2023-06-05, 15:16
Medlem
Flaklypans avatar
Någon som vet om Messi har skickat något och "hyllat" Zkatan sry menar Zlatan

Bästa nyheten detta år, skulle skett för länge sedan!
Citera
2023-06-05, 15:20
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ett drygare och mer egoistiskt kräk än Judaz går det knappast att hitta. Tondövt att han får dessa hyllningar när han pissat på MFF och ett flertal andra klubbar han representerat. Han hade chansen att avrunda en mycket framgångsrik karriär i Malmö som spelare, ledare eller någon annan roll i klubben men valde att satsa på Hammarby och med det uttalade målet att göra Bajen till störst i Skandinavien.

En sminkad gris är fortfarande en gris oavsett hur man vill vända och vrida på saken.

Men idag ska jag vara på plats som vanligt i Malmö för att tacka av en äkta MFF:are med ett stolt himmelsblått hjärta när han gör sin sista hemmamatch och han heter Hugo Larsson.

Zlatan kände sig säkert sårad över Hasse Borgs behandling av honom. Malmö har tjänat otroligt mycket pengar på Zlatan. Jag kan förstå om man är en stenhård MFF supporter att man känner sig (be)sviken men Zlatan har väl inte varit annolunda än spelare som Ljungberg, Brolin, Dahlin etc?
Citera
2023-06-05, 15:48
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Zlatan kände sig säkert sårad över Hasse Borgs behandling av honom. Malmö har tjänat otroligt mycket pengar på Zlatan. Jag kan förstå om man är en stenhård MFF supporter att man känner sig (be)sviken men Zlatan har väl inte varit annolunda än spelare som Ljungberg, Brolin, Dahlin etc?

Vilket inte påverkar han ekonomiskt eftersom han är god för över en miljard kronor. Med den förmögenheten kan han spontanköpa lyxvillor i Kalifornien och köpa en viss procentsats av valfri aktie han intresserar sig för utan någon större oro över att behöva bli fattigare. Hans varumärke kan locka till sig vilken affärsman som helst.

Så hans bitterhet mot MFF är helt obefogad och saknar all verklighetsförankring som finns. Idag när vi ska möta Degerfors skulle han i normala fall blivit hyllad och avtackad som en legend men hans ego har dikterat lojaliteten mot Malmö och sveket blev ett faktum.
Citera
2023-06-05, 15:48
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Inter-Zlatan hade allt. Det var den basta versionen av honom.Till och med hans fotter var smidigare i rorelserna. Min favorit Zlatan ar anda ajax Zlatan. Det var nagot harligt tidigt 2000 tal over honom da. Han hade fortfarande en stark koppling till malmo och sverige men var anda en superstjarna . Han var en riktig dribbler. Han var charmigare och mindre Raiola "tuff".

Med Inter gjorde Zlatan 6 mål på 22 matcher i CL (samtliga i gruppspelet så klart). Under en av säsongerna gjorde han inte ett enda mål i CL.
Citera
2023-06-05, 15:57
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Det är möjligt att han hade vunnit titlar i ett annat landslag, men Kroatiens storhetsperioder ligger utanför den tid Zlatan stod på topp. Kroatien 1998 var Zlatan för ung och inte aktuell och 2018 och framåt för gammal. Däremellan har väl inte Kroatien varit så pass framgångsrik nation för att ha varit aktuell för en större titel. Under Zlatan mest framgångsrika år som spelare var under Spaniens storhetsperiod och jag tror knappast att Kroatien med Zlatan hade kunnat hota det laget.

En Champions League titel hade han förmodligen haft ifall han stannat kvar i Inter.

Jo man får kolla på det. 2002 i VM vann Sverige sin grupp. Kroatien missade avancemang från gruppspel. 2006 samma sak. 2010 kom varken Kroatien eller Sverige ens till VM. 2014 Kroatien med men utslaget direkt i gruppspel.

Så under denna tid hade en Zlatan med som då var i toppen av sin karriär gjort ungefär samma sak som för Sverige. Någon runda till kanske.
Citera
2023-06-05, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petramede
Zlatan lägger skorna på hyllan efter 24 grymma år. Över 570 mål och många spektakulära sådana. Vilken spelare, vilken karaktär, vilken karriär. Hatten av Zlatan. Onekligen den största svensken genom alla tider - Kommer vi någonsin se någon större?

Från Fabrizio:
"BREAKING: Zlatan Ibrahimović has now decided to retire from professional football with immediate effect."
https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1665469667857641473?s=20
Lite oväntat. Att han med skadorna inte längre kan spela i toppen är inte så konstigt. Men jag hade nog förväntat mig att han skulle fungera som dragplåster till någon arab-liga och dra in en pensionspeng.
Citera
2023-06-05, 16:19
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Zlatan är den största genom tiderna. Sverige ska vara tacksamma att de har haft honom.
Tacksamma för vad? Saboterat ett landslag under nästan två decennier. Så fort han slutade kunde vi slå vilken nation som helst och gick långt i VM som vi aldrig hade kunnat göra med honom som sänke då allt skulle handla om honom annars började han bråka. Både inte och Barcelona vann CL när han försvann, med Zlatan vinner man inget. Grattis han hamnade högt upp i skytteligorna i lokala serierna när han valde att gå till storsatsande klubbar med miljarder resurser mer än konkurrenterna.
Tacka vet jag Niklas Lidström Peter Forsberg osv som bar sina lag och vann allt som går att vinna. Amen
Citera
2023-06-05, 16:21
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Någon som vet om Messi har skickat något och "hyllat" Zkatan sry menar Zlatan

Bästa nyheten detta år, skulle skett för länge sedan!
Messi sa ju han trodde Zlatan slutat för längesen.
Citera
2023-06-05, 16:50
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Messi sa ju han trodde Zlatan slutat för längesen.

HAHAHA på riktigt? Vart, det har jag missat helt. HAHAHA
Citera
2023-06-05, 17:08
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Med Inter gjorde Zlatan 6 mål på 22 matcher i CL (samtliga i gruppspelet så klart). Under en av säsongerna gjorde han inte ett enda mål i CL.
Jag vet. Jag menar att han var komplett tekniskt och fysiskt. Han var fruktansvärt bra i serie a . En blandning mellen mff och ajax zlatan med tekniken lch fantasin och den tyngre milan och psg målgöraren. Han var dock En ständig besvikelse i champions league. Han gjorde knappt mål i slutspelet innan psg.
Citera
2023-06-05, 17:11
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Jag vet. Jag menar att han var komplett tekniskt och fysiskt. Han var fruktansvärt bra i serie a . En blandning mellen mff och ajax zlatan med tekniken lch fantasin och den tyngre milan och psg målgöraren. Han var dock En ständig besvikelse i champions league. Han gjorde knappt mål i slutspelet innan psg.

Du skriver ju själv svaret. Zlatan var kung mot skitlag som Torino och Auxerre men i viktiga matcher mot stora klubbar var han osynlig.
Citera
2023-06-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwawaykonto18
Zlatan är 2:a bakom Gunnar Nordahl som är den största genom tiderna

Skillnaden är att Nordahl vunnit något med landslaget och det betyder faktiskt väldigt mycket för mig personligen när man ska ranka landets bästa spelare genom tiderna..

Det är samma sak i hockey, där t.ex. Erik Karlsson och Markus Näslund inte vunnit något med Tre Kronor, då kan jag omöjligt ranka dessa spelare som bästa svensk genom tiderna..

För mig går fotboll ut på att vinna (och framför allt att se Sverige vinna) och när Janne nu säger att Zlatan är vår i särklass bästa fotbollsspelare genom tiderna, så går det tvärtemot min egen åsikt..

Tycker det är brist på respekt mot spelare som t.ex. "Gre-No-Li" och Hamrin, men även gentemot Henrik Larsson som var en fantastisk lirare och en spelare som gjorde sina lagkamrater bättre, vilket är den bästa egenskapen en fotbollsspelare kan ha, enligt mig..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-06-05 kl. 18:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in