2023-06-05, 11:00
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Zlatan är den största genom tiderna. Sverige ska vara tacksamma att de har haft honom.

Jovisst, i 20 års tid har vi fått höra att vi ska vara tacksamma. Varför vet jag inte. Drygare jävel får man leta efter. Han är mer älskad i Italien än i Sverige.
Citera
2023-06-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Risig
Enastående fotbollsspelare och karriär, det kan man inte förneka.
Dock inga vidare framgångar i landslaget. Vissa spelare höjer sig en nivå och brinner för att spela i landslaget, andra inte… (inte konstigt bara ett konstaterande).

Som person har jag inte mycket till övers för Zlatan som genom hela sin karriär betett sig som en osäker tonåring med gravt behävdelsebehov.
Undrar lite hur han behandlat behandlat sin fru rent psykiskt genom åren, tror vi kommer gå höra om det i framtiden..

Ja han är en ganska bra fotbollsspelare. Emellanåt en fantastiskt spektakulär fotbollsspelare. Bra på att skapa hype kring sig själv och har ju gjort sig ett namn. Knappast komplett som människa men det kan man kanske inte heller begära. Vettigt folk har väl haft vett att inte lyssna när han uttalat sig om gud, lejon och gett undermåliga analyser, och istället tittat med en lite kittlande nerv om han kan hitta på något spektakulärt i straffområdet för dagen eller om han blir stående som en tilltufsad staty vid mittlinjen. Nog har han gett mig mer underhållning genom åren än många andra iaf.

Nu får man hoppas på att media inte stressar med att bajsklämma fram en ny Zlatan, utan återgår till en bred rapportering om flera spelare och klubbar. Det har jag verkligen saknat under zlatan-eran. Jag vill se reportage om alla våra landslagsspelare och hur det går i deras respektive klubbar istället för att få berättat att zlatan åt spaghetti bolognese och drack en Loka efter att han besökt en klockaffär. Eller när det skrivits mer om att z inte kommer till ett mästerskap än att följa dom som faktiskt ska dit.
Citera
2023-06-05, 11:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Zlatan lägger skorna på hyllan efter 24 grymma år. Över 570 mål och många spektakulära sådana. Vilken spelare, vilken karaktär, vilken karriär. Hatten av Zlatan. Onekligen den största svensken genom alla tider - Kommer vi någonsin se någon större?

Haha! Lugn nu! Han är bara fotbollsspelare
Citera
2023-06-05, 12:05
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Exakt. Hur många matcher har han spelat sista 2 åren? Typ 3?

Nja, mer än så har det blivit men väldigt hattigt fram och tillbaka med skador som bekant.

Nu när det snackas om bästa Zlatan-minnen osv skulle jag vad gäller landslaget vilja lyfta fram de två matcherna mot Danmark i playoffet till EM 2016. Utöver att göra tre av fyra svenska mål, varav en smektes in fint på frispark, lade han också ner ovanligt stora arbetsinsatser som jag minns det. Hans sista stora stund i landslaget för själva mästerskapet blev ju sedan en stor besvikelse.

När tycker ni att Zlatan var som bäst i karriären? Jag är lite svag för Inter-Zlatan. Han hade fortfarande mobiliteten kvar då.
Citera
2023-06-05, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Jovisst, i 20 års tid har vi fått höra att vi ska vara tacksamma. Varför vet jag inte. Drygare jävel får man leta efter. Han är mer älskad i Italien än i Sverige.

Det är på grund av den italienska maffian som köpte honom.

Han sålde sig själv till dem för att kunna spela i de lag han spelat. Annars hade karriären kunnat sluta i Ajax.

Jämfört med Sverige har han ingen koppling förutom till ludret från parkeringen som skäller ut honom och får honom att gråta.
Citera
2023-06-05, 12:43
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Sverige är jantelagens land no-1. Ingen ska liksom tro att de är bättre än ngn annan här i landet, istället så ska alla vara lika, och absolut ingen får lov till att tro att de är bättre än den andra. Om ngn svensk skiljer sig ut från mängden, så kommer svennebanan-polisen och säger: Aja baja! Dessutom så är en stor majoritet av dagens svenskar extremt lättkränkta av sig.

Zlatan har bara en osvensk personlighet, kort o gott.
Citera
2023-06-05, 13:00
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mark.corrigan
Zlatan i landslaget var expert på meningslösa mål och mål mot blåbärsmotstånd, precis som i Champions League. Man kan räkna hans viktiga mål i landslaget på en hand. Till och med i kvalet 2016 var han totalt osynlig mot ”storlagen” Ryssland och Österrike (han var väl nöjd efter att ha gjort 1-4 målet mot Österrike)

Han gjorde några avgörande mål som tex mot Italien in EM -04.

Men visst i landslagssammanhang skulle jag nog påstå att Brolin var en viktigare spelare för laget än vad Zlatan var.

Zlatan har spelat för toppklubbar och ofta legat högt i skytteligorna så utan tvekan har han varit en forward av toppkvalitet.
Citera
2023-06-05, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Haha! Lugn nu! Han är bara fotbollsspelare

Var otydlig. Menade självklart största svenska fotbollsspelaren.
Citera
2023-06-05, 13:16
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
När tycker ni att Zlatan var som bäst i karriären? Jag är lite svag för Inter-Zlatan. Han hade fortfarande mobiliteten kvar då.

Håller med.
Citera
2023-06-05, 13:18
Medlem
Sett över de dryga 20 år som Zlatan varit aktiv har han väl snarare varit en belastning för landslaget än en tillgång. Hur många ggr har vi inte sett landslaget prestera bra när man sluppit Zlatan. Nu får vi verkligen hoppas att han inte får någon ledarroll i landslaget och riskera att förstöra det man är på väg att bygga upp.
Citera
2023-06-05, 13:21
Moderator
zanteras avatar
Tycker ofta när det blir snack kring att en gammal spelare är slut så blir det mycket motvind med "Vilken karriär, vilka titlar, kolla alla mål han har gjort" osv. Det är ju ingen som tar ifrån Zlatan allt han har vunnit och uträttat genom sin karriär, samtidigt måste ju folk få vara kritiska till att en snart 42 årig Zlatan som spelade 4 matcher denna säsongen inte har mycket kvar att hämta på proffsnivå.
Citera
2023-06-05, 13:27
Medlem
sebastian_s avatar
For mig la han halvt av for 10 ar sen redan nar han gick till psg. Ungefar som Messi och Ramos halvt la av pa klubbniva genom att ga dit. Efter psg har det mest kannts rent pajigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in