Flashback bygger pepparkakshus!
2023-06-03, 12:32
Medlem
Atamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Äktenskapsförord fanns.

Den summa hon nu betalar är
"in accordance with the terms of a pre-marital agreement"

Han ville ha mer.

Källa:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12139439/Swedish-multi-millionairess-told-estranged-husband-6-5m-60k-year.html

Han har fått en rejäl fallskärm och borde vara nöjd med den. Att han vill ha mer är väl mänskligt men väldigt ovärdigt.
Citera
2023-06-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreatVoid
Äktenskapsförord fanns.

Den summa hon nu betalar är
"in accordance with the terms of a pre-marital agreement"

Han ville ha mer.

Källa:
https://www.dailymail.co.uk/news/article-12139439/Swedish-multi-millionairess-told-estranged-husband-6-5m-60k-year.html
Ok tack. Då är allt i sin ordning. Att han sen vill ha mer är väl som andra påpekat i sakens natur då hon varit otrogen etc men tough luck, han får va nöjd med det han får
Citera
2023-06-04, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av affekask
Nej

Genomsnittslönen är inte 5:- per timme för en fabriksarbetare i Kina. Den är runt 50:-. Och 50:- i Kina är betydligt mer värt än 50:- i Sverige!

Hjälp inte Kina genom att sprida lögner de är ett U-land.
Hela Sveriges befolkning hjälper Kina när de köper Kina-prylar. Vilken kedja använder sig inte av kinesiska arbetare? De som tjänar mest är kedjornas ägare.
Citera
2023-06-04, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
...

Bra! Då är vi överens om att du hade fel! Fabriksarbetare i Kina tjänar inte 5:- per timme! Genomsnittslönen är cirka 50:- per timme.

Men ditt ego klarar inte av att du har fel så istället försöker du vända diskussionen till något helt annat!

Skärp dig!
Citera
2023-06-04, 17:41
Medlem
Citat:
Bra! Då är vi överens om att du hade fel! Fabriksarbetare i Kina tjänar inte 5:- per timme! Genomsnittslönen är cirka 50:- per timme.

Men ditt ego klarar inte av att du har fel så istället försöker du vända diskussionen till något helt annat!

Skärp dig!
Jag uttrycker mig så - det betyder inte att de faktiskt tjänar exakt 5 spänn i timmen utan lite i jämförelse med svenska arbetare. Ibland när jag har slösat pengar så säger jag att jag är ruinerad. Är jag ruinerad? Nej - inte än så länge.
Citera
2023-06-04, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ENTRUMPENTRUMP
Jag uttrycker mig så - det betyder inte att de faktiskt tjänar exakt 5 spänn i timmen utan lite i jämförelse med svenska arbetare. Ibland när jag har slösat pengar så säger jag att jag är ruinerad. Är jag ruinerad? Nej - inte än så länge.

Okej då vet vi att aldrig ta det du skriver seriöst hädanefter!

Varför inte bara erkänna att du hade fel? Din första replik var undanflykter sen när du insåg att det inte fungerar så kommer du upp med denna lögn
Senast redigerad av affekask 2023-06-04 kl. 19:55.
Citera
2023-06-05, 08:53
Medlem
Citat:
Okej då vet vi att aldrig ta det du skriver seriöst hädanefter!

Varför inte bara erkänna att du hade fel? Din första replik var undanflykter sen när du insåg att det inte fungerar så kommer du upp med denna lögn
Nä, ta aldrig någon eller något seriöst. Nästa gång jag tar upp kineslöner kommer jag att skriva 50 öre i timlön. Hjärnan din lär explodera.

Jag tror du fokuserar på femkronsgrejen för att ditt samvete spökar. Hur många miljoner har du tjänat på att kineser jobbar billigt för dig?! Låt höra!
Citera
2023-06-05, 09:37
Medlem
Citat:

Skärp dig!

Källa på att en fabriksarbetare i Kina tjänar 50 kr per timme? Har aldrig hört talas om något liknande. Det jag sett och hört är att man jobbar runt 60h/vecka för cirka 5k. Blir väl en tjuga per timme cirka. Att någon skulle få ut 13k i en kinesisk fabrik får du nog leta i hela Kina för att hitta. Jag tror ej du kommer lyckas... Än värre blir om du åker runt i länder runt omkring Kina, där kan man nog komma ner i 5kr / timme på vissa ställen.
Citera
2023-06-05, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kht86
Källa på att en fabriksarbetare i Kina tjänar 50 kr per timme? Har aldrig hört talas om något liknande. Det jag sett och hört är att man jobbar runt 60h/vecka för cirka 5k. Blir väl en tjuga per timme cirka. Att någon skulle få ut 13k i en kinesisk fabrik får du nog leta i hela Kina för att hitta. Jag tror ej du kommer lyckas... Än värre blir om du åker runt i länder runt omkring Kina, där kan man nog komma ner i 5kr / timme på vissa ställen.
Tack för det! 👍

Googlade och fann:
"How much do Chinese make an hour?
Minimum wages in China continue to rise. As of April 12, 2023, Shanghai has the highest monthly minimum wage among 31 provinces (RMB 2,590/US$400 per month), and Beijing has the highest hourly minimum wage (RMB 25.3/US$3.9 per hour)."

https://www.china-briefing.com/news/minimum-wages-china/#:~:text=Minimum%20wages%20in%20China%20continue,% 2FUS%243.9%20per%20hour).
Citera
2023-06-05, 10:08
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Har inte med saken att göra, det man tar med sig in i boet tar man också med sig ut inklusive det man arbetat ihop till. Allt annat lukta golddigger och det luktar illa.

Det luktar mycket värre att vara otrogen.
Citera
2023-06-05, 13:45
Medlem
Bourbons avatar
Grattis herr äkteman.
Citera
2023-06-05, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kht86
Källa på att en fabriksarbetare i Kina tjänar 50 kr per timme?

Står lite överallt, första exemplet:
https://www.bac2nyvt.org/en/how-much-do-factory-workers-make-in-china.html
26 CNY = 39:- i genomsnitt.

https://www.erieri.com/salary/job/factory-worker/china
27 CNY

https://www.timedoctor.com/blog/average-salary-in-china/#:~:text=According%20to%20a%20salary%20survey,in%2 0terms%20of%20labor%20costs.

5,50$

5:- SEK är det inte i alla fall!
Senast redigerad av affekask 2023-06-05 kl. 14:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in