2023-06-05, 17:13
  #14257
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Vilket inte påverkar han ekonomiskt eftersom han är god för över en miljard kronor. Med den förmögenheten kan han spontanköpa lyxvillor i Kalifornien och köpa en viss procentsats av valfri aktie han intresserar sig för utan någon större oro över att behöva bli fattigare. Hans varumärke kan locka till sig vilken affärsman som helst.

Så hans bitterhet mot MFF är helt obefogad och saknar all verklighetsförankring som finns. Idag när vi ska möta Degerfors skulle han i normala fall blivit hyllad och avtackad som en legend men hans ego har dikterat lojaliteten mot Malmö och sveket blev ett faktum.
Det hade dock kunnat sluta annorlunda. Säg att hans cykeltjuv och tjuvköra sida hade tagit över och att nästa steg efter ajax hade blivit typ bologna och sen fck och slutat som 29 åring. Då hade 5-10 miljoner extra från ajaxtiden verkligen haft betydelse.
Citera
2023-06-05, 17:15
  #14258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Han var dock En ständig besvikelse i champions league. Han gjorde knappt mål i slutspelet innan psg.

Och har inga större framgångar med landslaget, där kräver jag faktiskt mer om man ska kallas Sveriges bästa fotbollsspelare genom tiderna..

VM, EM och CL är ju det som räknas egentligen, om man ska jämföra lag och spelare på den allra högsta världsnivån..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-06-05 kl. 18:02.
Citera
2023-06-05, 17:21
  #14259
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Och har inga större framgångar med landslaget, där kräver jag faktiskt mer om man ska kallas Sverige bästa fotbollsspelare genom tiderna..

VM, EM och CL är ju det som räknas egentligen, om man ska jämföra lag och spelare på den allra högsta världsnivån..
Jag har alltid kritiserat zlatan för det när andra hyllat honom som galningar. Värst var det 2005-2010. Men jag håller inte med om att man ska nedvärdera ligorna så pass. Det var ändå fullt av stormatcher som han i princip dominerade. Milanoderby, juventus, Roma och napoli. Och avgörande scudettomål. Det räknas. Men han hade helt klart behövt vara bättre i de turneringarna du nämner. För de som var de bästa i världen dominerade både ligan och de turneringarna.
Citera
2023-06-05, 17:24
  #14260
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Du skriver ju själv svaret. Zlatan var kung mot skitlag som Torino och Auxerre men i viktiga matcher mot stora klubbar var han osynlig.
Fast det stämmer inte. Man måste vara ärlig och säga att han var väldigt bra mot storlagen i den inhemska ligan. Och man kan inte helt avfärda betydelsen av hans insatser mot lagen du nämner. Det är de matcherna som vinner ligan åt en.
Citera
2023-06-05, 17:30
  #14261
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det hade dock kunnat sluta annorlunda. Säg att hans cykeltjuv och tjuvköra sida hade tagit över och att nästa steg efter ajax hade blivit typ bologna och sen fck och slutat som 29 åring. Då hade 5-10 miljoner extra från ajaxtiden verkligen haft betydelse.

Men om man ska vrida det till vad som kunde hänt så kan man vrida det hur man vill 😂

MFF skulle inte gett han chansen tidigt och han skulle gått på lån till någon div1 klubb sen tillbaks och nytt lån då kunde det slutat med Z som mäklare eller kanske jobb på random fabrik.

Kan tycka att Z gjort mkt för MFF iof försäljningen men MFF gav trots allt Z chansen i A-laget och i ungdomsåren många chanser där andra kanske blivit utkastade.

Att då gå ut och bli delägare i en rival klubb är fritt val och även gå ut och kritisera MFF för en massa saker men då får man även räkna med att man kastar bort sin historia i klubben.
Kan personligen tycka att han borde sluta prata om MFF som att han gjort allt och de gjort inget när han själv tog beslutet att pissa på klubben och deras supportrar genom att avtäcka en staty när dealen med Hammarby redan var klar.
__________________
Senast redigerad av kallejansson 2023-06-05 kl. 17:34.
Citera
2023-06-05, 17:31
  #14262
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kallejansson
Men om man ska vrida det till vad som kunde hänt så kan man vrida det hur man vill 😂

MFF skulle inte gett han chansen tidigt och han skulle gått på lån till någon div1 klubb sen tillbaks och nytt lån då kunde det slutat med Z som mäklare eller kanske jobb på random fabrik.

Kan tycka att Z gjort mkt för MFF iof försäljningen men MFF gav trots allt Z chansen i A-laget och i ungdomsåren många chanser där andra kanske blivit utkastade.

Att då gå ut och bli delägare i en rival klubb är fritt val och även gå ut och kritisera MFF för en massa saker men då får man även räkna med att man kastar bort sin historia i klubben
.
Håller med
Citera
2023-06-05, 17:42
  #14263
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag har alltid kritiserat zlatan för det när andra hyllat honom som galningar. Värst var det 2005-2010. Men jag håller inte med om att man ska nedvärdera ligorna så pass. Det var ändå fullt av stormatcher som han i princip dominerade. Milanoderby, juventus, Roma och napoli. Och avgörande scudettomål. Det räknas. Men han hade helt klart behövt vara bättre i de turneringarna du nämner. För de som var de bästa i världen dominerade både ligan och de turneringarna.

Förstå mig rätt, tycker också Zlatan är en fantastisk fotbollsspelare, men folk hyllar honom som galningar utan det minsta kritik och det måste finnas nyanser också..

Allt stämmer inte, vet ju själv att Z har sagt att Henrik Larsson är den bästa spelare han lirat med och som Milanspelare är han förstås även väl medveten om att "Gre-No-Li" utgör en stor del av klubbens framgångsrika historia..

Zlatan anser sig inte i särklass bättre än "Henke" som han själv spelat med, det kan jag garanterat säga..

Larsson har ju varit tungan på vågen i en CL-final, tagit VM-brons, fått Guldskon som Europas bästa målskytt och gjort 5 mål i Fotbolls-VM!

Hur skulle det kunna vara i särklass sämre än Zlatan??? Tror t.o.m. Z skulle skälla ut en person om han nedvärderade "Henkes" karriär på det sättet, gentemot honom själv..


Edit: Höjdpunkten i klubblagskarriären anser jag nog vara när han avgjorde Serie A och sköt scudetton till Inter i slutskedet, då var det tydligt att han gjorde den avgörande skillnaden..
__________________
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-06-05 kl. 17:46.
Citera
2023-06-05, 17:56
  #14264
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Och man kan inte helt avfärda betydelsen av hans insatser mot lagen du nämner. Det är de matcherna som vinner ligan åt en.

Det är sant, alla kan tagga till inför stormatcherna, men att konsekvent varje träning och varenda match vara lika professionell, det är sådant som krävs om man ska vinna en serie..
Citera
2023-06-05, 17:59
  #14265
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lättöl
Lite oväntat. Att han med skadorna inte längre kan spela i toppen är inte så konstigt. Men jag hade nog förväntat mig att han skulle fungera som dragplåster till någon arab-liga och dra in en pensionspeng.

Han blev ju erbjuden ett kontrakt i Kina med goa pengar innan han återvände till Milan. Han ville hellre hjälpa till att bygga upp Milan igen än att plocka pensionspengar. Snubben har ju utan tvekan säkrat go levnadsstandard generationer framöver.
Citera
2023-06-05, 18:12
  #14266
Medlem
JustZlatans avatar
Världens vackraste mål var när Zlatan gjorde bisakletan mot England.


Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Han blev ju erbjuden ett kontrakt i Kina med goa pengar innan han återvände till Milan. Han ville hellre hjälpa till att bygga upp Milan igen än att plocka pensionspengar. Snubben har ju utan tvekan säkrat go levnadsstandard generationer framöver.

Zlatans arvingar kan leva på hans pengar i 1000 år och mer därtill, speciellt om de investerar pengarna.
Citera
2023-06-05, 18:27
  #14267
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Han blev ju erbjuden ett kontrakt i Kina med goa pengar innan han återvände till Milan. Han ville hellre hjälpa till att bygga upp Milan igen än att plocka pensionspengar. Snubben har ju utan tvekan säkrat go levnadsstandard generationer framöver.
Men då hade han ett alternativ. Klart att Milan smäller högre än kina även om kina betalar mer. Men nu var det inte kina, utan arab-liga.
Citera
2023-06-05, 18:30
  #14268
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Världens vackraste mål var när Zlatan gjorde bisakletan mot England.




Zlatans arvingar kan leva på hans pengar i 1000 år och mer därtill, speciellt om de investerar pengarna.
Många fotbollsstjärnor har inte klarat av att förvalta sina pengar och ända sitt levnadssätt när inkomsterna inte längre flödar in. Nu verkar dock Zlatan vara mer affärsinriktad än de flesta och har en fru som har koll på läget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in