2023-06-05, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Tack för det! 👍

Googlade och fann:
"How much do Chinese make an hour?
Minimum wages in China continue to rise. As of April 12, 2023, Shanghai has the highest monthly minimum wage among 31 provinces (RMB 2,590/US$400 per month), and Beijing has the highest hourly minimum wage (RMB 25.3/US$3.9 per hour)."

https://www.china-briefing.com/news/...9%20per%20hour).

Du förstår inte ens vad du länkar till!!!!!! Artikeln du länkar till säger att 4-5$ ÄR LÄGSTA LÖN i Shanghai och Peking. Det är 40-50:- (SEK) per timme.

Du sade 5:- i timmen din jubelidiot!
Citera
2023-06-05, 14:15
Medlem
shaktas avatar
Något jag har undrat över är hur hela systemet med äktenskapsförord är uppbyggt .
I dagsläget är att du MÅSTE skriva ett för att inte råka ut för att bli av med hälften.

Hur jävla avtändande är inte det när man träffas och man redan börjar planera för en skilsmässa?
Det är inte direkt det första man tänker på när man är nykär. Så varför inte göra tvärt om?

Vill man skriva ett äktenskapsförord så borde det handla om gemensam uppgörelse.

Gör man inte det så är allt som vanligt, dvs alla har sitt man hade när man ingick äktenskapet, förutom kanske diverse gemensamma köp osv
Senast redigerad av shakta 2023-06-05 kl. 14:20.
Citera
2023-06-05, 14:53
Medlem
De har ett barn tillsammans. Så är den frågan utredd. Delad vårdnad. Vilket säkerligen är en del i "settlement", dvs att barnet skall bo bra, ha rätt kvalisort av kläder och mat på bordet (Martin ville även ha betalt för en "nanny").

Den halvnakna ex-rugbyspelaren, introducerades av Martin till "familjen". Bad call!

Om Louise varit otrogen. Ingen som vet med säkerhet. Bara sedvanlig tabloid-spekulation att Louise och Alex "utvecklade ett starkt band".

Har för mig att jag läste lite slarvigt att Martin t o m föreslagit att "de tre kunde bo tillsammans" i miljard-huset i Belgravia "för det är så stort och vi behöver inte ses". Say what??

Under äktenskapet så har Louise försörjt Martin, som gav upp sin "klockförsäljare-karriär". Gett han en klocksamling som uppgår till ca 30msek, har gett han en aktieportfölj värd ca 20msek, samt en vin-samling värd ca 7msek. Allt under äktenskapet.

I sedvanlig FB-anda så hyser "vi" agg mot Louise. Men det känns mer som att Martin är en "beta-cuck av rang" (också en sedvanlig FB-anda).

Äktenskapsförord fanns. Men UK law ser lite annorlunda ut... Tror inte Louise gråter när hon kollar sitt bank statement...

Move over Martin... Det går ingen nöd på dig gubben... livsstilsförändring, säkert...
Citera
2023-06-05, 14:54
Medlem
richfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Hur jävla avtändande är inte det när man träffas och man redan börjar planera för en skilsmässa?
Det är inte direkt det första man tänker på när man är nykär. Så varför inte göra tvärt om?

Så säger bara en fattig. Jag har genomlevt skilsmässor och jag tackar mig själv varje dag för att jag skrev äktenskapsförord INNAN bröllop. Jag har inte gett en krona till mina EX.

Alla EX beter sig som idioter i slutet, så man vill ge så lite som möjligt. Skulle jag träffa någon stenrik kvinna så skulle jag absolut skriva äktenskapsförord för att skydde henne. Jag är tillsammans med en tjej för att jag vill vara med henne, innan pengarna hon eventuellt har.

Oftast är kvinnor fattiga och golddiggers så det kommer väl aldrig hända att man träffar en rik tjej.
Citera
2023-06-05, 15:34
Medlem
flesh-flutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
NEJ! Vi som är lite äldre minns Joan Collins och Stefan Holm https://www.expressen.se/noje/extra/...en-i-sin-show/ Och Rod Stewart och Britt Ekland. Lycksökare som fiskar storfisk har jag ingen sympati för. Att "lite" pengar sipprar till en som inte är rik är inte alls ok!

Jag tror du menar Peter Holm. Eller så sitter du på en riktig pangnyhet.
Citera
2023-06-05, 16:30
Medlem
shaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richfuck
Så säger bara en fattig. Jag har genomlevt skilsmässor och jag tackar mig själv varje dag för att jag skrev äktenskapsförord INNAN bröllop. Jag har inte gett en krona till mina EX.

Alla EX beter sig som idioter i slutet, så man vill ge så lite som möjligt. Skulle jag träffa någon stenrik kvinna så skulle jag absolut skriva äktenskapsförord för att skydde henne. Jag är tillsammans med en tjej för att jag vill vara med henne, innan pengarna hon eventuellt har.

Oftast är kvinnor fattiga och golddiggers så det kommer väl aldrig hända att man träffar en rik tjej.

Fattig? Definiera fattig...

nnnn. näh.. det skulle du aldrig göra för att "skydda henne"

EDIT:

Jag har faktiskt varit tillsammans med en "rik" tjej, jag pallade dock inte med att hon kom hem kl 03:30 varje dag när jag skulle upp och jobba kl 06:00 , detta var när jag var i 20+ åldern
Senast redigerad av shakta 2023-06-05 kl. 16:33.
Citera
2023-06-05, 16:39
Avstängd
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Det luktar mycket värre att vara otrogen.
Båda luktar lika illa.
Citera
2023-06-05, 17:05
Medlem
richfucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Fattig? Definiera fattig...

nnnn. näh.. det skulle du aldrig göra för att "skydda henne"

EDIT:

Jag har faktiskt varit tillsammans med en "rik" tjej, jag pallade dock inte med att hon kom hem kl 03:30 varje dag när jag skulle upp och jobba kl 06:00 , detta var när jag var i 20+ åldern

Fattig=En person som tjänar under 60KSEK/månad brutto.

Träffade en tjej för ett år sedan, hon tjänade ca 200KSEK/månad, hon hade en 40->50MSEK villa , jag bjöd på allt när vi va ute. Jag sa tidigt att jag har mina egna pengar, så hon får behålla sina. Såg henne som en cool person bara.
Citera
2023-06-05, 18:15
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av richfuck
Fattig=En person som tjänar under 60KSEK/månad brutto.

Träffade en tjej för ett år sedan, hon tjänade ca 200KSEK/månad, hon hade en 40->50MSEK villa , jag bjöd på allt när vi va ute. Jag sa tidigt att jag har mina egna pengar, så hon får behålla sina. Såg henne som en cool person bara.
60 lax brutto är fattig? den var ny
Citera
2023-06-05, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det blir det inte, men han fick ett engångsbelopp på 6.5MGBP också, det blir runt 94MSEK totalt om jag inte räknar fel.

Ok, lite oklart skrivet i så fall... :-)
Citera
2023-06-05, 19:44
Medlem
I dag var hon på Expressens löpsedel. Betalartikel:
https://www.expressen.se/nyheter/hem...n-och-exmaken/

Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Du förstår inte ens vad du länkar till!!!!!! Artikeln du länkar till säger att 4-5$ ÄR LÄGSTA LÖN i Shanghai och Peking. Det är 40-50:- (SEK) per timme.

Du sade 5:- i timmen din jubelidiot!
Hänger upp sig på den där femman som en jävla igel. Du måste tjäna en massa kosing på de där stackars kineserna.

"Hur mycket tjänar kineser per timme?
Minimilönerna i Kina fortsätter att stiga. Den 12 april 2023 har Shanghai den högsta månatliga minimilönen bland 31 provinser (2 590 RMB/400 USD per månad) och Peking har den högsta minimilönen per timme (25,3 RMB/3,9 USD per timme)."
Senast redigerad av ENTRUMPENTRUMP 2023-06-05 kl. 19:54.
Citera
2023-06-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
I dag var hon på Expressens löpsedel. Betalartikel:
https://www.expressen.se/nyheter/hem...n-och-exmaken/

Hänger upp sig på den där femman som en jävla igel. Du måste tjäna en massa kosing på de där stackars kineserna.

"Hur mycket tjänar kineser per timme?
Minimilönerna i Kina fortsätter att stiga. Den 12 april 2023 har Shanghai den högsta månatliga minimilönen bland 31 provinser (2 590 RMB/400 USD per månad) och Peking har den högsta minimilönen per timme (25,3 RMB/3,9 USD per timme)."

Bra då är vi överens om att du hade noll koll på vad kinesiska fabriksarbetare tjänar. Du sade de tjänade 5:- per timme och det stämmer inte alls.

Så varför fortsätter du käfta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in