2023-06-05, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Han gjorde några avgörande mål som tex mot Italien in EM -04.

Men visst i landslagssammanhang skulle jag nog påstå att Brolin var en viktigare spelare för laget än vad Zlatan var.

Zlatan har spelat för toppklubbar och ofta legat högt i skytteligorna så utan tvekan har han varit en forward av toppkvalitet.

Toppforward ja, men till vilken nytta?

Han går till historien som den som kunde ha vunnit VM, EM och Champions League, men inte vunnit någon av dem.

Hade han följt sitt balkan ursprung och spelat för Kroatien hade han förmodligen varit VM- och EM-mästare med Kroatien och spelat i Real Madrid och blivit Champions League-mästare och bildat med Davor Sukker det bästa anfallsparet genom tiderna.

Men han valde att bli en globetrotter, skicklig men värdelös och hakade sig ihop med en gammal svensk parkeringshora.
Senast redigerad av nepodsladen 2023-06-05 kl. 13:34.
Citera
2023-06-05, 13:31
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nja, mer än så har det blivit men väldigt hattigt fram och tillbaka med skador som bekant.

Nu när det snackas om bästa Zlatan-minnen osv skulle jag vad gäller landslaget vilja lyfta fram de två matcherna mot Danmark i playoffet till EM 2016. Utöver att göra tre av fyra svenska mål, varav en smektes in fint på frispark, lade han också ner ovanligt stora arbetsinsatser som jag minns det. Hans sista stora stund i landslaget för själva mästerskapet blev ju sedan en stor besvikelse.

När tycker ni att Zlatan var som bäst i karriären? Jag är lite svag för Inter-Zlatan. Han hade fortfarande mobiliteten kvar då.
Inter-Zlatan hade allt. Det var den basta versionen av honom.Till och med hans fotter var smidigare i rorelserna. Min favorit Zlatan ar anda ajax Zlatan. Det var nagot harligt tidigt 2000 tal over honom da. Han hade fortfarande en stark koppling till malmo och sverige men var anda en superstjarna . Han var en riktig dribbler. Han var charmigare och mindre Raiola "tuff".
Citera
2023-06-05, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Zlatan är den största genom tiderna. Sverige ska vara tacksamma att de har haft honom.

Zlatan är 2:a bakom Gunnar Nordahl som är den största genom tiderna
Citera
2023-06-05, 14:19
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker ofta när det blir snack kring att en gammal spelare är slut så blir det mycket motvind med "Vilken karriär, vilka titlar, kolla alla mål han har gjort" osv. Det är ju ingen som tar ifrån Zlatan allt han har vunnit och uträttat genom sin karriär, samtidigt måste ju folk få vara kritiska till att en snart 42 årig Zlatan som spelade 4 matcher denna säsongen inte har mycket kvar att hämta på proffsnivå.

Ett drygare och mer egoistiskt kräk än Judaz går det knappast att hitta. Tondövt att han får dessa hyllningar när han pissat på MFF och ett flertal andra klubbar han representerat. Han hade chansen att avrunda en mycket framgångsrik karriär i Malmö som spelare, ledare eller någon annan roll i klubben men valde att satsa på Hammarby och med det uttalade målet att göra Bajen till störst i Skandinavien.

En sminkad gris är fortfarande en gris oavsett hur man vill vända och vrida på saken.

Men idag ska jag vara på plats som vanligt i Malmö för att tacka av en äkta MFF:are med ett stolt himmelsblått hjärta när han gör sin sista hemmamatch och han heter Hugo Larsson.
Citera
2023-06-05, 14:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Har påven eller Biden uttalat sig än? Verkar ju inte ens sluta. Monza kan bli nästa klubbadress.
Citera
2023-06-05, 14:35
Medlem
Benny98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sverige är jantelagens land no-1. Ingen ska liksom tro att de är bättre än ngn annan här i landet, istället så ska alla vara lika, och absolut ingen får lov till att tro att de är bättre än den andra. Om ngn svensk skiljer sig ut från mängden, så kommer svennebanan-polisen och säger: Aja baja! Dessutom så är en stor majoritet av dagens svenskar extremt lättkränkta av sig.

Zlatan har bara en osvensk personlighet, kort o gott.

Ja, och jag måste inte älska den personligheten.
Citera
2023-06-05, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ett drygare och mer egoistiskt kräk än Judaz går det knappast att hitta. Tondövt att han får dessa hyllningar när han pissat på MFF och ett flertal andra klubbar han representerat. Han hade chansen att avrunda en mycket framgångsrik karriär i Malmö som spelare, ledare eller någon annan roll i klubben men valde att satsa på Hammarby och med det uttalade målet att göra Bajen till störst i Skandinavien.

En sminkad gris är fortfarande en gris oavsett hur man vill vända och vrida på saken.

Men idag ska jag vara på plats som vanligt i Malmö för att tacka av en äkta MFF:are med ett stolt himmelsblått hjärta när han gör sin sista hemmamatch och han heter Hugo Larsson.

Zlatan äger ingenting. Men de som äger Zlatan är de som köpt sig in i Hammarby genom Zlatan som frontfigur och Hammarby borde ha vetat bättre och inte accepterat maffians pengar.
Senast redigerad av nepodsladen 2023-06-05 kl. 14:39.
Citera
2023-06-05, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benny98
Ja, och jag måste inte älska den personligheten.

Den personligheten kommer från Balkan och det finns gott om den personligheten där borta.
Citera
2023-06-05, 15:02
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Toppforward ja, men till vilken nytta?

Han går till historien som den som kunde ha vunnit VM, EM och Champions League, men inte vunnit någon av dem.

Hade han följt sitt balkan ursprung och spelat för Kroatien hade han förmodligen varit VM- och EM-mästare med Kroatien och spelat i Real Madrid och blivit Champions League-mästare och bildat med Davor Sukker det bästa anfallsparet genom tiderna.

Men han valde att bli en globetrotter, skicklig men värdelös och hakade sig ihop med en gammal svensk parkeringshora.

Det är möjligt att han hade vunnit titlar i ett annat landslag, men Kroatiens storhetsperioder ligger utanför den tid Zlatan stod på topp. Kroatien 1998 var Zlatan för ung och inte aktuell och 2018 och framåt för gammal. Däremellan har väl inte Kroatien varit så pass framgångsrik nation för att ha varit aktuell för en större titel. Under Zlatan mest framgångsrika år som spelare var under Spaniens storhetsperiod och jag tror knappast att Kroatien med Zlatan hade kunnat hota det laget.

En Champions League titel hade han förmodligen haft ifall han stannat kvar i Inter.
Citera
2023-06-05, 15:10
Medlem
Zlatan är mer än en fotbollsspelare. Mentalitet, vinnarskalle och ett självförtroende utan dess like. Hur många av er hade pallat pressen han varit under, när halva Sverige kritiserar honom för hur han är. Det är lätt att vara älskad och prestera, något helt annat när lika många, om inte fler i stunder hatar honom. Lite likt Cristiano Ronaldo skulle jag säga.

Zlatan är långt ifrån min favorit, men det är ett under att han inte tappade det helt och börja knarka eller dylikt och förstörde sin karriär någon gång under dessa 24 åren.
Citera
2023-06-05, 15:12
Medlem
Retsinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02

Bästa inlägget i tråden om Judas.
Citera
2023-06-05, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Nja, mer än så har det blivit men väldigt hattigt fram och tillbaka med skador som bekant.

Nu när det snackas om bästa Zlatan-minnen osv skulle jag vad gäller landslaget vilja lyfta fram de två matcherna mot Danmark i playoffet till EM 2016. Utöver att göra tre av fyra svenska mål, varav en smektes in fint på frispark, lade han också ner ovanligt stora arbetsinsatser som jag minns det. Hans sista stora stund i landslaget för själva mästerskapet blev ju sedan en stor besvikelse.

När tycker ni att Zlatan var som bäst i karriären? Jag är lite svag för Inter-Zlatan. Han hade fortfarande mobiliteten kvar då.
Jag gillar Portugal matchen på friends när han gör 2, men en viss portugis var lite vassare den dagen. Vi var uträknade där mer eller mindre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in