2023-06-05, 12:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vasiglas
Jag förstår, jag missade att han inte hade dolt användarnas nick/bild tidigare och nu helt plötsligt gjorde det. Men det kan ju också bero på att någon har påpekat för honom att det är god internetsed och att många som svarar på sådana frågelådor på instagram storys vill vara anonyma.

Håller med att det är tråkigt att det ska fungera så i detta program. Vissa deltagare verkar ju också ha direkta kontakter. Axel från förra året t.ex. hans mamma jobbade väl på SVT. Undrar om de gör det för att det är skralt med sökande?

Såklart kan det bero på fler saker men jag tyckte det var lite lustigt med tajmingen, till saken hörde att jag har för mig att det kom in nya nick i tråden och började höja Arvid till skyarna på ett överdrivet, skrattretande sätt (minus kommentarerna om att Ida borde bli slagen…).

Jaså det visste jag inte om Axel..! Det är nog skralt med sökande men får också uppfattningen om att dom bara börjat unna sig att sätta ihop ETT par som verkligen kan vara bra för varandra per säsong, nu Fredrik och Stina. Då kan det se ut som att dom verkligen försöker göra det dom påstår att dom gör och att det bara råkar bli så att dom gör tre katastrofmatchningar också. Alltså vad gör Carro i programmet, man behöver inte vara psykolog för att tycka att dom ser ut att vara ”lika” och det är det enda dom har gemensamt. Vad hände med att ”experter” skulle matcha efter vad man behöver och inte själv direkt väljer automatiskt? På vilket sätt behöver Ida som är en fri och stark, kompetent och framgångsrik kvinna med ett rikt socialt liv och som redan är på en härlig plats i livet mentalt, med dubbel examen (sjuksköterska och mäklare), en gigantisk mansbebis som oberäkneligt svänger fram och tillbaka och projicerar sin egen osäkerhet på henne?! Som kör spel som nån j-a fjortis med att åka och sova hos (detta bekräftade alltså Maria Farm på instagram men verkar ha rensat bort det nu…Lätt att förväxla med den miljöpartistiska politikern Maria Ferm…) sitt ex under sin söndertjatade ”egentid” samtidigt som han höjer exen till skyarna rakt i ansiktet på henne efter den tiden isär och hon sitter uppklädd och vacker inför deras återförening.
Som inte klarar av att ge henne den friheten hon ger honom utan ska trycka ner henne för att hon hör och häpna, shottade ”ren vodka” .
Min uppfattning är att dom vill ha riktigt mycket ”drama” och tar med så ”färgstarka” personer (läs elaka och omöjliga i relationer) som möjligt och parar dom med dom mest vänliga, öppna dom kan hitta. Alibit blir årets taco-par.
Citera
2023-06-05, 13:01
Medlem
Addhocs avatar
Carro är nu ”sårad och ledsen över hela inredningsgrejen”😂 Alltså what the fuck! Vad är det för snöflingor som vi människor har utvecklats till i vår livstid?
Citera
2023-06-05, 13:44
Medlem
-SchmergliN-s avatar
Ida är en förvuxen fjortis, så jag börjar förstå Arvids avsmakskänslor när hon drar igång. Lite töntigt att låta alkoholen definiera ens personlighet när man är 35+.
Citera
2023-06-05, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
De har gått för lite på attraktion för det är det som är grunden. Har du två personer som attraheras av varandra och vill ha ett förhållande så finns det stora möjligheter.

För att lyckas i programmet skulle de valt ut tre vackra kvinnor och tre stiliga framgångsrika män. Men det hade väl inte varit tillräckligt PK.

Nej, jag tror fortfarande på Nils-Martin från Överkalix, arbetslös 37-årig oskuld. Para ihop honom med Jenny från Tumba, ensamstående mamma till två diagnostiserade barn, på 27 år och 137 kilo. Det kommer att så gnistor!
Citera
2023-06-05, 14:04
Medlem
jontepsgs avatar
Lina, Carro och Arvid är riktigt jobbiga. Alla ska anpassa sig efter dom enbart.
Citera
2023-06-05, 14:07
Medlem
thebyebyemans avatar
Blir så jävla lack på Alex hade velat ta tag i han och rysta tillbaks han till verkligheten och fråga vad i helvete han håller på med. Hur kan han sitta gråta över äckel Lina som bara kör med han hela tiden med sitt skit?
Citera
2023-06-05, 14:10
Medlem
Addhocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-
Ida är en förvuxen fjortis, så jag börjar förstå Arvids avsmakskänslor när hon drar igång. Lite töntigt att låta alkoholen definiera ens personlighet när man är 35+.

Jag tycker nog att alkohol verkar definiera Arvids personlighet mycket mer än Linas. HAN har en issue med alkohol som hon inte har alls.
Hon är som de flesta av oss, dvs dricker alkohol och tjoar runt på fest. Eller tar ett glas vin till maten lite stilla så där, när tillfället lämpar sig mer för det.

Det där med att ”Kerstin” kommer fram är ju bara ett skämt som de flesta har vett att begripa.
Citera
2023-06-05, 14:30
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -SchmergliN-

Jag kan också förstå Arvid.
Och det kan vara extra känsligt om man inte känner vederbörande om den får plötsliga infall, som man kan tycka är irrationella (man kanske inte gillar upptågen), då den dricker.

Varför får bara ungar vara känsliga för vuxna som byter personlighet om de dricker?
Vuxna människor, speciellt när de lär känna varandra, kan ju också vara känsliga för, personligheter som förändras, då de dricker?

Arvid har uttryckt sig lite moralistiskt kanske, men jag fattar exakt vad som han kan ha svårt för.
Det behöver absolut inte handla om moral.

Alla personer kan ju bli olika av alkohol, dessutom.
Och det kan dessutom vara olika vid olika tillfällen.
Gud, vad störd jag blev på exsambon vid ett tillfälle då han drack. Han blev så jävla tramsig. Han hade en sida jag inte kunde med, som urartade vid för mycket alkoholintag.
Senast redigerad av dialektiker 2023-06-05 kl. 15:03.
Citera
2023-06-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Jag tycker nog att alkohol verkar definiera Arvids personlighet mycket mer än Linas. HAN har en issue med alkohol som hon inte har alls.
Hon är som de flesta av oss, dvs dricker alkohol och tjoar runt på fest. Eller tar ett glas vin till maten lite stilla så där, när tillfället lämpar sig mer för det.

Det där med att ”Kerstin” kommer fram är ju bara ett skämt som de flesta har vett att begripa.

Håller med. Arvid får hitta sig en nykterist om det är så himla jobbigt för honom. De flesta vuxna gillar att dricka vid fest och det betyder inte att man ”misshandlar sin kropp”. Arvid kanske är den riktiga alkoholisten.

Står inte ut med hans hemska gnälliga röst och fula ansikte. Det enda han har är kroppen.
Citera
2023-06-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Lina, Carro och Arvid är riktigt jobbiga. Alla ska anpassa sig efter dom enbart.

Ja. Alla tre är dessutom sådana jävla "svamlare" som uttrycker dig i klyschor och intetsägande plattityder hela tiden, "komma in i", "landa i" "mötas i", "inte riktigt där än" etc. Arvid speciellt är emellanåt helt obegriplig. Det känns som de tror att de är mycket smartare än de faktiskt är.
Citera
2023-06-05, 14:48
Medlem
Galet program xD
Citera
2023-06-05, 14:54
Medlem
Känns som folk här i tråden hackar på Lina nu för ingen anledning. I dagens avsnitt känner jag verkligen att hon försöker mer och mer komma nära och inte ge upp. Hon kom en dag tidigare för att gå ut och äta middag och sen spela spel. Hon kunde valt att bara vara hemma och strunta i att försöka alls, som tex Carro gör. Hon kanske inte passar i detta formatet men utifrån hennes förutsättningar så försöker hon göra det bästa av situationen. Alex däremot som blir sårad av att hon behöver ensamtid tycker jag är lite skumt. Ni har känt varann i nån vecka (?) och hon behöver ensamtid för första gången och då börjar han nästa gråta för att han tycker det är så jobbigt. Hans dåliga självförtroende lyser igenom. Dom båda har lika mycket saker att jobba på
Senast redigerad av solenskiner120 2023-06-05 kl. 15:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in