2023-06-05, 18:40
Medlem
MeggieClearys avatar
Nu får vi hoppas att Zlatan klarar av att inte längre vara fotbollsspelare. Har man ingen annan identitet så finns risken att övergången till ett annat liv blir svår. Finns många exempel på stora idrottsstjärnor som hamnat i svår kris när proffslivet har tagit slut.
Pengar är mycket men inte allt.
Lycka till Zlatan!
Citera
2023-06-05, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja han är en ganska bra fotbollsspelare. Emellanåt en fantastiskt spektakulär fotbollsspelare. Bra på att skapa hype kring sig själv och har ju gjort sig ett namn. Knappast komplett som människa men det kan man kanske inte heller begära. Vettigt folk har väl haft vett att inte lyssna när han uttalat sig om gud, lejon och gett undermåliga analyser, och istället tittat med en lite kittlande nerv om han kan hitta på något spektakulärt i straffområdet för dagen eller om han blir stående som en tilltufsad staty vid mittlinjen. Nog har han gett mig mer underhållning genom åren än många andra iaf.

Nu får man hoppas på att media inte stressar med att bajsklämma fram en ny Zlatan, utan återgår till en bred rapportering om flera spelare och klubbar. Det har jag verkligen saknat under zlatan-eran. Jag vill se reportage om alla våra landslagsspelare och hur det går i deras respektive klubbar istället för att få berättat att zlatan åt spaghetti bolognese och drack en Loka efter att han besökt en klockaffär. Eller när det skrivits mer om att z inte kommer till ett mästerskap än att följa dom som faktiskt ska dit.

”Vettigt folk” inser såklart att Zlatan är en förebild för miljontals barn.
Visst att man ska ta för sig och vara stark i sig själv, men en gnutta ödmjukhet i vissa lägen hade ju varit lite klädsamt.
Han har liksom aldrig tagit sig förbi sitt pubertala fjanteri, svårt för honom som person helt enkelt. Som sagt en väldigt duktig fotbollspelare dock.

Och ja, vi får hoppas på en mer nyanserad rapportering kring svenska utlandsproffs framöver.
Citera
2023-06-05, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sverige är jantelagens land no-1. Ingen ska liksom tro att de är bättre än ngn annan här i landet, istället så ska alla vara lika, och absolut ingen får lov till att tro att de är bättre än den andra. Om ngn svensk skiljer sig ut från mängden, så kommer svennebanan-polisen och säger: Aja baja! Dessutom så är en stor majoritet av dagens svenskar extremt lättkränkta av sig.

Zlatan har bara en osvensk personlighet, kort o gott.

Han sitter på en PK och säger sig njuta av att andra människor mår dåligt (eller har ”ont i magen som han uttrycker det”).
Fast du kanske har rätt i att det är ganska osvenskt beteende…

Tror vi kommer få höra hur han varit mot Helena, kvinnan ser helt nedbruten ut..
Citera
2023-06-05, 20:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Zlatan är den största genom tiderna. Sverige ska vara tacksamma att de har haft honom.

Bosse Larsson är den störste i MFF och Sveriges mest komplette spelare..

Henke Larsson är störst 3 VM och 3 EM, 1 VM brons, Guldskon.
4 skottska liga guld, 2 spansk ligaguld och 1 PL-guld. 1 CL-GULD (2 assist).
H M Konungens medalj i guld av 8:e storleken (Kon:sGM8, 2007) för idrottsbragd som fotbollsspelare
Storbritannien Riddare av Storbritanniska Empireorden (RStbEmpO, 2006).

Zlatan 2 guld i Ajax, 1 guld i Juventus, 1 guld i Barcelona, 2 guld i Milan, 4 guld i PSG.
2 VM, 3 EM.
Citera
2023-06-05, 20:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Men om man ska vrida det till vad som kunde hänt så kan man vrida det hur man vill 😂

MFF skulle inte gett han chansen tidigt och han skulle gått på lån till någon div1 klubb sen tillbaks och nytt lån då kunde det slutat med Z som mäklare eller kanske jobb på random fabrik.

Kan tycka att Z gjort mkt för MFF iof försäljningen men MFF gav trots allt Z chansen i A-laget och i ungdomsåren många chanser där andra kanske blivit utkastade.

Att då gå ut och bli delägare i en rival klubb är fritt val och även gå ut och kritisera MFF för en massa saker men då får man även räkna med att man kastar bort sin historia i klubben.
Kan personligen tycka att han borde sluta prata om MFF som att han gjort allt och de gjort inget när han själv tog beslutet att pissa på klubben och deras supportrar genom att avtäcka en staty när dealen med Hammarby redan var klar.

I samband med avtäckandet av statyn ville han ha en plats i MFF styrelse men fick nej. Ca två månader senare tackade han ja till aktierna i Zlatan Toys som var väl en del av hans lön från Galaxy. Jag vill minnas att det var dagen innan Mackans avskedsmatch hemma mot Kiev.
Citera
2023-06-05, 21:02
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
I samband med avtäckandet av statyn ville han ha en plats i MFF styrelse men fick nej. Ca två månader senare tackade han ja till aktierna i Zlatan Toys som var väl en del av hans lön från Galaxy. Jag vill minnas att det var dagen innan Mackans avskedsmatch hemma mot Kiev.

Jag har alltid hört att affären var klar när statyn avtäcktes. Sen avslöjades den lite senare.

Om han bett om en plats i styrelsen måste det ha skett långt innan. Det centrala är att affären var klar när han var med på avtäckningen av statyn.
Citera
2023-06-05, 21:10
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Jag har alltid hört att affären var klar när statyn avtäcktes. Sen avslöjades den lite senare.

Om han bett om en plats i styrelsen måste det ha skett långt innan. Det centrala är att affären var klar när han var med på avtäckningen av statyn.

Jag vet inte när affären blev klar men jag har trott att blev klart efter statyn.
Citera
2023-06-05, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Många fotbollsstjärnor har inte klarat av att förvalta sina pengar och ända sitt levnadssätt när inkomsterna inte längre flödar in. Nu verkar dock Zlatan vara mer affärsinriktad än de flesta och har en fru som har koll på läget.

Är Zlatan verkligen gift?

Jag har alltid fått intrycket av att han är ganska så misslyckad som businessman. Ingen business som han gett sig in på har väl slagit igenom...?

AZ, diverse samarbeten m apotek, bettingbolag, padel etc etc
Citera
2023-06-05, 21:26
Medlem
Citat:

Väldigt säker på att nyheten om Hammarby kom typ 2-3 dagar efter avtäckningen av statyn dvs allt var klart innan avtäckningen så ganska säker att du har fel i dina 2 månader.

Ska söka och se om jag har rätt/fel men vad jag kommer ihåg hände det inom dagar från avtäckningen men absolut inte säker på min sak.
Återkommer om jag hittar nåt 👍

EDIT: Får säga att mitt minne är svagt 😂
8 oktober avtäckning - 27 november Hammarby dealen blev offentlig.
Däremot görs inte en sådan deal klar på kort tid detta hade varit klart i mer än 2 månader detta är jag helt övertygad om.

Så att Z stod i Malmö och var med och avtäckte statyn när han visste om att han skulle gå in i en rival klubb är att pissa på supportrarna.

Om han nu inte visste och denna deal gjordes i rekordfart så pissade han på supportrarna i efterhand.
Senast redigerad av kallejansson 2023-06-05 kl. 21:35.
Citera
2023-06-05, 21:33
Medlem
bagarn29s avatar
Mina 22 år säger han. Lögnare 24 år han tar bort 2 år i MFF.

Jäkla SKITHÖG.
Citera
2023-06-05, 21:47
Medlem
NoTruces avatar
MFF bjuder på en riktigt passivt-aggressiv tweet med anledning av att Ztadens Ztore Zon nu lägger Zkorna på hyllan. Rövstöttheten går fan att ta på.

https://twitter.com/Malmo_FF/status/1665645896778887168
Citera
2023-06-05, 21:50
Medlem
Citat:
Mina 22 år säger han. Lögnare 24 år han tar bort 2 år i MFF.

Jäkla SKITHÖG.

Han har ju egentligen främst alltid haft körlek till sig själv, i det egot finns det inte plats för kärlek till något annat.

Innan Malmö vände honom ryggen så pratade han alltid gott om Malmö och sitt Rosengård.
Det han gav tillbaks till sitt Rosengård var en fotbollsplan som betalades av Nike 😂
Tänk vad mkt han kunde gjort för sitt kära Rosengård och ungarna där om han verkligen ville.

Men fint att kunna ge en fotbollsplan som man inte behöver betala för.

Bra fotbollsspelare, personen Z har jag svårare för. Finns bättre personer att idolisera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in