2023-06-04, 22:56
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Det är en "fördel" för ligaspelet men först måste rätt spelare värvas in och sedan måste de in i laget på rätt sätt. Något som fans gärna ignorerar och tror att allt ska funka på en gång. Förhoppningsvis får vi se Darwin göra en bättre säsong. Firmino och Milner kan komma att saknas mer än vad man tror. Speciellt utanför planen. Hoppas dock jag har fel. Jag är försiktigt optimistisk men inte mer än så.

Ja, i det här fallet så utgår jag ifrån att vi får dom värvningar det pratas om, mittfältet behöver mycket nytt blod, vi behöver en ny mittback och kanske en ytterback, får vi allt det så ser jag väldigt ljust på säsongen.
Citera
2023-06-04, 22:59
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Men det som behövs är ju en central anfallare när det inte finns en enda just nu.. Ramos? Det är ingen som Real kommer ersätta Benzema med.

Ramos vore min värvning. Ung och har bra målstats. Kane funkar säkert i tre år men dyr. Mbappe kommer troligen som Bosman nästa säsong.
Citera
2023-06-04, 22:59
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Var inte Levy nyss ute och skitsnackade om att Kane var värd 200M? Då är det bara att glömma en deal.

Jo men Levy är en idiot som måste börja inse nångång att hans väg funkar inte.

Frågan är vem som ska ersätta om Kane drar.
Citera
2023-06-04, 23:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ramos vore min värvning. Ung och har bra målstats. Kane funkar säkert i tre år men dyr. Mbappe kommer troligen som Bosman nästa säsong.
Tur att inte du styr då. Kan inte ta en ung talang och kasta honom rakt in i ansvaret att bära ett lag som Real.. Om han inte lyckas så är hans karriär över efter 5-10 omgångar. Han skulle ha varit en bra värvning om Benzema var kvar.

Kane kan klara fem år också men en värvning utav honom gör att Real går ifrån sin strategi att värva framtida stjärnor som lär sig av dom äldre i laget.

Vill du diskutera Real mer så får det bli i en annan tråd.
Citera
2023-06-04, 23:03
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Jamie Vardy
Citera
2023-06-04, 23:13
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Jamie Vardy

Kanske för 10 år sedan

Varför inte prova typ Sorloth?
Citera
2023-06-04, 23:49
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn

Verkar som att Levy börjar bli lika oönskad som Glazers. Kane är mer än bara en strider för Spurs men syeikers finns det en del av på marknaden. Muani hade kanske funkat.
Citera
2023-06-05, 00:42
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Innan säsongen började så tänkte jag faktiskt att Potter hade kunnat ta steget till Spurs (om det skulle vara någon av big6 klubbarna) och kanske ha en bra karriär. Där hade han inte hamnat under samma press direkt och hade kunnat införa sitt spel och kanske över 2-3 säsonger fått Spurs att bli bra igen. Dock blev det ju en misslyckad sejour i Chelsea (helt fel lag för Potter från början) och han fick kicken efter några månader.

Tycker dock timing är en viktig detalj och även om Potter kanske inte har blivit en sämre tränare på ett år så hade det varit lite mellanmjölk om Spurs nu hade gått efter honom denna sommaren. "Ännu en misslyckad Chelsea tränare" hit o dit. Det gör stor skillnad som supporter med känslan man får om man plockar en tränare som är på väg upp och har gjort riktigt bra resultat här och nu (samt vunnit titlar) jämfört med om man tar in någon som fått kicken under förra säsongen för att man knappt lyckades vinna några matcher som tränare för Chelsea - med en av de dyraste trupperna i ligan.

Ja jag menade att Potter skulle gått till Spurs istället för chelski. Jag tycker att Potter alltid verkar ha tagit eftertänksamma och kloka beslut i sin karriär. Så går han till ett lag med en ny ägare som knappt vet reglerna och som precis sparkat Tuschel utan riktig anledning. Varningsklockorna ringde jävligt högt, men pengarna kanske gav honom tunnelseende?
Citera
2023-06-05, 00:43
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Tur att inte du styr då. Kan inte ta en ung talang och kasta honom rakt in i ansvaret att bära ett lag som Real.. Om han inte lyckas så är hans karriär över efter 5-10 omgångar. Han skulle ha varit en bra värvning om Benzema var kvar.

Kane kan klara fem år också men en värvning utav honom gör att Real går ifrån sin strategi att värva framtida stjärnor som lär sig av dom äldre i laget.

Vill du diskutera Real mer så får det bli i en annan tråd.

Nu har Real redan signat Joselu som är 33. Benz var 21 när han kom till Real, precis som Ramos är.

Men visst, det är en annan tråd.
Citera
2023-06-05, 00:49
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nu har Real redan signat Joselu som är 33. Benz var 21 när han kom till Real, precis som Ramos är.

Men visst, det är en annan tråd.
Okej, Joselu är äldre och då betyder det att han är på samma nivå som Benzema. Han har säkert högre status i Real redan också pga att han varit i akademin förut? Han är en jävligt bra bänkspelare men ingen som ska starta i Real. Ge dig nu.. Hur många år tog det innan Benzema blev startspelare? Nu var det nästan bara tur att man valde Benzema före Higuain men ingen av dom var givna från början.. Ramos är inte redo för Real.

Firmino tror jag skulle vara den bästa lösningen om Mbappe eller Håland är helt omöjligt i sommar, ett mellanår är det värt att ta för att inte förstöra planen.
Citera
2023-06-05, 00:55
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Okej, Joselu är äldre och då betyder det att han är på samma nivå som Benzema. Han har säkert högre status i Real redan också pga att han varit i akademin förut? Han är en jävligt bra bänkspelare men ingen som ska starta i Real. Ge dig nu.. Hur många år tog det innan Benzema blev startspelare? Nu var det nästan bara tur att man valde Benzema före Higuain men ingen av dom var givna från början.. Ramos är inte redo för Real.

Firmino tror jag skulle vara den bästa lösningen om Mbappe eller Håland är helt omöjligt i sommar, ett mellanår är det värt att ta för att inte förstöra planen.

Firmino En föredetting som snart är slut.

Bra val.
Citera
2023-06-05, 01:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Firmino En föredetting som snart är slut.

Bra val.
På vilket sätt är han en föredetting? Han har varit med och vunnit det mesta och levererat stabilt, när Mane och Salah var som bäst så var Firmino otroligt viktig för dom. Han har det som krävs för att lyckas i Real men jag säger inte att han kommer ösa in mål men en mellansäsong där man ändå är med och slåss om ligan är inte dumt för att nästa år kunna värva det man vill på riktigt..

Om du inte kan fatta att det är mer logiskt att ta honom en säsong för att sedan ta en superstjärna så är du korkad. Om det blir Kane nu så är det bara räkna bort Håland och förmodligen Mbappe helt dom närmsta 3-5 åren..

Ditt val att ta en talang som enbart gjort några matcher på högsta nivån är ett bättre val på Fifa kanske men i verkligheten så tar klubbar som Real enbart talanger om någon äldre kan visa dom vägen och att dom får slussas in sakta.. Tror du på riktigt att en 21åring är reda att ta över efter en legend som gjort näst mest mål i Reals historia?`Och fattar du vilken press det blir på honom direkt då? Firmino skulle inte ha någon press på sig och även han fick det så skulle han klara av det..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in