2023-06-05, 21:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Det är ett fett "no no" när en kvinna måste uppleva romantik genom uppvaktande gester &
romcom aktiviteter, nej antingen upplever man ett substitut till romantik i hur snubben är som person i sig själv i hur han pratar eller så är det bara lägga ner vapnen

Japp.
Citera
2023-06-05, 21:54
Medlem
kulturstrategs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Lina och Alex, nej.
Agust och Caroline, nej.
Fredrik och Stina, nej.
Arvid och Ida, ja.

Stina har definitivt haft sex med Fredrik. Hon är så extremt kalkylerande och målinriktad att hon ser det som ett nödvändigt ont att knulla Fredrik så att hon har honom totalt lindad runt sitt finger. Fredrik ska ge henne barn. Hon eliminerar alla risker till att Fredrik ska börja tvivla på henne.
Jag tror nu inte att hon har stuckit hål i kondomen. Utan hon förför honom till den grad att han inte kommer att kunna säga emot när hon säger att hon vill att han gör henne gravid.

Jag kan se framför mig hur hon gränslar Fredrik. Hur hon stirrar på honom förföriskt och målmedvetet med sitt resting bitchface, samtidigt som hon långsamt börjar rida honom. Kalkylerat lutar hon sig framåt för att kyssa honom ett par gånger i början av akten, medan ridfarten är låg. Raskt sätter hon sig upp igen, fäster blicken på en punkt i tomma intet, och börjar rida i accelererande fart. Fredrik är totalt chanslös när Stinas ridvågor når maxfrekvens. Det dröjer sekunder innan han fyller kondomen under sitt livs mest intensiva orgasm...

Det blir ett tungt bakslag för Fredrik när barnet kommer, och han går från avridningar i Sara Jay-klass, till att uträtta sina behov i lönndom under nattliga toalettbesök...
Senast redigerad av kulturstrateg 2023-06-05 kl. 21:58.
Citera
2023-06-05, 21:55
Medlem
Ser fram emot nästa veckas avsnitt då det verkar som Arvid sovit hos "tjejkompisen" utan kalsonger
Citera
2023-06-05, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pellejoens45
Det nämndes om ett alter-ego ”Kerstin”, och i min värld handlar det om en förändrad personlighet vid grov berusning. Och förmodligen en av delarna Arvid reagerar på.

Nu försvarar jag inte Arvids andra brister som kommit fram under programmets gång. Ingen jag skulle umgås med personligen. Men att vi alla har olika preferenser tycker jag man ska kunna lyfta och om han inte gillar ett sådant drag (nej alla människor shottar inte och skaffar alter-egon på fest) är det väl bättre han säger det nu, istället för om flera månader och så blir det återkommande konflikter.

Det är därför det blir så fel att Arvid tar upp det, eftersom det som andra varit inne på uppenbarligen är ett internskämt mellan Ida och hennes närmaste vänner, inte att hon på riktigt blir en annan människa.
Citera
2023-06-05, 21:56
Medlem
Ida verkar speedad, hennes väninnor sa att de aldrig sett henne sån..Arvid är inte så dum KLART han undrar..särskilt när hon MÅSTE fortsätt spritfester med väninnorna
,,WH
Citera
2023-06-05, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg
Stina har definitivt haft sex med Fredrik. Hon är så extremt kalkylerande och målinriktad att hon ser det som ett nödvändigt ont att knulla Fredrik så att hon har honom totalt lindad runt sitt finger. Fredrik ska ge henne barn. Hon eliminerar alla risker till att Fredrik ska börja tvivla på henne.
Jag tror nu inte att hon har stuckit hål i kondomen. Utan hon förför honom till den grad att han inte kommer att kunna säga emot när hon säger att hon vill att han gör henne gravid.

Jag kan se framför mig hur hon gränslar Fredrik. Hur hon stirrar på honom förföriskt och målmedvetet med sitt resting bitchface, samtidigt som hon långsamt börjar rida honom. Kalkylerat lutar hon sig framåt för att kyssa honom ett par gånger i början av akten, medan ridfarten är låg. Raskt sätter hon sig upp igen, fäster blicken på en punkt i tomma intet, och börjar rida i accelererande fart. Fredrik är totalt chanslös när Stinas ridvågor når maxfrekvens. Det dröjer sekunder innan han fyller kondomen under sitt livs mest intensiva orgasm...

Det blir ett tungt bakslag för Fredrik när barnet kommer, och han går från frekventa avridningar i Sara Jay-klass, till att uträtta sina behov i lönndom under nattliga toalettbesök...
Skriver du snuskiga noveller i Damtidning
Citera
2023-06-05, 21:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Håller med dig i stort. Jag blir så jävla förbannad på linas skitbeteende. Vad fan sysslar människan med? Hon är helt rutten. Jag blir irriterad bara jag ser henne. Jag tänkte innan detta avsnittet att naturligtvis kommer hon ordna något drama vilket hon gjorde. Synd att inte Alex ber henne fara och ger sig tid att läka. Så länge de är med varandra kommer deras relation se ut på detta sätt. Han kommer gå under. Det vore bra om "experterna" går in och visar hur relationer man ska avsluta ser ut. Allmänbildande hade det varit.

Carro är inte schysst och lyckas alltid framstå som offer själv när det är hon som behandlar August ganska dåligt. Samtidigt är det helt ok att inte vara attraherad och hon håller en rak linje liksom. En viss tydlighet finns. Men visst en riktig energitjuv är hon som man gör bäst i att hålla på avstånd.

Ida är absolut bäst! Min nya idol, man blir glad av att se henne. Det är hon och stina, fredrik som gör programmet sevärt för mig de andra skiten kunde jag gott sluppit se.

Lite positivt var att experterna sa att vill du ha magi får du bli magiker och resonerade lite kring det och nån annan nämnde i förbifarten nånting om att man kanske inte ska bygga vidare på alla relationer.

Håller speciellt med om det sista men saknar att dom inte bara säger dom här kommentarerna till kameramannen, Fredric borde ha sagt det direkt till Lina som feedback och bett henne prata om hans svar. Det verkar som att hon bara får hålla på och först se experternas kommentarer efteråt.
Citera
2023-06-05, 22:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Blaskig
Hon kom ner en dag tidigare för att SPELA SPEL ja...

Hon har ju varit kall och varm omväxlande hela tiden inte första gången han känner sig otrygg med henne.

Dåligt självförtroende har han och det utnyttjar hon till att knäcka honom.

Exakt min uppfattning.

Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Man behöver inte ta parti för den ene eller andre parten som den här tråden spårat ur i.

Herregud människa du har ingen självinsikt, detta är det enda du bidragit med i tråden själv. Kommer ignorera dig från och med nu, du kommer bara med personangrepp och rena halmgubbar så fort du ska argumentera.

Citat:
Ursprungligen postat av popll
Varför är så många positiva till att Ida väljer spritfester framför sin man? Hade det varit det omvända att killen vill supa till det regelbundet hade det blivit ett j-a liv och alla hade ROPAT 'Lämna honom'!
Detta avsnitt visar hur det gått med Sveriges kvinnor och män. Som Ida sa, ' det är tjejerna som är hårda och killarna känsliga i detta programmet' Stackare!
”Supa till det”? Var bor du egentligen? Det är på en rätt vanlig nivå Ida ligger som framgångsrik singel i 30-årsåldern, speciellt i en storstad. Hon har inga barn, ser absolut inget alarmerande i detta. De flesta 30plussare jag arbetat med, killar som tjejer, som varit barnlösa singlar i den åldern går ut ibland, har kul och dricker alkohol. Det låter på er som att ni bor hemma på er fars bondgård i Vimmerby och bara känner era kusiner i samma ålder. Min man drack ungefär som Ida när vi träffades, dvs på fest. Jag själv knappt någonting. Sen blev det inte att han gick ut så mycket när vi gifte oss och bildade familj och han dricker numer mer som mig, dvs nästan inte alls, förutom när han träffar sina kompisar. Vilken halmgubbe att något Ida gjort i programmet skulle vara på något sätt gränslöst. Är det någons alkoholvanor jag undrar över är det snarare Carro som verkar skitförbannad nykter och i behov av alkohol för att skina upp lite. Hon dricker hemma i pyjamas och t.o.m. ensam hemma i varje avsnitt.
Citera
2023-06-05, 22:08
Medlem
Agust och Carros har inget förhållande, nu är det bara en transportsträcka tills det här experimentet är över. Man kan gå ganska långt i att matcha olika personer och få spännande möten men attraktionen är en avgörande faktor. Finns inte attraktionen är det utsiktslös vilket Carro och Agust är ett bra exempel på.

Tycker Arvid var ganska uppriktig och ärlig om vad han kände för Idas festande och varför han kände på det sättet. Ida har inga problem, vem gillar inte att festa till ibland, Arvid var uppriktig men inte ultimativ. Det här var ett bra exempel på en konflikt som kan utveckla en relation.

Alexander och Lina. Jag vet inte vad jag tycker….? Kanske finns det något där som vi inte ser. Ett förhållande som väger över åt båda hållen, grundkänslan är att det inte blir någon fortsättning för paret.

Stina och Fredrik, kommentarer överflödiga, perfect match! Stort grattis!
Citera
2023-06-05, 22:09
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
. Av tjejerna är det nog Ida ändå, som är charmig och tar livet med en klackspark.
Hon har en skön stil. Fast inte rakt igenom.
Tänk att "hon skulle tävla i" vem som hade bäst förhållande, på parhelgen.
Såna människor är bara för mycket.
Pinsamt att hon demonstrativt skulle ge Arvid en hånglande långkyss, medan de andra satt där, och hon var helt oreflekterande i hur tryckt stämningen var.
Det gav inte prov på fingertoppskänsla hos henne.
Men jag tror att hon kan vara en killfavorit ändå, på dejtingmarknaden?

Jag avskydde Ida från första sekund hon var i rutan men hon har växt lite på mig. Men just det där med tävlandet är verkligen en varningsflagga, sjukt ocharmigt beteende och något hon borde fundera över varför hon gör. Hon visar upp många irriterande grejer men hon har också mogna och fina sidor, som de flesta människor, men hon är inte min favorit.
1. Stina(normal)
4. Resterande tre tjejer(alla lika jobbiga på sina sätt)
Citera
2023-06-05, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Exakt min uppfattning.

Herregud människa du har ingen självinsikt, detta är det enda du bidragit med i tråden själv. Kommer ignorera dig från och med nu, du kommer bara med personangrepp och rena halmgubbar så fort du ska argumentera.

”Supa till det”? Var bor du egentligen? Det är på en rätt vanlig nivå Ida ligger som framgångsrik singel i 30-årsåldern, speciellt i en storstad. Hon har inga barn, ser absolut inget alarmerande i detta. De flesta 30plussare jag arbetat med, killar som tjejer, som varit barnlösa singlar i den åldern går ut ibland, har kul och dricker alkohol. Det låter på er som att ni bor hemma på er fars bondgård i Vimmerby och bara känner era kusiner i samma ålder. Min man drack ungefär som Ida när vi träffades, dvs på fest. Jag själv knappt någonting. Sen blev det inte att han gick ut så mycket när vi gifte oss och bildade familj och han dricker numer mer som mig, dvs nästan inte alls, förutom när han träffar sina kompisar. Vilken halmgubbe att något Ida gjort i programmet skulle vara på något sätt gränslöst. Är det någons alkoholvanor jag undrar över är det snarare Carro som verkar skitförbannad nykter och i behov av alkohol för att skina upp lite. Hon dricker hemma i pyjamas och t.o.m. ensam hemma i varje avsnitt.

Ja då är vi olika..bor i storstad. Inte många som dricker mycket och definitivt inte det behovet att man sätter ett förhållande på spel. Förstår att Arvid hajar till. Tror det är det som stjälper deras förhållande. Om de inte lyckas bjuda till bägge två, men av nån anledning är det en principfråga för dem! Ska bli intressant
Håller med om det med Carro, med ett glas vin i alla lägen
Senast redigerad av popll 2023-06-05 kl. 22:16.
Citera
2023-06-05, 22:14
Medlem
SunshineRecorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulturstrateg

Det blir ett tungt bakslag för Fredrik när barnet kommer, och han går från avridningar i Sara Jay-klass, till att uträtta sina behov i lönndom under nattliga toalettbesök...

Men de båda vill ju ha barn. Ingen match i vanliga livet är ju felfri och bara grundad i perfekt attraktion. Man kan välja att jobba med det man har, göra det bästa med det och få det att fungera. Tror faktiskt att de kan få det här att hålla. Vill man ha barn behöver man bara ha en grund, en trygghet och det har dom. Sparkling stars är inte varken vanligt eller realistiskt. Inte problemfritt att att skaffa barn med den stora passionen (egen erfarenhet) så att ändå ha en trygg bas med ett gemensamt mål känns faktiskt hållbart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in