Citat:
Ursprungligen postat av
AllramEast
Det är för det första så mycket som sekten måste blunda för, och för det andra så många underligheter som de måste intala sig är högst troliga och relevanta, att man måste känna en motvillig beundran för de mest aktiva skribenterna.
Redan det Engström berättar om händelser på mordplatsen, då mördaren redan var lååånt borta, räckte ju för att skriva av honom tidigt 1986. Det mest troliga är förstås att Engström kom ut lite sent för att ha något alls att tillföra mördarjakten och därför viftades bort av utredarna. Detta scenario stämmer också väl överens med utstämplingstiden och väktarnas vittnesmål om samtalen innan hemgången.
Att mördaren Engström skulle chansa vilt om händelser på Sveavägen när han var på joggingtur, och träffa så rätt, liknar en usel Netflix-serie.
Trevlig helg.
Citat:
Ursprungligen postat av
SkandiahusetStig
Gå och lägg dig din jävla SE-förnekare. Du har inget att komma med haha. SE är skäligen misstänkt enligt senaste PU- jag håller med. Finns ingen annan som är det. CP och CA går helt bort (finns inget där).
Det är väl snarare så att AllramEast slår huvudet på spiken och beskriver problematiken med teorin att SE är GM på ett föredömligt sätt.
Personligen lägger jag stor vikt vid att inget vittne har pekat ut SE som GM på mordplatsen och har ingen sett SE i egenskap av GM måste slutsatsen bli att han inte var där i egenskap av GM.
Skulle den slutsatsen vara fel får någon förklara för mig hur alla vittnen bommar på att peka ut SE som GM.
En stor punkt som AllramEast poängterar i sitt inlägg är att det inte finns skuggan av stöd i materialet att SE är GM förutom fria fantasier.
Att SE kom sent till mordplatsen gör honom inte till mördare per automatik. Logik i verkligheten fungerar inte så.
Sedan kan man ställa sig frågan varför tonen mot de som håller sig till materialet och inte till fria fantasier ska bemötas med invektiv i tråden? Har argumenten tagit slut SkandiahusetStig?
Hur var det med mordvapnet? Kan SE likt KP "tänkt fram det"? Någon annan hållbar teori går inte att hitta.