2023-06-05, 19:45
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Istället för att ge den till ett kattstall valde du att bli av med 2410:-. Smart val.
Katten var sjuk i huvudet och ny ägare hade aldrig fungerat. Fk u.
Citera
2023-06-05, 21:03
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yaric
Det heter Tandresorption. Kan drabba även häst (EOTRH) och hund. Men extremt vanligt på katt. Man vet inte vad det beror på och varför vissa katter får det och vissa inte. Man har inte heller hittat något sätt att förebygga TR.

Det kan vara svårt att upptäcka, ibland går det så långt att käkbenet går sönder innan man märker något. Kan också bli dyrt och många försäkringar har begränsningar gällande TR.

De fick operera ut min katts tänder. Efter det var han glad. Han var hälften raskatt och det skylldes på det. Han var väldigt bra omskött, förutom att jag borde fattat tidigare att något var fel. Fick remiss från min veterinär till en hon litade på, och op gick bra förutom att jag var väldigt nervös. Svårt också få i honom smärtstillande första dagen med så mycket stygn.
Citera
2023-06-05, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gnagetmanglar
Katten var sjuk i huvudet och ny ägare hade aldrig fungerat. Fk u.
Du skrev

"Hade den något år men kände likt dig att jag inte gav den den uppmärksamhet/vård den behövde. Jag ringde bara en veterinär och sa att jag behöver avliva katten pga aggresionptoblem samt att den bitit min dotter. Dom får inte ställa frågor om varför och så vidare."

Du är en lögnare. Fu2.
Citera
2023-06-05, 21:56
Medlem
Du blir enbart anmäld om du kommer in till veterinären och de tycker du ska avliva men du själv vägrar. Det är inte fel att komma på ett problem sent. Åk du till veterinären och säg precis som det är! De kommer snarare tycks att du är en klok och förnuftig djurägare som tar sitt ansvar.
Citera
2023-06-06, 08:44
Medlem
Gnagetmanglars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Du skrev

"Hade den något år men kände likt dig att jag inte gav den den uppmärksamhet/vård den behövde. Jag ringde bara en veterinär och sa att jag behöver avliva katten pga aggresionptoblem samt att den bitit min dotter. Dom får inte ställa frågor om varför och så vidare."

Du är en lögnare. Fu2.
Fortfarande en sjuk katt. Den bet min dotter.
Du är en galning. Fk u.
Citera
2023-06-09, 19:27
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Se post längre ner.

Det heter inte FORL längre men jag vet inte vad det heter.

Jag förstår dem som tar bort katten pga FORL särskilt om den är äldre. För det är smärtsamt. Dock efter op börjar katten bli återställd efter tre dagar, de läker fort. Min var helt bra efter kanske sju dagar.

När jag var ung fanns inte FORL, bara tandsten och vissa kan ta tandsten på sin egen katt. Så jag vet inte om den sjukdomen kom in från perserkatter och spred sig, någon sa det men det kan vara att den hittade på.

Ok, de enda djur med tandproblem jag haft är gnagare, och dess tänder har jag kunnat åtgärda själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in