2023-06-02, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FindAway
Därför är det bättre att hålla truten än att sabla ner som de flesta stolpskott gör här inne.

GW är en helig ko. Och din reaktion är ganska typisk.
Heliga kor är aldrig bra. De ska sablas ner 24/7.
GW är extremt överskattad, det är ett faktum.
Om du vill veta hur slapp, slarvig och självgod GW kan vara, återvänd till den andra da Costa-utredningen, som gjordes 1999. Där gjorde han och hans tuffa polispolare bort sig maximalt.
Denna löjeväckande utredning är inget han vill prata om idag.
Den utredningen är så skrattretande dålig, att den fortfarande har skvallervärde.
GW satt och mös i teve och sa att det var "självklart" att de skulle lösa en 15 år gammal mordgåta.
Det kostade massor av pengar att utreda 2 snubbar som hade exakt ingenting med mordet att göra.
Det sluta med att GW blev utkastad ut utredningen ha ha ...
Citera
2023-06-03, 06:56
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
GW är en helig ko. Och din reaktion är ganska typisk.
Heliga kor är aldrig bra. De ska sablas ner 24/7.
GW är extremt överskattad, det är ett faktum.
Om du vill veta hur slapp, slarvig och självgod GW kan vara, återvänd till den andra da Costa-utredningen, som gjordes 1999. Där gjorde han och hans tuffa polispolare bort sig maximalt.
Denna löjeväckande utredning är inget han vill prata om idag.
Den utredningen är så skrattretande dålig, att den fortfarande har skvallervärde.
GW satt och mös i teve och sa att det var "självklart" att de skulle lösa en 15 år gammal mordgåta.
Det kostade massor av pengar att utreda 2 snubbar som hade exakt ingenting med mordet att göra.
Det sluta med att GW blev utkastad ut utredningen ha ha ...
Säger en felfri innevånare, det är inte lätt att va ödmjuk, då man är så perfekt som du
Jag backar inte en tum från min uppfattning om Leffe, en påläst humorvänlig man. Det enda jag ogillar hos honom är att han förmodligen aldrig tittar sig i spegeln, han exploderar ju snart.
Citera
2023-06-04, 00:12
Medlem
Coffeemans avatar
Citat:
Säger en felfri innevånare, det är inte lätt att va ödmjuk, då man är så perfekt som du
Jag backar inte en tum från min uppfattning om Leffe, en påläst humorvänlig man. Det enda jag ogillar hos honom är att han förmodligen aldrig tittar sig i spegeln, han exploderar ju snart.

Det går ju annars väldigt enkelt att tycka han är underhållande och en högst tillräcklig författare samtidigt som man inser att han fabulerar lite fritt i tv-sofforna.

Det finns ingen motsättning.

Själv uppskattade jag hans självbiografi då jag har en liknande histronisk mor. Jag saknade dock lite självinsikt men kanske vågade han inte vara så personlig. För vi har bägge fått samma skador som man får av sånt och det är främst vad jag ser när jag ser GW.

Det är jobbigt att vara medveten om att man blir manipulativ av ren slentrian. Jag tror att han vet om det också men han verkar bejaka det mer än jag har samvete till.
Citera
2023-06-04, 00:16
Medlem
chiliislifes avatar
Jag hörde att Tilde de Paula såg honom runka.
Citera
2023-06-05, 13:33
Medlem
Citat:

Tråden handlar inte om mig
Jag har inte begärt att GW ska vara felfri. jag påpekade bara att han är svårt överskattad.
Han har gjort många bra saker och många dumma saker. Det är gott & blandat.
GW är fö inte någon mysgubbe privat, vilket jag har hört av en insatt person.
Han är lättkränkt och kan vara grymt otrevlig.
Man ska inte lura sig av hans "nerklädda" yttre. Klart han är fåfäng på sitt eget vis.
Ärliga, härliga, snälla och trevliga människor blir inte framgångsrika som GW.
Det är bara skitstövlar som belönas. Visste du inte det
Citera
2023-06-05, 14:03
Medlem
Silltunnas avatar
Det är patetiskt att GW leker överklass efter att ha sålt sig som en hora genom åren. Låtsas ha ”fina” intressen som opera och vin, samt jaktträffar vid hans hyrda herrgård med särskilt inbjuda ”framgångsrika” personer.
Han är ingen jävla överklass. För en gång skull har hans före detta kompis Guillou skrivit en bra kolumn om detta:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bgWkqk/jan-guillou-att-vara-miljardar-racker-inte-for-att-bli-overklass
Citera
2023-06-05, 15:29
Medlem
FindAways avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chiliislife
Jag hörde att Tilde de Paula såg honom runka.
Finns inte en möjlighet, han räcker inte runt hyddan med sina armr så han får tag i cobran
Citera
2023-06-13, 16:11
Medlem
Han ger sig inte den senile gamle farbrorn. Han har tagit som sin livsuppgift att klanka på den svenska polisen och framför allt dess ledning. Nu senast har han varit igång efter dödsskjutningarna i Farsta. Han klagar trots att polisen agerat helt exemplariskt. Redan inom en halvtimme har man spårat och förföljt flyktbilen och dessutom gripit de två gärningsmännen. Nu sitter dom häktade och kommer att dömas för mord. Vad hade GW önskat att man gjort? Gripit gärningsmännen innan morden?
Senast redigerad av kaReri182 2023-06-13 kl. 16:18.
Citera
2023-06-15, 07:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silltunna
Det är patetiskt att GW leker överklass efter att ha sålt sig som en hora genom åren. Låtsas ha ”fina” intressen som opera och vin, samt jaktträffar vid hans hyrda herrgård med särskilt inbjuda ”framgångsrika” personer.
Han är ingen jävla överklass. För en gång skull har hans före detta kompis Guillou skrivit en bra kolumn om detta:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/bgWkqk/jan-guillou-att-vara-miljardar-racker-inte-for-att-bli-overklass
Jag tål och Herr Stånk & Stön men han tycker jag nog inte lajvar överklass, han agerar nyrikt och är medveten om det. Varken till jargong eller manér är han något annat än en arbetargrabb från Sibirien.
Citera
2023-06-17, 20:07
Medlem
Silltunnas avatar
Underhållande kulturkrönika!

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/aP6nLE/kandishovet-runt-gw-far-mig-att-krakas
Citera
2023-06-17, 20:43
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Underhållande kulturkrönika!

https://www.aftonbladet.se/kultur/a/aP6nLE/kandishovet-runt-gw-far-mig-att-krakas

Den är ju låst. Kan du citera lite väl valda delar?
Citera
2023-06-17, 20:50
Medlem
DeValeras avatar
Citat:

Ja det är sant, men också lika patetiskt att Janne anser sig vara överklass. Hans morfar gjorde en klassresa, från norsk bondgrabb till en framgångsrik entreprenör inom byggbranschen, men dock ingen förmögenhet som gick vidare till nästa generation. Hans mormor var också från bondfamilj. Hans pappa lägre tjänsteman.

Janne har tjänat pengar som medelålders, mycket pengar, men innan Fru Fortuna log åt honom i mitten av 80-talet uppbar han en månadslön som var ytterst medioker.

Så precis som Leif Larsson ingen familjebakgrund i överklass, men båda har lyckats att bli rika som troll på äldre dar.

Båda två tycks lida av något slags klass-komplex.
Senast redigerad av DeValera 2023-06-17 kl. 20:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in