2023-06-05, 07:28
Medlem
Ä.N.T.L.I.G.E.N.
Glädjens tidevarv är nu. Att slippa se Zlatan i landslaget har jag väntat sedan han fick in sin fot där. Zlatan + svenskt landslag = uteblivna framgångar.
Citera
2023-06-05, 07:28
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Zlatan vilken spelare. 41 år och spelade i Milan, visst det har funnits endel spelare i den åldern t.ex Maldini. Men ändå en riktig bedrift. Men nu har tiden kommit för Sveriges top 3 spelare genom tiderna att lägga av.

Det har funnits målvakter och backar, men jag kommer inte på någon som varit forward. Stanley Matthews var 50 år när han lade skorna på hyllan men det var under en annan tidsepok och inte på denna nivå i en europeisk toppklubb.
Citera
2023-06-05, 07:34
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ä.N.T.L.I.G.E.N.
Glädjens tidevarv är nu. Att slippa se Zlatan i landslaget har jag väntat sedan han fick in sin fot där. Zlatan + svenskt landslag = uteblivna framgångar.

Till viss del kan jag hålla med. Sverige som enda nation slog Spanien under dess storhetstid utan Zlatan, Sverige gick till kvartsfinal i VM utan Zlatan.

Men Zlatan har också gjort flera betydelsefulla insatser för landslaget, utan tvekan.

Jag tror att Zlatan hade haft större framgångar i landslaget om han hade varit 12-15 år äldre, då hade han lirat i ett bättre landslag, eller att han valt att spela för Kroatien.

I EM 2004 hade Sverige ett bra landslag som kunde hävda sig mot bra lag, synd där att det blev straffar som slog ut Sverige. Fullt möjligt att det hade blivit guld om de tagit sig vidare i kvarten.
Citera
2023-06-05, 07:58
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Den enda som verkar ha sorg är Janne Andersson, var ska han nu hitta en pensionär som kan ersatta Judas?

Har man en gång pissat på sin hemstad är man aldrig välkommen tillbaks, ingen i Malmö saknar dig horunge!
Citera
2023-06-05, 08:12
Medlem
Enastående fotbollsspelare och karriär, det kan man inte förneka.
Dock inga vidare framgångar i landslaget. Vissa spelare höjer sig en nivå och brinner för att spela i landslaget, andra inte… (inte konstigt bara ett konstaterande).

Som person har jag inte mycket till övers för Zlatan som genom hela sin karriär betett sig som en osäker tonåring med gravt behävdelsebehov.
Undrar lite hur han behandlat behandlat sin fru rent psykiskt genom åren, tror vi kommer gå höra om det i framtiden..
Citera
2023-06-05, 08:28
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
. I EM 2004 hade Sverige ett bra landslag som kunde hävda sig mot bra lag, synd där att det blev straffar som slog ut Sverige. Fullt möjligt att det hade blivit guld om de tagit sig vidare i kvarten.

Om Zlatan bara hade satt sin straff hade vi varit i semifinal.
Citera
2023-06-05, 08:49
Medlem
JustZlatans avatar
Zlatan är den största genom tiderna. Sverige ska vara tacksamma att de har haft honom.
Citera
2023-06-05, 08:53
Medlem
mark.corrigans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Till viss del kan jag hålla med. Sverige som enda nation slog Spanien under dess storhetstid utan Zlatan, Sverige gick till kvartsfinal i VM utan Zlatan.

Men Zlatan har också gjort flera betydelsefulla insatser för landslaget, utan tvekan.

Jag tror att Zlatan hade haft större framgångar i landslaget om han hade varit 12-15 år äldre, då hade han lirat i ett bättre landslag, eller att han valt att spela för Kroatien.

I EM 2004 hade Sverige ett bra landslag som kunde hävda sig mot bra lag, synd där att det blev straffar som slog ut Sverige. Fullt möjligt att det hade blivit guld om de tagit sig vidare i kvarten.

Zlatan i landslaget var expert på meningslösa mål och mål mot blåbärsmotstånd, precis som i Champions League. Man kan räkna hans viktiga mål i landslaget på en hand. Till och med i kvalet 2016 var han totalt osynlig mot ”storlagen” Ryssland och Österrike (han var väl nöjd efter att ha gjort 1-4 målet mot Österrike)
Citera
2023-06-05, 09:58
Medlem
Vanstertrollets avatar
Visst att han officiellt avslutar karriären nu, men jag skulle nog säga att han avslutade den på pappret för flera år sedan. Har bara spelat sporadiskt senaste åren för att desperat hanka sig kvar trots att kroppen uppenbarligen var slut.
Citera
2023-06-05, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PooSausage
Ä.N.T.L.I.G.E.N.
Och det går bra för Sverige idag?
Citera
2023-06-05, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
https://youtube.com/shorts/sQHhGbQ4RR8?feature=share

Hur kmr det sig att dem hyllar honom som en gud ?
För dom om någon ser hans storhet likt massa andra länder, spelare av yttersta världsklass samt topplag. Alla, utom....mäktiga Sverige.
Citera
2023-06-05, 10:57
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Visst att han officiellt avslutar karriären nu, men jag skulle nog säga att han avslutade den på pappret för flera år sedan. Har bara spelat sporadiskt senaste åren för att desperat hanka sig kvar trots att kroppen uppenbarligen var slut.

Exakt. Hur många matcher har han spelat sista 2 åren? Typ 3?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in