Citat:
Ursprungligen postat av
zantera
Mycket snack nu från flera källor att det blir Ange Postecoglou på tränarposten för Spurs. Gjort ett kanonjobb med Celtic och även nått bra resultat i andra mindre ligor, men PL är såklart ett stort steg. Verkar dock stå för en fin fotboll och verkar vara en sympatisk manager iaf om man kollar lite videos. Ska tydligen stå för ganska rolig fotboll och vara bra på att maximera prestationerna från spelarna han har till förfogande.
Tycker faktiskt det är både intressant och spännande om det blir honom, speciellt efter flera trötta tränarval i rad - Conte och Mourinho med sin grottfotboll, Nuno som bara kändes helt fel från början. Sen visst, det kan gå hur som helst och Spurs-förbannelsen är inte lätt att bryta, men ändå kul när en klubb vågar plocka ett namn från utsidan och att man inte försökte med t.ex. Potter eller Rodgers - dvs tränare som varit i PL innan och hade varit lite 'oinspirerade'.
Vi får väl se, det finns fortfarande tid för att det blir en förändring såklart. Vi vet när Spurs jagar tränare att det brukar bli både 3, 4 och 5 svängar innan det landar någonstans.

Jag är glad att det verkar bli Postecoglou och inte typ Rodgers.
Ange verkar vara en skön personlighet och står för en trevlig fotbollsfilosofi. Tror det är ett bra steg för honom med tanke på var Tottenham befinner sig. Det blir ingen europeisk fotboll nästa säsong så det är ett rätt tacksamt läge att komma in för någon som aldrig provat vingarna i Premier League.
Det gäller bara att styrelsen har tålamod (på riktigt den här gången) och tänker långsiktigt och ger honom tid att sätta sitt spelsystem.
Jag förväntar mig ingen instant success eller quick fix här, vilket jag tror att många gjorde med både Conte och Mourinho. Nu har man provat det så det är väl dags att prova något nytt.
Från styrelsens perspektiv är det väl också en tacksam värvning eftersom han inte lär ställa till med problem som Mourinho och Conte gjorde (med all rätt, ska tilläggas). Ange har inte samma rykte som andra namn det snackats om och jag tror att sådana som Nagelsmann eller Enrique, med meriterna de ändå har, hade haft svårt att acceptera vissa grejer inom klubben och velat ha garantier som Levy inte kan ge.
Jag är försiktigt positiv här.