2023-06-03, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jontepsg
City välförtjänta vinnare! Men fan vad jag längtar tills Pep är borta från PL. Oändliga oljepengar+Pep är en alldeles för bra kombo.

Nja jag vet inte jag, som supporter av ett evigt mitten/bottenlag har jag inget emot Citys framfart. Om något är det lite kul när de andra storlagen tror sig kunna mäta sig mot City, bara för att i slutändan gå på pumpen. Idel skadeglädje!
Citera
2023-06-03, 19:30
Medlem
Halloween2s avatar
United gör en bättre säsong än Arsenal. Titel och 3 plats slår hårdare än ''bara'' en två i ligan. Plus att man tog sig till final i Fa Cupen. Något Arsenal vaskade bort tillsammans med EL.

Något ''kul'' man hört denna säsong är ju från Arsenal fans ''Pep satsar på CL''. Två finaler vunna senare...
Citera
2023-06-03, 19:36
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halloween2
United gör en bättre säsong än Arsenal. Titel och 3 plats slår hårdare än ''bara'' en två i ligan. Plus att man tog sig till final i Fa Cupen. Något Arsenal vaskade bort tillsammans med EL.

Något ''kul'' man hört denna säsong är ju från Arsenal fans ''Pep satsar på CL''. Två finaler vunna senare...
Hade han inte satsat på CL så hade City säkrat titeln långt innan och tagit över 100 poäng
Citera
2023-06-03, 19:44
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Om Arsenal vaskade FA gjorde även Man U det, eftersom vi båda åkte ut mot City.
Jag köper att vi vaskade EL. Hemmamatchen mot Sporting var usel på alla sätt och var startskottet på den dåliga perioden som gjorde att vi släppte kampen med City (en kamp United släppte i september).
Citera
2023-06-03, 19:47
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaugs
Nja jag vet inte jag, som supporter av ett evigt mitten/bottenlag har jag inget emot Citys framfart. Om något är det lite kul när de andra storlagen tror sig kunna mäta sig mot City, bara för att i slutändan gå på pumpen. Idel skadeglädje!

Tycker du det är en trevlig utveckling att det enda man kan göra som supporter till ett (mitten)lag är att gå och hoppas på en sugarsheik?
Citera
2023-06-03, 19:48
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Jag är förvisso färgad men jag håller med. Hade jag fått välja mellan 3a och titel eller 2a och inga titlar så hade jag tagit det första. Visst ska Arsenal-fans vara glada att man utmanade City och det var spänning i ligan ganska länge, dock betyder ju det bara något om Arsenal fortsätter på det spåret. Skulle Arsenal nästa säsong sluta 3a/4a (eller t.o.m utanför top4) och inte ta några titlar, då kommer denna säsongen inte betyda något alls. Går man vidare och uträttar bra saker så kan man se detta som en bra språngbräda. En titel är dock alltid en titel, även om ligacuppen inte är lika stor som PL, CL eller FA cuppen.
Citera
2023-06-03, 19:59
Medlem
Halloween2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Jag är förvisso färgad men jag håller med. Hade jag fått välja mellan 3a och titel eller 2a och inga titlar så hade jag tagit det första. Visst ska Arsenal-fans vara glada att man utmanade City och det var spänning i ligan ganska länge, dock betyder ju det bara något om Arsenal fortsätter på det spåret. Skulle Arsenal nästa säsong sluta 3a/4a (eller t.o.m utanför top4) och inte ta några titlar, då kommer denna säsongen inte betyda något alls. Går man vidare och uträttar bra saker så kan man se detta som en bra språngbräda. En titel är dock alltid en titel, även om ligacuppen inte är lika stor som PL, CL eller FA cuppen.

Ligacupen slår även hårdare än CS (community shield)
Citera
2023-06-03, 20:08
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera

Jag är sjukt nöjd med säsongen, en ligacuptitel hade nog inte gjort att jag varit nöjdare. Det viktiga för mig är att jag för första gången på många år ser ett lag och tränare i harmoni tillsammans. Det är en jävligt nice och bortglömd känsla att se sitt lag fullt av spelare man verkligen älskar. Tror absolut att Arsenal kommer vara bättre nästa säsong, men det lär fler lag också vara.

Uniteds fans hade iaf aldrig hypat upp en ligacuptitel lika mycket för 15 år sedan som dom gör idag.
Citera
2023-06-03, 20:20
Medlem
TilhelmWells avatar
Är det någon som på allvar tror att de spelarna United har i truppen idag någonsin kommer att lyfta Premier League-bucklan (förutom De Gea som har gjort det)? Jag tror det inte.
Citera
2023-06-03, 20:25
Medlem
laddkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Är det någon som på allvar tror att de spelarna United har i truppen idag någonsin kommer att lyfta Premier League-bucklan (förutom De Gea som har gjort det)? Jag tror det inte.

united har många fina talangfulla spelare men så länge dom spelar i united efter ferguson med nuvarande ägare kommer dom bara lyfta alldeles för hög lön inga titlar tyvärr
Citera
2023-06-03, 20:26
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilhelmWell
Antar att du menar för United då? Rashford, Shaw, Sancho och/eller Garnacho lär kunna göra det då dom lär stanna runt 8-10 år.. Casemiro, Varane, Bruno skulle också kunna göra det om nya ägare kom in och satsade ordentligt.
Citera
2023-06-03, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tycker du det är en trevlig utveckling att det enda man kan göra som supporter till ett (mitten)lag är att gå och hoppas på en sugarsheik?

Lugn nu Bävern, jag finner mig fullt ut i "mitt" lags plats i näringskedjan och sitter verkligen inte och hoppas på att någon pengadopad fifflare ska svepa in. Stabilt ägarskap i Parish, någotsånär cementerad plats i ligan (jinx, nu ryker väl Palace nästa säsong bara för att), ett par spelare med flair i Eze och Olise samt intressant akademi räcker ganska långt i sammanhanget.
Skulle någon megakrösus dock få för sig att göra Croydon större än vad det är så må det vara hänt, inget att gråta krokodiltårar över. Verkar ju inte gå någon större nöd på Newcastle, iallafall!

Finns betydligt frejdigare saker att hoppas på isåfall, som ännu en säsong i PL, en skaplig cup-runda eller varför inte att knipa en Europaplats före något storlag på dekis. Kan Brighton och Villa, så kan vem som helst!

Menade inget illa med min skadeglädje så vill inte att du tar åt dig, om något så visade väl Arsenal den här säsongen att det går att hålla jämna steg även med City. Att sen ynglingarnas nerver inte höll hela vägen hade inga oljepengar i världen kunnat fixa! Men nu har de ännu en säsongs erfarenhet i bagaget, och hungern finns säkerligen kvar till nästa säsong.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in