Citat:
Ursprungligen postat av
LittleBabyNothing
Står inte ut med hans hemska gnälliga röst och fula ansikte. Det enda han har är kroppen.
Man må ha sina åsikter om gnällig röst och att han inte är attraktiv (har jag också kommenterat), samt att han haft härskarteknik och gett sken för stort ego.
Jag kan ändå tycka att han kan ha rätt i sak i sin farhåga om drickande, samt att han mycket väl kan känna mindre attraktionskraft till någon som dricker för mycket.
För det första så är det individuellt hur folk blir då de dricker.
För det andra så kan jag personligen inte gilla hur en person blir då hen dricker (medan andra kanske inte har problem med hur hen blir då den dricker). Alltså individuellt även det.
Inte för intet att barn blir förvirrade av föräldrar som dricker i dess närhet. Även om föräldrarna blir utlevande och glada, så kan de freaka ut i personlighet, och barnet kan inte lita på att föräldern är sig själv.
Så i ett inledningsstadium kan det vara känsligt för någon som håller på att lära känna någon, om den freakar ut och har sig och då även om inte personen har jättedåligt ölsinne.
Och återigen, vi kan ju inte veta vad Arvid upplever som obalanserat eller oattraktivt.
Det kan ju bara han känna.
Han är inte taskig för att han tycker att en ny kärlek blir oattraktiv då hon dricker.
Sen kan han mycket väl känna förhåga för framtida barn, utan att ses som moralpredikande.
Han kanske tvekar på vilket omdöme den drickande partnern kommer ha, då barnen är med?
Vissa föräldrar fattar ju inte det här att ungarna inte mår bra av att se för drickande föräldrar, även så om de är glada och utlevande.
Han är varken taskig eller moralpredikande angående sin känsla inför detta.
Det finns de som har en bakgrund med drickande föräldrar, och/eller trasig uppväxt, och Arvid har lika rätt som dem, att känna både att han inte trivs med det samt farhåga framöver, med någon som slår klackarna i taket, lite väl mycket.