Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Jag har alltid kritiserat zlatan för det när andra hyllat honom som galningar. Värst var det 2005-2010. Men jag håller inte med om att man ska nedvärdera ligorna så pass. Det var ändå fullt av stormatcher som han i princip dominerade. Milanoderby, juventus, Roma och napoli. Och avgörande scudettomål. Det räknas. Men han hade helt klart behövt vara bättre i de turneringarna du nämner. För de som var de bästa i världen dominerade både ligan och de turneringarna.
Förstå mig rätt, tycker också Zlatan är en fantastisk fotbollsspelare, men folk hyllar honom som galningar utan det minsta kritik och det måste finnas nyanser också..
Allt stämmer inte, vet ju själv att Z har sagt att Henrik Larsson är den bästa spelare han lirat med och som Milanspelare är han förstås även väl medveten om att "Gre-No-Li" utgör en stor del av klubbens framgångsrika historia..
Zlatan anser sig inte i särklass bättre än "Henke" som han själv spelat med, det kan jag garanterat säga..
Larsson har ju varit tungan på vågen i en CL-final, tagit VM-brons, fått Guldskon som Europas bästa målskytt och gjort 5 mål i Fotbolls-VM!
Hur skulle det kunna vara i särklass sämre än Zlatan??? Tror t.o.m. Z skulle skälla ut en person om han nedvärderade "Henkes" karriär på det sättet, gentemot honom själv..
Edit: Höjdpunkten i klubblagskarriären anser jag nog vara när han avgjorde Serie A och sköt scudetton till Inter i slutskedet, då var det tydligt att han gjorde den avgörande skillnaden..