2023-06-04, 21:34
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Lite Tottenham rykten

Tottenham Hotspur are planning on signing Dejan Kulusevski permanently when his loan expires next month (The Athletic)

Tottenham could be competing with Newcastle United for the signatures of Leicester City's James Maddison and Harvey Barnes this summer (The Times)

Vet inte vad man ska känna om Kulan. Han började jävligt bra. Men sedan blev han allt sämre.

Tycker Kulan förtjänar en riktig chans till och vi såg ju förra våren hur bra han är när han spelar i ett fungerande lag. Den här säsongen är det väl bara Kane som får godkänt av alla Spurs offensiva spelare?
Citera
2023-06-04, 21:38
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Mycket snack nu från flera källor att det blir Ange Postecoglou på tränarposten för Spurs. Gjort ett kanonjobb med Celtic och även nått bra resultat i andra mindre ligor, men PL är såklart ett stort steg. Verkar dock stå för en fin fotboll och verkar vara en sympatisk manager iaf om man kollar lite videos. Ska tydligen stå för ganska rolig fotboll och vara bra på att maximera prestationerna från spelarna han har till förfogande.

Tycker faktiskt det är både intressant och spännande om det blir honom, speciellt efter flera trötta tränarval i rad - Conte och Mourinho med sin grottfotboll, Nuno som bara kändes helt fel från början. Sen visst, det kan gå hur som helst och Spurs-förbannelsen är inte lätt att bryta, men ändå kul när en klubb vågar plocka ett namn från utsidan och att man inte försökte med t.ex. Potter eller Rodgers - dvs tränare som varit i PL innan och hade varit lite 'oinspirerade'.

Vi får väl se, det finns fortfarande tid för att det blir en förändring såklart. Vi vet när Spurs jagar tränare att det brukar bli både 3, 4 och 5 svängar innan det landar någonstans.

Jag håller med, tidigare tränarval har varit chockerande dåliga. Den ena dinosaurien efter den andra till tränare sen Poch lämnade så det är dags för något nytt och fräscht. Jag tror också iofs att Potter hade kunnat göra något riktigt bra i Spurs bara han fått tid och förtroende att jobba på sitt sätt, dvs motsatsen till hur han hade det i chelski. 😁
Citera
2023-06-04, 21:48
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Jag håller med, tidigare tränarval har varit chockerande dåliga. Den ena dinosaurien efter den andra till tränare sen Poch lämnade så det är dags för något nytt och fräscht. Jag tror också iofs att Potter hade kunnat göra något riktigt bra i Spurs bara han fått tid och förtroende att jobba på sitt sätt, dvs motsatsen till hur han hade det i chelski. 😁

Innan säsongen började så tänkte jag faktiskt att Potter hade kunnat ta steget till Spurs (om det skulle vara någon av big6 klubbarna) och kanske ha en bra karriär. Där hade han inte hamnat under samma press direkt och hade kunnat införa sitt spel och kanske över 2-3 säsonger fått Spurs att bli bra igen. Dock blev det ju en misslyckad sejour i Chelsea (helt fel lag för Potter från början) och han fick kicken efter några månader.

Tycker dock timing är en viktig detalj och även om Potter kanske inte har blivit en sämre tränare på ett år så hade det varit lite mellanmjölk om Spurs nu hade gått efter honom denna sommaren. "Ännu en misslyckad Chelsea tränare" hit o dit. Det gör stor skillnad som supporter med känslan man får om man plockar en tränare som är på väg upp och har gjort riktigt bra resultat här och nu (samt vunnit titlar) jämfört med om man tar in någon som fått kicken under förra säsongen för att man knappt lyckades vinna några matcher som tränare för Chelsea - med en av de dyraste trupperna i ligan.
Citera
2023-06-04, 21:51
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
Tycker Kulan förtjänar en riktig chans till och vi såg ju förra våren hur bra han är när han spelar i ett fungerande lag. Den här säsongen är det väl bara Kane som får godkänt av alla Spurs offensiva spelare?

Jo så är det. Ryktas mkt om Kane till Real nu tror han kommer gå dit.
Citera
2023-06-04, 21:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Tror du Kane skulle lyckas i Real? Inte bara göra 20mål utan verkligen lyckas.:P För att det ska anses vara lyckat i mina ögon så måste han göra 30mål i ligan och minst 10 i CL första säsongen och vette fan om han har det i sig när han inte är ensam målskytt?
Citera
2023-06-04, 22:21
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Tror du Kane skulle lyckas i Real? Inte bara göra 20mål utan verkligen lyckas.:P För att det ska anses vara lyckat i mina ögon så måste han göra 30mål i ligan och minst 10 i CL första säsongen och vette fan om han har det i sig när han inte är ensam målskytt?

Det tror jag nog. La liga är inte alls lika bra som den var förr. Skulle tippa på ca 25 mål minst.
Citera
2023-06-04, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Mycket snack nu från flera källor att det blir Ange Postecoglou på tränarposten för Spurs. Gjort ett kanonjobb med Celtic och även nått bra resultat i andra mindre ligor, men PL är såklart ett stort steg. Verkar dock stå för en fin fotboll och verkar vara en sympatisk manager iaf om man kollar lite videos. Ska tydligen stå för ganska rolig fotboll och vara bra på att maximera prestationerna från spelarna han har till förfogande.

Tycker faktiskt det är både intressant och spännande om det blir honom, speciellt efter flera trötta tränarval i rad - Conte och Mourinho med sin grottfotboll, Nuno som bara kändes helt fel från början. Sen visst, det kan gå hur som helst och Spurs-förbannelsen är inte lätt att bryta, men ändå kul när en klubb vågar plocka ett namn från utsidan och att man inte försökte med t.ex. Potter eller Rodgers - dvs tränare som varit i PL innan och hade varit lite 'oinspirerade'.

Vi får väl se, det finns fortfarande tid för att det blir en förändring såklart. Vi vet när Spurs jagar tränare att det brukar bli både 3, 4 och 5 svängar innan det landar någonstans.
Jag är glad att det verkar bli Postecoglou och inte typ Rodgers.

Ange verkar vara en skön personlighet och står för en trevlig fotbollsfilosofi. Tror det är ett bra steg för honom med tanke på var Tottenham befinner sig. Det blir ingen europeisk fotboll nästa säsong så det är ett rätt tacksamt läge att komma in för någon som aldrig provat vingarna i Premier League.

Det gäller bara att styrelsen har tålamod (på riktigt den här gången) och tänker långsiktigt och ger honom tid att sätta sitt spelsystem.
Jag förväntar mig ingen instant success eller quick fix här, vilket jag tror att många gjorde med både Conte och Mourinho. Nu har man provat det så det är väl dags att prova något nytt.

Från styrelsens perspektiv är det väl också en tacksam värvning eftersom han inte lär ställa till med problem som Mourinho och Conte gjorde (med all rätt, ska tilläggas). Ange har inte samma rykte som andra namn det snackats om och jag tror att sådana som Nagelsmann eller Enrique, med meriterna de ändå har, hade haft svårt att acceptera vissa grejer inom klubben och velat ha garantier som Levy inte kan ge.

Jag är försiktigt positiv här.
Citera
2023-06-04, 22:36
Medlem
Free12s avatar
Varför ryktas det så mycket om Kai Haverts till Real? Är det som ersättare till Mariano eller har jag missat något?
Citera
2023-06-04, 22:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Det tror jag nog. La liga är inte alls lika bra som den var förr. Skulle tippa på ca 25 mål minst.
Men det är fortfarande en jävla skillnad på att vara superstjärna i Tottenham och att vara det i Real. Sen måste man komma ihåg att engelsmän har det svårt utanför PL.
Citera
2023-06-04, 22:50
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Varför ryktas det så mycket om Kai Haverts till Real? Är det som ersättare till Mariano eller har jag missat något?

Är väl mer allround i anfallet. Han kan spela central forward och höger. Tror det mest drog igång när Benz ryktades säga hej. För dyr och lite onödig. Låter som en panikvärvning om man inte får in Kane eller Ramos.
Citera
2023-06-04, 22:53
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:

Var inte Levy nyss ute och skitsnackade om att Kane var värd 200M? Då är det bara att glömma en deal.
Citera
2023-06-04, 22:55
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Är väl mer allround i anfallet. Han kan spela central forward och höger. Tror det mest drog igång när Benz ryktades säga hej. För dyr och lite onödig. Låter som en panikvärvning om man inte får in Kane eller Ramos.
Men det som behövs är ju en central anfallare när det inte finns en enda just nu.. Ramos? Det är ingen som Real kommer ersätta Benzema med.

Planen var väl Håland eller Mbappe nästan säsong men nu blir det panikvärvning oavsett vem det blir.

Firmino känns som en bättre lösning än både Kane och Kai..
Senast redigerad av Free12 2023-06-04 kl. 22:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in