Citat:
Ursprungligen postat av
Totius
Vi har inte gått från 1850 till nutid i ett steg. Vägen består av en tämligen kontinuerlig temperaturökning som först dominerades av naturliga faktorer för att senare av allt att döma alltmer påverkas av antropogena faktorer. Att som du och dina gelikar skylla allt på människan och CO2 är absurt.
Gått i ett steg säger du. Du säger ju aldrig var skon klämmer och det framkommer heller aldrig i din argumentation eftersom du aldrig argumenterar. Men här verkar det som att du fått för dig att enheten i y-axeln är grader per år, eller någon annan tidsenhet. Det är det alltså inte.
När något, exempelvis solen har orsakat exempelvis en ökning på x grader så är det den siffran solen ökat temperaturen med. Ganska enkelt.
Vilket innebär att längst till höger i figuren ser du se senaste siffrorna för hur mycket de olika faktorerna, antropogena och naturliga, bidragit till temperaturökningen ackumulerat, relativt referensperioden.
Nu gissar jag bara vad du ville ha sagt och korrigerade dig i vanlig ordning utifrån det.
Blir spännande att läsa vilka grejer du kommer med här näst! Man vet liksom aldrig med dig. Kan komma allt från enhörningar med någon krystad ad hoc - relevans till något missförstånd som fått dig att tro att 1+1=3.
Min och mina gelikars uppfattning är inte ett dugg absurd. Den är förenlig med vetenskap och wg1 på ett konsekvent sätt. Och hittar vi inkonsekvens försöker vi reda ut hur det uppstått och anpassa våra uppfattningar efter ny information. Vi tar inte bara vad vi vill tro utan ser vetenskapen som den är och tänker över och försöker reducera våra personliga bias. Till skillnad från dig som kastar en halv modellkörning i papperskorgen utan eftertanke, för att referera till den andra halvan som du felaktigt tolkat stödjer dina bias. Det är liksom ditt enda krav.