2023-06-05, 21:22
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Kanske det skulle lagts fram som en dealbreaker för honom innan psykologerna började leta någon att matcha honom med?
Jag menar om han inte kan vila i att Ida dricker på fest utan att börja bli orolig för hur det ska bli om de skaffar barn, så har han ju tillräckliga krav för att faktiskt meddela dem i förväg.

Det är väl knappt någon som uppskattar att ens partner blir helt omvandlad och beter sig illa på något vis oavsett det föranletts av alkohol eller ej, men lika många kan hantera om en ens partner blivit förfriskad i överkant vid något tillfälle.

För min egen del så är jag mer oroad över människor som beter sig illa utan alkohol.

Fast det behöver ju inte vara känsligt för honom, men jag tycker han har rätt i att få känna att han inte gillar hennes personlighetsförändring just då hon dricker, utan att man lastar honom för att vara moralpredikande eller ofri.
Han kanske överrumplats av att han inte är attraherad av den hon blir i drucket tillstånd?
Han kanske tolkar det som att hon inte känner sig helt trygg med honom, utan måste dricka för att kunna vara sig själv i hans sällskap, det kan ju också bli oattraherande?
Vad vet jag?
Men hur skulle jag själv reagera på att en partner i nyförälskelsefas måste ta ett par glas för att bli sig själv med mig? Jag skulle också tycka det var oattraktivt hos denne.

Det handlar inte alltid om hur mycket personer dricker. Vissa personer tycker jag kan bli trevliga av berusning, andra tycker jag inte blir trevliga, och då kan det vara exakt samma mängd de dricker. Samtidigt behöver ju inte andra störa sig på exakt samma personer jag stör mig på då de druckit.

Jag tycker han förklarade sig rätt fint i avsnittet att han ville ha hennes personlighet.
Och det kan ju också bli så att folk trubbas av, blir distansierade på ett sätt som inte är trevligt, då de dricker.
Citera
2023-06-05, 21:29
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Har sett avsnittet. Deppigt.

Lina och Alex
Lina åkte tillbaka för att psyka Alex lite mer, vilket hon njuter av, i förhoppning om att bli bjuden på middagar och få presenter, nu när hon klagat så mycket på att han ”inte anstränger sig att vara romantisk och tända hennes gnista”, samt för att hon inte vill gå miste om att vara med i tv programmet ut.
Det är ett fett "no no" när en kvinna måste uppleva romantik genom uppvaktande gester &
romcom aktiviteter, nej antingen upplever man ett substitut till romantik i hur snubben är som person i sig själv i hur han pratar eller så är det bara lägga ner vapnen
Senast redigerad av Herr Bökberg 2023-06-05 kl. 21:35.
Citera
2023-06-05, 21:30
Medlem
Abelssuns avatar
Ida är rätt omogen i sitt drickande måste jag säga, fjortisvarning på hög nivå. Alter ego-grejen är ju helt schizo.
Citera
2023-06-05, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fast det behöver ju inte vara känsligt för honom, men jag tycker han har rätt i att få känna att han inte gillar hennes personlighetsförändring just då hon dricker, utan att man lastar honom för att vara moralpredikande eller ofri.
Han kanske överrumplats av att han inte är attraherad av den hon blir i drucket tillstånd?
Han kanske tolkar det som att hon inte känner sig helt trygg med honom, utan måste dricka för att kunna vara sig själv i hans sällskap, det kan ju också bli oattraherande?
Vad vet jag?
Men hur skulle jag själv reagera på att en partner i nyförälskelsefas måste ta ett par glas för att bli sig själv med mig? Jag skulle också tycka det var oattraktivt hos denne.

Det handlar inte alltid om hur mycket personer dricker. Vissa personer tycker jag kan bli trevliga av berusning, andra tycker jag inte blir trevliga, och då kan det vara exakt samma mängd de dricker. Samtidigt behöver ju inte andra störa sig på exakt samma personer jag stör mig på då de druckit.

Jag tycker han förklarade sig rätt fint i avsnittet att han ville ha hennes personlighet.
Och det kan ju också bli så att folk trubbas av, blir distansierade på ett sätt som inte är trevligt, då de dricker.

Ja, det var helt rätt att vara öppen med vad han tycker om berusade människor.

Ska man få en bra relation måste man vara öppen med vad man tycker och tänker dessutom lyssna på partnern. Därefter kompromissar man och går vidare. Tycker att Arvid och Ida skötte det hela strålande bägge två.
Citera
2023-06-05, 21:35
Medlem
Citat:
Ida har ju för fan inte gjort en enda av dina exempel.

Det nämndes om ett alter-ego ”Kerstin”, och i min värld handlar det om en förändrad personlighet vid grov berusning. Och förmodligen en av delarna Arvid reagerar på.

Nu försvarar jag inte Arvids andra brister som kommit fram under programmets gång. Ingen jag skulle umgås med personligen. Men att vi alla har olika preferenser tycker jag man ska kunna lyfta och om han inte gillar ett sådant drag (nej alla människor shottar inte och skaffar alter-egon på fest) är det väl bättre han säger det nu, istället för om flera månader och så blir det återkommande konflikter.
Citera
2023-06-05, 21:38
Medlem
SmokeFrees avatar
Jag stöttar Rambo-Arvid i fyllefrågan till 1000 procent Det är sjukt oattraktiv när en vuxen kvinna blir FULL Som En SPRUTA!!Det blir bara patetiskt när hon börjar sluddra och ramla ihop som en påse skit och det slutar alltid med att hon spyr och sen tycker synd om sig. En attraktiv kvinna är ena haschad(cannabis) eller Ead(MDMA) på fest!! Vilket gör henne ödmjuk lugn och pigg i bäret(kåt)
Citera
2023-06-05, 21:48
Medlem
Citat:
Har sett avsnittet. Deppigt.

Lina och Alex
Lina åkte tillbaka för att psyka Alex lite mer, vilket hon njuter av, i förhoppning om att bli bjuden på middagar och få presenter,

Agust och Carro
Svårt att inte skriva nedsättande tillmälen om Carro. Människan sitter glatt och strålar hela festen och säger att Agust är fin och varm medans hon har så dååååålig självkänslaaaa-tyck synd om miiiig, buuuhuu, sen ser hon honom inte ens i ögonen och säger godmorgon nästa dag, låter Agust städa ensam och är helt tyst tills precis innan hon ska gå ur bilen för får han höra hur arg hon är och hur fel

Ida och Arvid
Usch. Hon är bäst och förtjänar så mycket bättre.

Håller med dig i stort. Jag blir så jävla förbannad på linas skitbeteende. Vad fan sysslar människan med? Hon är helt rutten. Jag blir irriterad bara jag ser henne. Jag tänkte innan detta avsnittet att naturligtvis kommer hon ordna något drama vilket hon gjorde. Synd att inte Alex ber henne fara och ger sig tid att läka. Så länge de är med varandra kommer deras relation se ut på detta sätt. Han kommer gå under. Det vore bra om "experterna" går in och visar hur relationer man ska avsluta ser ut. Allmänbildande hade det varit.

Carro är inte schysst och lyckas alltid framstå som offer själv när det är hon som behandlar August ganska dåligt. Samtidigt är det helt ok att inte vara attraherad och hon håller en rak linje liksom. En viss tydlighet finns. Men visst en riktig energitjuv är hon som man gör bäst i att hålla på avstånd.

Ida är absolut bäst! Min nya idol, man blir glad av att se henne. Det är hon och stina, fredrik som gör programmet sevärt för mig de andra skiten kunde jag gott sluppit se.

Lite positivt var att experterna sa att vill du ha magi får du bli magiker och resonerade lite kring det och nån annan nämnde i förbifarten nånting om att man kanske inte ska bygga vidare på alla relationer.
Citera
2023-06-05, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120
Känns som folk här i tråden hackar på Lina nu för ingen anledning. I dagens avsnitt känner jag verkligen att hon försöker mer och mer komma nära och inte ge upp. Hon kom en dag tidigare för att gå ut och äta middag och sen spela spel. Hon kunde valt att bara vara hemma och strunta i att försöka alls, som tex Carro gör. Hon kanske inte passar i detta formatet men utifrån hennes förutsättningar så försöker hon göra det bästa av situationen. Alex däremot som blir sårad av att hon behöver ensamtid tycker jag är lite skumt. Ni har känt varann i nån vecka (?) och hon behöver ensamtid för första gången och då börjar han nästa gråta för att han tycker det är så jobbigt. Hans dåliga självförtroende lyser igenom. Dom båda har lika mycket saker att jobba på

Hon kom ner en dag tidigare för att SPELA SPEL ja...

Hon har ju varit kall och varm omväxlande hela tiden inte första gången han känner sig otrygg med henne.

Dåligt självförtroende har han och det utnyttjar hon till att knäcka honom.
Citera
2023-06-05, 21:52
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Ja, det var helt rätt att vara öppen med vad han tycker om berusade människor.

Ska man få en bra relation måste man vara öppen med vad man tycker och tänker dessutom lyssna på partnern. Därefter kompromissar man och går vidare. Tycker att Arvid och Ida skötte det hela strålande bägge två.

Eller hur. Man behöver inte ta parti för den ene eller andre parten som den här tråden spårat ur i.
Citera
2023-06-05, 21:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Vad vet jag?

Men nu fabulerar du ju fritt! Vilket oärligt sätt att diskutera på du har!! Ida är ju för i helvete sig själv hela tiden! Hon är samma person på fest som nykter i programmet, kan du inte hålla reda på dina fantasier och vad vi ser i programmet?
Ida är exakt samma människa hela tiden i varje avsnitt, det är snarare andra deltagare (tex Arvid) som skiftar och svänger. Det du pratar om handlar återigen inte om Ida utan är en hypotetisk diskussion om dina egna erfarenheter.
Citera
2023-06-05, 21:53
Medlem
Varför är så många positiva till att Ida väljer spritfester framför sin man? Hade det varit det omvända att killen vill supa till det regelbundet hade det blivit ett j-a liv och alla hade ROPAT 'Lämna honom'!
Detta avsnitt visar hur det gått med Sveriges kvinnor och män. Som Ida sa, ' det är tjejerna som är hårda och killarna känsliga i detta programmet' Stackare!
Citera
2023-06-05, 21:54
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Får jag höra en gång till hur Lina pratar om "den totala magin", som hon är irriterad över att den inte uppstår mellan henne och Alex, så skriker jag in i en soffkudde. Så barnsligt så man svimmar! Och när hon och Alex drejar och leker Rida Ranka är hon lycklig och äntligen nöjd tror man, men nej- inte heller då uppstår "total magi".

För en gångs skull slog Freddan huvudet på spiken när han lite fint satte fingret på vad som är fel. ”Vill man ha magi får man själv se till att bli magiker”. Hennes strategi verkar annars vara att gnälla på Alex och överlåta hela ansvaret för magin på honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in