2023-06-05, 15:01
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av solenskiner120
Känns som folk här i tråden hackar på Lina nu för ingen anledning. I dagens avsnitt känner jag verkligen att hon försöker mer och mer komma nära och inte ge upp. Hon kom en dag tidigare för att gå ut och äta middag och sen spela spel. Hon kunde valt att bara vara hemma och strunta i att försöka alls, som tex Carro gör. Hon kanske inte passar i detta formatet men utifrån hennes förutsättningar så försöker hon göra det bästa av situationen. Alex däremot som blir sårad av att hon behöver ensamtid tycker jag är lite skumt. Ni har känt varann i nån vecka (?) och hon behöver ensamtid för första gången och då börjar han nästa gråta för att han tycker det är så jobbigt. Hans dåliga självförtroende lyser igenom. Dom båda har lika mycket saker att jobba på
Din spolier funkade inte…..
Citera
2023-06-05, 15:48
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citera
2023-06-05, 16:25
Avslutad
arvid bögröst är han bög? hur klarar soldaterna att hålla sig för skratt när han ger order?
Citera
2023-06-05, 16:34
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epadator
arvid bögröst är han bög? hur klarar soldaterna att hålla sig för skratt när han ger order?
Det har ju spekulerats i om han är bög. Förmodligen är han inte det då han ändå valt att gifta sig med en kvinna i tv. Men många har ju dragning till bägge könen. Jag får själv lite gayvibbar på Arvid men tror han isåfall är bisexuell.
Citera
2023-06-05, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten

Tänkte också på det!
Citera
2023-06-05, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Håller med. Arvid får hitta sig en nykterist om det är så himla jobbigt för honom. De flesta vuxna gillar att dricka vid fest och det betyder inte att man ”misshandlar sin kropp”. Arvid kanske är den riktiga alkoholisten.

Står inte ut med hans hemska gnälliga röst och fula ansikte. Det enda han har är kroppen.

Ja han är så oerhört tråkig. Han verkar bara ha ett känsloläge. Mr gnällrobot.
Citera
2023-06-05, 17:50
Medlem
kulturstrategs avatar
Dagens analys:

Citera
2023-06-05, 18:37
Medlem
Citat:

Haha han gav order att utgå när han fick sin kaptenstitel i programmet. Mesigare röst får man leta efter! Noll pondus
Citera
2023-06-05, 18:55
Medlem
Citat:

Är nog inga problem. Däremot blir jag inte förvånad om han kommer ut som bög i framtiden.
Citera
2023-06-05, 19:01
Medlem
Facebacks avatar
Har alla paren knullat tror ni?
Citera
2023-06-05, 19:11
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing

Står inte ut med hans hemska gnälliga röst och fula ansikte. Det enda han har är kroppen.

Man må ha sina åsikter om gnällig röst och att han inte är attraktiv (har jag också kommenterat), samt att han haft härskarteknik och gett sken för stort ego.
Jag kan ändå tycka att han kan ha rätt i sak i sin farhåga om drickande, samt att han mycket väl kan känna mindre attraktionskraft till någon som dricker för mycket.

För det första så är det individuellt hur folk blir då de dricker.
För det andra så kan jag personligen inte gilla hur en person blir då hen dricker (medan andra kanske inte har problem med hur hen blir då den dricker). Alltså individuellt även det.

Inte för intet att barn blir förvirrade av föräldrar som dricker i dess närhet. Även om föräldrarna blir utlevande och glada, så kan de freaka ut i personlighet, och barnet kan inte lita på att föräldern är sig själv.
Så i ett inledningsstadium kan det vara känsligt för någon som håller på att lära känna någon, om den freakar ut och har sig och då även om inte personen har jättedåligt ölsinne.
Och återigen, vi kan ju inte veta vad Arvid upplever som obalanserat eller oattraktivt.
Det kan ju bara han känna.
Han är inte taskig för att han tycker att en ny kärlek blir oattraktiv då hon dricker.

Sen kan han mycket väl känna förhåga för framtida barn, utan att ses som moralpredikande.
Han kanske tvekar på vilket omdöme den drickande partnern kommer ha, då barnen är med?
Vissa föräldrar fattar ju inte det här att ungarna inte mår bra av att se för drickande föräldrar, även så om de är glada och utlevande.

Han är varken taskig eller moralpredikande angående sin känsla inför detta.
Det finns de som har en bakgrund med drickande föräldrar, och/eller trasig uppväxt, och Arvid har lika rätt som dem, att känna både att han inte trivs med det samt farhåga framöver, med någon som slår klackarna i taket, lite väl mycket.
Citera
2023-06-05, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faceback
Har alla paren knullat tror ni?

Jag har inte sett senaste avsnittet. Men så långt jag sett så garanterat inte carro och august.

Jag tvekar lite på alex och lina också. Men jag tror de har gjort det. Han har ju sagt att de går nakna framför varandra helt naturligt.

Men efter vad jag sett av lina borde det vara i linje med hennes on/off beteende att svansa runt naken framför karln och inte släppa till sen. Så man vet aldrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in