2023-06-03, 21:48
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Jag börjar fundera i banorna om Archer och Arthur är igång synkront? De skulle kunna panga många artilleripjäser när de samverkar och omgruppera lika snabbt.

Ja hoppas Archer är med och slår ut ryska artilleri nu.
Citera
2023-06-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Jag sätter en femma att Putin kommer att likvideras av någon inom det militära när nu offensiven sätter igång och i stort sett hela ryska armen förintas.

Motsättningarna inom dom ryska leden verkar vara stora iaf. Kul att t.o.m. Utkin uttalade sitt stöd för prigozhin men även svarade på hoten från kadyrovs tjetjener.

Personligen tror jag inte att interna konflikter är av godo och konflikter som publiceras på nätet är ännu värre.
Citera
2023-06-03, 22:16
Medlem
Citat:
Jag börjar fundera i banorna om Archer och Arthur är igång synkront? De skulle kunna panga många artilleripjäser när de samverkar och omgruppera lika snabbt.

Fh-70 stod det på någon. Såg ut som 77b ungefär.
Citera
2023-06-03, 22:48
Medlem
Inhale82s avatar
Nu har Väst levererat 98% av utlovat material till Ukraina.
1550st tanks och bepansrade fordon.
Ukraina har nu 8st. helt nya brigader med 60+ tusen motiverade soldater där hälften har tränats hos Väst.

Tror ni det kommer smälla snart i de ockuperade områdena?
Citera
2023-06-03, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Det är väl inget oklart med att det finns många ryss-vänner i Tyskland?

Det är arvet efter WW2.

Det är väl snarare så att det är gamla kommunister som hatar att det tyskland som gödde dem och deras familjer inte längre finns. Som Putin säger "den största geopolitiska katastrofen". Självfallet vill dom ha tillbaka den gamla goda tiden där dom som tillhörde nomenklaturan kunde skicka folk i fängelse som var helt oskyldiga. Dom hade total makt över samhället, det samhälle som Putin vill återgå till i ryssland också.
Citera
2023-06-03, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Dom lär ju använda sin egen valuta för det. Sedan har ju dollarn blivit värdelös nu för ryssland, så det spelar ingen roll. Like it or not, ryssland handlar fortfarande med omvärlden, med undantag från väst.

Kommer inte i slutändan att spela någon roll. Ryssland förlorade exakt den dagen dom klampade in i Ukraina...a bridge too far.
Citera
2023-06-03, 23:00
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Kanske den här du syftar på: https://www.bitchute.com/video/piinLA213iBs/

Oh jäklar vad bakfull Zelenskyj såg ut där! Ser ut som han kört ett 48-timmars kokain- och spritrace värdigt vilken rockstjärna som helst.
Men globalisthjonet Riksha Sumak smilar på som vanligt. Förstår faktiskt inte varför han flinar hela tiden...
Låt stackarn dra nån lina slajf, tänk ist på lilla ryZzdvärgen som är renlevnadsmänniska och ändå trampar luft i trappan och gör i byxan som ett blöjbarn
Citera
2023-06-03, 23:00
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är en helt annan Olaf Scholz vi ser där jämfört med i början av kriget.
Verkligen! Nu har polletten trillat ner för honom och Ukraina kommer kunna räkna med massivt fortsatt stöd från Tyskland.

Macron däremot är vekare – han pratar fortfarande om att Europa kanske kan komma att behöva förhandla med Putin:
https://amp.theguardian.com/world/2023/may/31/macron-to-call-for-european-strategic-awakening-after-ukraine-invasion

Tippar att de flesta fransmän är glada att man inte satte sig ner och förhandlade med Hitler om att ge bort stora delar av Frankrike till honom.
Citera
2023-06-03, 23:01
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:

Fullt möjligt. Nåt lurigt har de för sig iaf. Jag har också funderat på hur de lyckas slå så precist.
En del mål har de säkert haft koll på länge genom partisaner, satellitspaning m.m och sist men inte minst genom att faktiskt ta till sig att ryssen är precis så korkad och förutsägbar som skenet ger intryck av.

Många som säkert likt mig har tänkt att så där imbecilla kan ju inte ens ryska armén var det måste vara någon form av krigslist. Men exakt så korkade som de framstår är de bevisligen. Hursomhelst, UAF verkar nu kötta på med allt de har tillgängligt inom fjärrbekämpning och de är skoningslösa.
Ryssarna verkar inte ens hinna med att mata in en granat i loppet innan de är tillintetgjorda. Än mindre veta åt vilket håll de skall skjuta. Deras enda svar kommer nog vara fortsatta desperata försök att terrorbomba civila mål. De har inget annat.
Citera
2023-06-03, 23:06
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Har du ett datum för detta? Eller är det "inom en snar framtid" som gäller?

Låt oss säga innan nyår är Putin död
Citera
2023-06-03, 23:06
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
De brände av 60 000 granater per dag under en begränsad tvåmånadersperiod i samband med striderna kring Sivierodonetsk i maj och juni förra året. Dessa volymer krympte betänkligt efter det att ukrainarna kunde sätta in HIMARS och slå ut ammunitionsdepåer från och med juli månad.

Därefter har volymerna i stort pendlat mellan 10 000 och 20 000 per dag. Nyproduktionen ligger på ca 10 000 per dag, om jag har förstått allt rätt.

Var hittade du informationen om att de lyckas producera 10000 granater om dagen ? Nu blev jag riktigt nyfiken . Det är liksom inte bara att svarva en metallbit ( även om rysk träffsäkerhet samt antalet blindgångare antyder att de inte är så petnoga med detaljerna )
Citera
2023-06-03, 23:17
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djupfrys
Fullt möjligt. Nåt lurigt har de för sig iaf. Jag har också funderat på hur de lyckas slå så precist.
En del mål har de säkert haft koll på länge genom partisaner, satellitspaning m.m och sist men inte minst genom att faktiskt ta till sig att ryssen är precis så korkad och förutsägbar som skenet ger intryck av.

Många som säkert likt mig har tänkt att så där imbecilla kan ju inte ens ryska armén var det måste vara någon form av krigslist. Men exakt så korkade som de framstår är de bevisligen. Hursomhelst, UAF verkar nu kötta på med allt de har tillgängligt inom fjärrbekämpning och de är skoningslösa.
Ryssarna verkar inte ens hinna med att mata in en granat i loppet innan de är tillintetgjorda. Än mindre veta åt vilket håll de skall skjuta. Deras enda svar kommer nog vara fortsatta desperata försök att terrorbomba civila mål. De har inget annat.

När Arthur och Archer samverkar så går det per automatik, det går inte att gömma sig i en artilleriduell. Rena slakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in