2023-06-06, 16:22
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Verkar vara din egen kognitiva förmåga som brister. Jag frågade specifikt om Maricopa county. Vill du göra ett försök till?
JA, vad är fakta och när går de till domstolen
För vi har lärt oss ord på en rad är viktigare än saklighet och substans.
Citera
2023-06-06, 17:45
Medlem
Det är intressant att i denna studera hur TDS fungerar. Instinkten att reflexmässigt attackera allt och alla som man upplever skulle kunna ifrågasätta eller nyansera en viss uppfattning. En vi-mot-världen-mentalitet som gör att de upplever att alla som inte delar deras förvränga världsbild till 100% och dyrkar Biden är fiender som måste bekämpas till varje pris.

Till och med någon som jag som inte har någon bestämd uppfattning i frågan, utan bara är genuint nyfiken på exempelvis vilka legitima skäl det kan finnas till att bryta förseglingarna på röstmaskiner, ta bort minneskorten, installera ny programvara, och allt detta utan att partiobservatörer från båda partier får närvara. Jag är som sagt helt öppen i frågan och min inställning är väl ganska precis i mitten mellan de båda lägren.
Citera
2023-06-06, 18:46
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Så ditt nya ”take” är att Kari Lake skall erkännas som vinnare av valet. Du har med andra ord släppt att Sexualbrottsling Donald ” i grab them by the pussy” Trump, skall återinsättas. Du har ju postat inlägg efter inlägg om detta, och hela tiden flyttat fram datumen för detta. Har du helt släppt detta nu, och i stället koncentrerat dig på Kari ”Call me Trump in a dress” Lake och hennes konspirationer?

Du vet väl att detta är helt galet, lika galet som din Frankfurt server. Har du förresten någon aning om vad denna befinner sig nu, och när man skall offentliggöra innehållet i denna?

Att Donald Trump vann valet är ju delat av 63% av amerikanska folket, med detta sagt är det inte jag som innehar minoritetens åsikt utan du. Givetvis skall en Presidentkandidat som vunnit också få tillträda att detta kommer ske innan valet 2024 är ju dock alltmer osannolikt.

Att Kari Lake vann är också alldeles solklart. Hon har två år till på sig. Dock verkar deras AG har större chans att bli vinnare då han ligger närmast till. Lake kan givetvis få större chans om detta sker.

Att man fajtas och faktiskt visar upp fusket skapar ju förutsättningar för framtida vinst. Trump slår ju exempelvis Biden med nära dubbla procentenheter idagsläget något som inte fanns varken valet 2016 eller 2020. Allt fler har förstått att valen inte gått rätt till på mycket länge. Dessutom har långt fler stater stoppat poströster, boxar och annat otyg som ger möjligheter för vinnande kandidat att faktiskt vinna. Detta betyder att allt detta har något gott med sig. Förstår att du kanske inte delar denna åsikt då det kommer innebära att Trump vinner 2024.
Citera
2023-06-06, 19:24
Medlem
Citat:
Verkar vara din egen kognitiva förmåga som brister. Jag frågade specifikt om Maricopa county. Vill du göra ett försök till?

Svaret står ju precis framför ögonen på dig, i svaret du citerade…. Behöver du nya läsglasögon?
Citera
2023-06-06, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Svaret står ju precis framför ögonen på dig, i svaret du citerade…. Behöver du nya läsglasögon?
Jag gissar att du fått i dig lite för många glas snaps kanske. Men visst, vi kan lämna det därhän om du vill.
Citera
2023-06-06, 20:37
Medlem
Citat:
Jag gissar att du fått i dig lite för många glas snaps kanske. Men visst, vi kan lämna det därhän om du vill.
Om du inte förstår att ”på annat håll” syftar på kritik mot hanteringen i Maricopa på annat håll än i den här specifika tråden så ligger det ju helt på dig och din kognitionsförmåga. För det är väl där skon klämde? Du trodde kanske att jag pratade om kritik mot annat än hanteringen i Maricopa?
Citera
2023-06-06, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Om du inte förstår att ”på annat håll” syftar på kritik mot hanteringen i Maricopa på annat håll än i den här specifika tråden så ligger det ju helt på dig och din kognitionsförmåga. För det är väl där skon klämde? Du trodde kanske att jag pratade om kritik mot annat än hanteringen i Maricopa?
Ja, så är det nog. Ett missförstånd från min sida, ber om ursäkt för det. Men om du menar att ingen legitim kritik framförts i de drygt 1000 inlägg som skrivit i den här tråden, då borde det ju vara en smal sak för dig att redogöra för dina egna teorier och förklaringar kring mitt första inlägg som du citerade, nämligen specifikt hantering av röstmaskinerna i Maricopa county.

Ditt svar "Jag har ingen kompetens på hur röstmaskiner är tänkta att uppdateras eller vilka rutiner olika myndigheter har för detta" indikerar ju att du inte vet. Men ändå anser du dig ha fog för att avfärda denna kritik? Kritik som framförts i denna specifika tråd?
Citera
2023-06-06, 20:50
Medlem
klybans avatar
Citat:
Dock så kvarstår det att de vägrade läsa in vad arda sade.
Kan du förklara vad det är om, och undrar då det du säger blir inkorrekt och när du struntar i sakligheten om Arizonas val och gör påståenden som just nu saknar saklighet.

Så hur kommer det sig att du påstår saker om AZ val och har ingen substans bakom, för finner det udda och när detta aldrig kommer.
Kommer det imon kanske, eller nästa inlägg?

För hela vägen til HD berättar de alla att du har inte fått detaljer fel, utan allt visat sig vara totalt fel.
Och vem lurar dig skriva dina saker, och tröttnar du aldrig på att ha fel hela tiden?
Citera
2023-06-06, 21:33
Medlem
0rganets avatar
Citat:
TDS svammel..

Till och med någon som jag som inte har någon bestämd uppfattning i frågan, utan bara är genuint nyfiken på exempelvis vilka legitima skäl det kan finnas till att bryta förseglingarna på röstmaskiner, ta bort minneskorten, installera ny programvara, och allt detta utan att partiobservatörer från båda partier får närvara. Jag är som sagt helt öppen i frågan och min inställning är väl ganska precis i mitten mellan de båda lägren.

När skedde detta och nu vill jag se bevis för detta och inte en till video där någon random person påstår att detta sker i en video.

Bevis på de brutna förseglingarna från en officiell representant/polis och väldokumenterat av av denna.
Bevis på de borttagna minneskorten.
Vad för programvara ska de installerat? Du vet att det skett så ge oss vilken och vilken version.

Citera
2023-06-06, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
När skedde detta och nu vill jag se bevis för detta och inte en till video där någon random person påstår att detta sker i en video.

Bevis på de brutna förseglingarna från en officiell representant/polis och väldokumenterat av av denna.
Bevis på de borttagna minneskorten.
Vad för programvara ska de installerat? Du vet att det skett så ge oss vilken och vilken version.

Jag har aldrig påstått att jag vet att valarbetarna i Maricopa har brutit mot lagen. Nixter är den som gjorde påståendet och hänvisade till videon. Jag däremot är helt öppen för att det kan finnas legitima förklaringar. Jag är bara nyfiken på vilka dessa alternativa förklaringar är. Har du själv något att bidra med?

Det roliga är ju att jag egentligen inte håller med Nixter i speciellt mycket. Men ni gör ett ganska dåligt jobb i den här tråden med att motbevisa honom.
Citera
2023-06-06, 21:57
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Jag har aldrig påstått att jag vet att valarbetarna i Maricopa har brutit mot lagen. Nixter är den som gjorde påståendet och hänvisade till videon. Jag däremot är helt öppen för att det kan finnas legitima förklaringar. Jag är bara nyfiken på vilka dessa alternativa förklaringar är. Har du själv något att bidra med?

Det roliga är ju att jag egentligen inte håller med Nixter i speciellt mycket. Men ni gör ett ganska dåligt jobb i den här tråden med att motbevisa honom.

Så det kan inte skett och vara normalt arbete för en rösträknare? Men Nixer ANALYS av en övervakningsvideo övertygar DIG om att det var det som skedde, tog bort minneskort, ändrade programvara, bröt förseglingar? Och det ser Du OCH Nixer från dessa videos?
Länkar till dessa videos som ÖVERTYGADE DIG!

(Nixer har du hittat frankfurtservern SOM DU VISSTE FANNS och som skulle bevisa allt.. med den döda FBI agenten)

Hur bevisar man att något INTE skett?

Citera
2023-06-06, 22:07
Medlem
Citat:
Så det kan inte skett och vara normalt arbete för en rösträknare? Men Nixer ANALYS av en övervakningsvideo övertygar DIG om att det var det som skedde, tog bort minneskort, ändrade programvara, bröt förseglingar? Och det ser Du OCH Nixer från dessa videos?
Länkar till dessa videos som ÖVERTYGADE DIG!
Som jag redan påpekat några gånger, jag är inte övertygad åt varken ena eller andra hållet. Jag konstaterar bara att Nixter gör ett bättre jobb med att argumentera för sin sak än vad ni gör.

Citat:
Hur bevisar man att något INTE skett?

Vad som är bevisat ligger förstås i betraktarens öga, men jag skulle ju nöja mig med att ni försöker argumentera för er sak. Exempelvis:
"Jo fast videon är ju fejk, därför att..." eller "Det finns faktiskt inga lagar i Arizona om vad valarbetare får och inte får göra".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in