Citat:
Ursprungligen postat av
Thyrell
Män gnäller över att kvinnor skall få gratis eller subventionerade mensskydd och säger då att de behöver mer mat än kvinnor och därför behöver bidrag till det.
Eftersom alla, både män och kvinnor behöver mat och att ingen i sverige behöver gå hungrig så är det inte ett problem.
Att du inte förstår att det endast är kvinnor som behöver mensskydd och att den kostnaden då gör det orättvist visar på din begränsade kapacitet.
Att du inte förstår att män gör av med rakgrejer varje dag för en högre kostnad får mig att hålla med Stor Men Snabb.
Du verkar vara rätt mycket mer av en skräpkvinna än en som kan bejaka sin kvinnlighet.
Men hör detta:
Man behöver faktiskt inte vara korkad bara för att man är kvinna.
Det finns inget som är gratis här världen.
Antingen betalar du, eller så gör nån annan det. Och varför skulle jag betala för dina mensskydd om inte du betalar för mina rakprylar?
Och var vore vitsen med att byta kostnader med varann.
Ta di dina, så tar jag mina.
Jag är lite petig med min hygien dessutom, så jag kör inte snikvarianterna av rakprylar, utan har en hel uppsättning med grejer för att få till jobbet exakt som jag vill ha det.
Staten är inte din morsa och staten är inte skyldig dig något alls. Det finns några kärnverksamheter vi tillsammans vill att staten ska a hand om för gemensamma pengar, men dina mensskydd är inte en av dem och när vi redan har världens högsta skatter, känns det väldigt konstigt om vi skulle höja dem bara för det här, när skolor inte har råd att servera mjölk till ungarna.