2023-06-04, 18:40
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Enligt David Ornstein är det nära med Postecoglou.

https://twitter.com/David_Ornstein/status/1665394325520261126?t=V2GgufwGKc1z-YitQ34SHg&s=19

Det tackar vi för! Kan bli spännande.
Citera
2023-06-04, 18:51
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
För det första, om vi pratar om Istanbul så är det att blicka bakåt och för det andra så har jag inte ens pratat om United.
Fel, om man pratar om en historisk uppgift så gör man det för att man delar en unik historia. Det borde väl t.o.m du kunna klara av att förstå?

Och fattade du verkligen inte varför jag skrev som jag gjorde ang Man Utd i det förra inlägget? Jösses....
Citera
2023-06-04, 18:58
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Fel, om man pratar om en historisk uppgift så gör man det för att man delar en unik historia. Det borde väl t.o.m du kunna klara av att förstå?

Och fattade du verkligen inte varför jag skrev som jag gjorde ang Man Utd i det förra inlägget? Jösses....

12 h sen så sa du att arsle fc fans blickar framåt inte bakåt ändå är de enda du gör inkl i det jag citerar blickar just bakåt mår du bra ?
Citera
2023-06-04, 18:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Grattis till ditt drömnamn!
Citera
2023-06-04, 19:00
Medlem
Halloween2s avatar
Vad ska Kane till Spanien och göra? Han kan ju knappt prata engelska.
Citera
2023-06-04, 19:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
För sista gången! Arsenal var inte heller i närheten 22/23, City gick kräftgång under lång period och vaska dessutom sista 2 omgångarna så siffrorna är mer smickrande än de är i verkligheten vilket matchen i Manchester påvisade hur långt det är mellan lagen. Så egentligen är det 9 p kontra 12 p så skillnaden är liten.

Vänta nu!!
20/21 A 8:a M 2:a
21/22 A 5:a M 6:a
22/23 A 2:a M 3:a, cup-guld & silver

Summa poäng dessa tre säsonger.
A - 214 p (84,69,61)
M - 207 p (75,58,74)

Är det bättre vara sopig först innan klättring än vara omkring på samma plats? Sett till allt har MU gjort det bättre.

Sett till sista åren finns det bara ett lag som utmanat City på allvar, gissa vilket? Jajamänsan visst är det Liverpool FC. L 228 p C 268 p

Han antar väl Norge för att du är ett skämt.
Du har (som vanligt) noll koll och är bara totalt vilse.

Arsenal låg klar etta på tabellen, och ligatiteln var våran - enda fram tills vi förlorade den för egen maskin. Detta är nästintill samtliga experter överens om, men vad flera profilerade experter osv säger spelar väl ingen roll i din egna lilla fantasivärld?
Citera
2023-06-04, 19:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Grattis med Postecogolou (eller vad fan han nu än heter). Men vad är det egentligen som tillsäger att han kommer lyckas med Spurs när Mourinho och Conte inte klarade det?

Som jag har poängterat flera ggr tidigare, så gjorde Spurs ett stort misstag när de gav Pochettino kicken.
Citera
2023-06-04, 19:27
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Grattis med Postecogolou (eller vad fan han nu än heter). Men vad är det egentligen som tillsäger att han kommer lyckas med Spurs när Mourinho och Conte inte klarade det?

Som jag har poängterat flera ggr tidigare, så gjorde Spurs ett stort misstag när de gav Pochettino kicken.
Fick storklubb hybris och blev otåliga.
Citera
2023-06-04, 19:28
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
Vad ska Kane till Spanien och göra? Han kan ju knappt prata engelska.
Hahah! Han kanske har lättare för spanska uttal
Citera
2023-06-04, 19:31
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Förlänger Saliba? Har läst lite både och där. Känns verkligen som en nyckelspelare att behålla, han har ju varit klockren i försvaret. Håller med att det ser bra ut att ni har flera nyckelspelare som är så unga. Tror dock närmsta 2 säsongerna kommer bli oerhört viktiga att ta nästa kliv och börja vinna lite titlar (oavsett om det är en PL eller annat).

Just nu kanske Arsenal inte har problem att behålla dessa spelarna, men säg att City fortsätter dominera och undviker straff, de har flera nyckelspelare som varit bra som kommer försvinna närmsta åren pga ålder och som ska ersättas, t.ex. Mahrez och KDB, och då kommer City säkert blicka mot t.ex. Saka eller Odegaard. Men det är såklart alltid en risk för lag som går bra men inte riktigt hela vägen, som t.ex. när Liverpool tappade Sterling till City, eller när Arsenal tidigare har fått släppa startspelare till City.

Jag har varit orolig över situationen med Saliba hela säsongen enbart pga hans agent. Han verkar pengakåt. Har sett många uttalanden från honom där han pratat positivt om Salibas tillvaro och mående, men sen alltid avslutat med något negativt "vi glömmer inte hur Arteta behandlade Saliba" osv. Nu när säsongen avslutades som den gjorde där det var uppenbart hur viktig Saliba är för laget, så har agenten ännu bättre anledningar att kräva högre lön. Förhoppningsvis signar han kommande veckor.

Att Arsenal fick släppa spelare förr i tiden berodde ju på ägarna. Jag förstår att spelare som RVP, Cesc, Nasri, Adebayor osv ville lämna då klubben inte satsade mer än topp 4. Men stämmer ryktena ska Arteta få 200 miljoner euro att värva för i sommar + pengarna för försäljningar, så tiderna som "feederklubb" är förhoppningsvis över..
Citera
2023-06-04, 19:31
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Fick storklubb hybris och blev otåliga.
Lite som Arsenal när fansen ville bli av med Wenger för att det "bara" blev CL varje säsong då eller?
Citera
2023-06-04, 19:33
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Hahah! Han kanske har lättare för spanska uttal
Kanske går lättare med maränger i munnen 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto