2023-06-04, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Klassisk vänster smörja handflatan kör med, projicering. Vi kan nog alla vara överens om Trump fuskat i valet hade han skakat galler idag.

Paxton kommer bli "frikänd" i senaten.

Nu var det ju först nu, som Paxton erkände sitt fusk, för sexualbrottsling Donald ” i grab them by the pussy” Trump.

Och det blev fel igen för dig, när du tänkte, Trump kan ju inte skaka galler före (”idag” som du skriver) någon trätt fram och berättar om fusket, så som Paxton gjorde i dagarna. Du förstår, i den riktiga världen utanför MAGA sekten krävs både anmälan, utredning, lagföring och domslut innan någon sätts i fängelse. Det fungerar inte på det sätt som ni i sekten tror och önskar ”Lock her up”, ”Hang Mike Pence”, dvs att straff kan utdömas helt utan anmälan, utredning och domslut. Det är bara i Diktaturer så som de som Trump avundas som Ryssland, Nord Korea och Kina som sådant kan ske.

Angående Ken Paxton, så är han helt körd. Omröstningen för att ställa honom under Riksrätt slutade 121-23

Av de röstade, röstade 61 Demokrater och 60 Republikaner för impechment. Endast 23, alla Republikaner, röstade emot. Två avstod från att rösta och tre var frånvarande. Det uppfyller mer än väl kraven även för en kvalificerad majoritet. För detta hade det räckt med 108 röster.
Citera
2023-06-04, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm
Nu var det ju först nu, som Paxton erkände sitt fusk, för sexualbrottsling Donald ” i grab them by the pussy” Trump.

Och det blev fel igen för dig, när du tänkte, Trump kan ju inte skaka galler före (”idag” som du skriver) någon trätt fram och berättar om fusket, så som Paxton gjorde i dagarna. Du förstår, i den riktiga världen utanför MAGA sekten krävs både anmälan, utredning, lagföring och domslut innan någon sätts i fängelse. Det fungerar inte på det sätt som ni i sekten tror och önskar ”Lock her up”, ”Hang Mike Pence”, dvs att straff kan utdömas helt utan anmälan, utredning och domslut. Det är bara i Diktaturer så som de som Trump avundas som Ryssland, Nord Korea och Kina som sådant kan ske.

Angående Ken Paxton, så är han helt körd. Omröstningen för att ställa honom under Riksrätt slutade 121-23

Av de röstade, röstade 61 Demokrater och 60 Republikaner för impechment. Endast 23, alla Republikaner, röstade emot. Två avstod från att rösta och tre var frånvarande. Det uppfyller mer än väl kraven även för en kvalificerad majoritet. För detta hade det räckt med 108 röster.

Jag tror Nixter syftar på proceduren i delstatssenaten. https://www.texastribune.org/2023/06/01/ken-paxton-impeach-texas-senate/
"In the Senate, however, the threshold to remove Paxton from office is two-thirds support. That means if all 31 senators participate, 21 votes would be required for removal. And if all 12 Democrats support removal, nine of the 19 Republicans would have to join them to kick Paxton out of office."
Citera
2023-06-04, 22:54
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Master.Palm

Orkar inte. Din okunskap är monumental.
Det är senaten som avgör. De kommer frikänna Paxton.
https://www.texastribune.org/2023/06/01/ken-paxton-impeach-texas-senate/
Citera
2023-06-04, 23:35
Medlem
Nixters avatar
Arizona update
Rasmussen Report noterar nu via twitter att ingen presenterat någon officiell förklaring kring de 100-tals maskiner som i hemlighet öppnats utan överinseende av Republikaner eller Demokrater, ett lagbrott. Rasmussen noterar också att man bara kan förvänta sig att dessa icke fungerande maskiner placerats i distrikten som stöttat Kari Lake mest.

https://twitter.com/Rasmussen_Poll/status/1665332739669622784
Citera
2023-06-05, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av melvein
Jag hade varit genuint nyfiken på att höra våra vänstersympatisörer i forumet ge en alternativ förklaring till hur man agerat i Maricopa County. Vilka legitima skäl kan det finnas till att bryta förseglingarna på röstmaskiner, ta bort minneskorten, installera ny programvara, och allt detta utan att partiobservatörer från båda partier får närvara?
Värt att notera den Stora Bedövande Tystnaden från TDS-trumpnissarna i forumet angående det som tråden specifikt handlar om. Istället massa whataboutism om Trump, eller hänvisningarna till en åklagare i en annan delstat. Det luktar lite desperation tycker jag.

Och då är jag själv inte övertygad åt ena eller andra hållet vad gäller omfattningen på valfusket i Arizona. Kanske finns det legitima skäl till man agerat i Maricopa County. Kanske är det standard procedure man följt. Kanske hade Katie Hobbs fått flera röster oavsett eventuellt valfusk. Och som jag själv skrivit innan, konstaterat valfusk är i realiteten helt oväsentligt, för det finns inget scenario med mindre än ett erkännande från den "vinnande" sidan som ändrar valutgången. Kari Lake borde släppa detta helt så hon inte riskerar att bli republikanernas svar på Stacey Abrams. Hon är en smart och kompentent kvinna som säkerligen har en ljus framtid inom politiken.
Citera
2023-06-05, 12:17
Medlem
klybans avatar
Citat:
Värt att notera den Stora Bedövande Tystnaden från TDS-trumpnissarna i forumet angående det som tråden specifikt handlar om. Istället massa whataboutism om Trump, eller hänvisningarna till en åklagare i en annan delstat. Det luktar lite desperation tycker jag.

Och då är jag själv inte övertygad åt ena eller andra hållet vad gäller omfattningen på valfusket i Arizona. Kanske finns det legitima skäl till man agerat i Maricopa County. Kanske är det standard procedure man följt. Kanske hade Katie Hobbs fått flera röster oavsett eventuellt valfusk. Och som jag själv skrivit innan, konstaterat valfusk är i realiteten helt oväsentligt, för det finns inget scenario med mindre än ett erkännande från den "vinnande" sidan som ändrar valutgången. Kari Lake borde släppa detta helt så hon inte riskerar att bli republikanernas svar på Stacey Abrams. Hon är en smart och kompentent kvinna som säkerligen har en ljus framtid inom politiken.
Tack för kredden för Den Stora Bedövande Tystnaden, synd bara den blev så malplacerad för dig och med tanke ingen sådan tystnad har infunnit sig.
Bättre lycka nästa gång :lol.

Dock finns inget mer att säga, det är över nu och nonsens som kommer ändrar inget.
Men sure, om det kommer nått en dag, så är jag villig att diskutera, men jag diskuterar inte nonsens.
Och nonsens har domstolen också kommit fram till att det är redan nonsens och det är över för er fascister som inte kan acceptera valförluster.
Mest komiska att ni ger er på en av de säkraste delstaterna i USA och få enskilda valfusk, systematisk nope inte alls.

Så vilken dag kommer substans??
För om det är denna video, så är den i sig helt betydelselös, det krävs även substans och den saknas helt idag.
Jag tippar på att den aldrig kommer, och jag är tämligen säker då detta är den beprövade erfarenheten att det aldrig sker
Citera
2023-06-05, 12:21
Medlem
Citat:

Tycker du inläggen är off-topic så får du väl anmäla dem:-).
Skulle det som du tolkar som desperation vara desparation pga hur uselt det gått för Ricki förlåt Karen Lake? :-). Det är väl snarast ditt gäng som är desperata isåfall.
Senast redigerad av ardathbey 2023-06-05 kl. 12:24.
Citera
2023-06-05, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ardathbey
Tycker du inläggen är off-topic så får du väl anmäla dem:-).
Bra idé, gjort nu.

Citat:
Skulle det som du tolkar som desperation vara desparation pga hur uselt det gått för Ricki förlåt Karen Lake? :-). Det är väl snarast ditt gäng som är desperata isåfall.
Vilka legitima skäl kan det finnas till att bryta förseglingarna på röstmaskiner, ta bort minneskorten, installera ny programvara, och allt detta utan att partiobservatörer från båda partier får närvara? Resten av sekten vägrar ge något sakligt svar, men kanske har du något att bidra med?
Citera
2023-06-05, 12:45
Medlem
klybans avatar
Citat:
Bra idé, gjort nu.

Vilka legitima skäl kan det finnas till att bryta förseglingarna på röstmaskiner, ta bort minneskorten, installera ny programvara, och allt detta utan att partiobservatörer från båda partier får närvara? Resten av sekten vägrar ge något sakligt svar, men kanske har du något att bidra med?
En intressant sak, det är att du inte har presterat ens att detta finns som en lag att bägge måste vara med, eller om det bara räcker med en godkänd reparatör/tekniker.
Två videon berättar inget, då den är tagen ur sitt sammanhang.

Du verkar inte förstå att till och med Arizonas HD har berättat det är nonsens.
Och en intressant fråga, har du ens haft ett enda rätt om nått i denna tråd?
Undrar då allt slängts i soptunnan pga de kom med inga bevis alls.
Citera
2023-06-05, 15:15
Medlem
Citat:
Bra idé, gjort nu.

Jag har ingen kompetens på hur röstmaskiner är tänkta att uppdateras eller vilka rutiner olika myndigheter har för detta. Du kan väl ta fram relevant rutin och se hur det är bestämt att det ska gå till. Tycker du det är något som saknas kan du ju höra av dig till myndigheten och ge ett förbättringsförslag.
Citera
2023-06-05, 15:29
Medlem
Citat:
Jag har ingen kompetens på hur röstmaskiner är tänkta att uppdateras eller vilka rutiner olika myndigheter har för detta.
Men trots detta anser du dig alltså vara kvalificerad att tvärsäkert hävda att all kritik mot hanteringen i Maricopa county är helt obefogad?
Citera
2023-06-05, 16:03
Medlem
Citat:
Men trots detta anser du dig alltså vara kvalificerad att tvärsäkert hävda att all kritik mot hanteringen i Maricopa county är helt obefogad?

Var hävdar jag det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in