förlorat valet, hade konversationen låtit exakt likadan . Istället skulle samma användare ha startat trådar om valfusk i den delstaten.

Jag växte upp med sådana individer. Ordet foliehatt räcker inte för att beskriva dem.
Citera
2023-06-06, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotebro-Christer
Läsförståelse eller ad-hominem?

Om jag efter 3 noggranna undersökningar av maricopa county's valsedlar, ändå inte kan medge att jag har fel, då är det inte läsförståelse jag har brist. Argumenten har helt enkelt tagit slut.

Skulle Donald Trump vunnit Arizona,men förlorat south dakota, och sedan förlorat valet, hade konversationen låtit exakt likadan . Istället skulle samma användare ha startat trådar om valfusk i den delstaten.

Jag växte upp med sådana individer. Ordet foliehatt räcker inte för att beskriva dem.

Ja det är så patetiskt. Kan man inte bemöta argument så drar man fram nåt helt ogrundat och hoppas kunna köra tråden i diket.
Citera
2023-06-06, 16:20
Medlem
Citat:

Verkar vara din egen kognitiva förmåga som brister. Jag frågade specifikt om Maricopa county. Vill du göra ett försök till?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in