2023-06-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Folk får väl ha sin egen åsikt.
Men jag brukar försöka påpeka när de uppenbarligen gått på propaganda eller helt enkelt verkar sakna läsförståelse.
Tyvärr verkar det som det är en nödvändighet för att stå på Rysslands sida.
Man hänvisar till erkända propaganda fil er, och personer.
Dessutom så misstolkar man eller uppenbarligen missförstår man skriven text.

Det du beskriver är också en helt rimlig hållning! Det var inte den jag pekade finger åt.
Citera
2023-06-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
USA är i högsta grad en part i och orsak till konflikten.

Då får du väl BELÄGGA HUR de var det INNAN 2022 när RYSSLAND INVADERADE UKRAINA då! Om de nu är part i konflikten som HELA jävla världen är IDAG, så har det FORTFARANDE inte ett skit att göra med ditt tyckande om USA som land. Vad är det som är oklart med det?
Citera
2023-06-03, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det blir nog svårt för ryssen att försöka får tyskarna att vekna. Eldfängt tal av Schultz

https://twitter.com/KadirHama/status/1664967558611587072?t=AVPmE5V38yJHnco6AzqIqg&s=19

Försvarsminister Pistorius är tydligen den minister som har högst förtroende bland det tyska folket enligt senaste mätningen.

Pistorius är en av dom som ivrigast påskyndar upprustningen av den ukrainska försvarsmakten.

Scholtz och det tyska folket har verkligen levererat och kommer uppenbarligen fortsätta med det.
Citera
2023-06-03, 19:51
Medlem
Citat:
Det känns bara bra. Var och en får ha sin egen åsikt. Någon kärlek till Ryssland har jag inte. Det har mer att göra med vad jag tycker om USA.

Så ditt USA hat rättfärdigar ryzzarnas beteende?

Vore det inte bättre och titta på vad Ukrainska befolkningen vill? De vill bort från diktatur mot demokrati och möjligheter.
Citera
2023-06-03, 19:52
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ok, Homo. Jag tycker synd om Ukraina och det proxykrig som de nu utkämpar mot USA:s svurna fiende Ryssland.

Homo? Varför är ni ryssar så fixerade över det? Ni skriker högt om att hela väst är fullt av bögar, men vad är det första ryska män gör när de hamnar tillsammans i ett skyttevärn?
Citera
2023-06-03, 19:52
Medlem
Citat:
Många länder som "blivit hjälpta" av USA hade säkert kunnat vara utan den "hjälpen"

Framför allt så har Ryssland blivit räddade utav USA TRE GÅNGER sedan 1910! All gångerna från svält och den sista gången för att inte bli en tysk provins. Jo, tänk hur väl de hade klarat sig utan den hjälpen. Så bra att de inte ens hade kunnat invadera Ukraina nu, och ännu mindre hålla parader om stora fosterskadade krig eller hota sin omgivning med en kärnvapenarsenal från 1961. Ett jävla missfoster till land och folk som inte en endaste gång har klarat ta hand om sig själva utan hjälp utifrån.

Du har rätt - VI borde inte ha gett dem hjälpen eftersom att allt de gör med den är att suga åt sig och pissa på den. Ett jävla förlorat parasitfolk oavsett om det finns ett fåtal yngre som tror att de har världsvana genom att sitta på det AMERIKANSKA youtube.
Citera
2023-06-03, 19:53
Medlem
pinnpelle88s avatar
Retorisk fråga till experterna.. när skulle Rysslands ekonomi krascha?

https://markets.businessinsider.com/news/commodities/russia-economy-spending-war-ukraine-defense-budget-gdp-europe-investing-2023-6

Russia is spending surprisingly little on its war on Ukraine

Russia's invasion of Ukraine has cost Moscow a small amount by historical standards, per the Economist.

Russia's spending remains opaque, but its war budget is about 3% of GDP.

By comparison, the Soviet Union spent 61% of GDP in World War II.

Så UAF militärbudget är vadå, 6 gånger större än Rysslands än så länge?
Citera
2023-06-03, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är en helt annan Olaf Scholz vi ser där jämfört med i början av kriget.

De här som skriker "Create peace without weapons" måste väl vara betalda rysstroll?

Ingen kan väl tycka så på riktigt, med tanke på hur situationen ser ut idag.

Det är väl inget oklart med att det finns många ryss-vänner i Tyskland?

Det är arvet efter WW2.
Citera
2023-06-03, 19:56
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Där är något djupt obehagligt med denna tråd, och tendensen att alla ska tycka lika. Och de som inte tycker det måste vara onda och dumma. Gärna ska de frysas ut och tystas. ....

De djupt obehagliga är att vissa formar rent elaka åsikter med långtgående vidriga konsekvenser för andra människor i vår värld. Allt under förespeglingen att det handlar om "åsikter".

För min del får sådant äckligt pissfolk gärna frysas och begravas.

Fredsivrare som vägrar förstå lidandet oskyldiga människor utsätts för i krigshärjade länder, och att sådant lidande ALLTID har sitt ursprung i en aggressor som behöver bekämpas - inte befrämjas, behöver tyvärr på fullt allvar våldtas och utsättas för krigets hemskheter för att vakna. Så det är tyvärr sådant jag tvingas tillönska sådana som dig.

Med lite tur räddar det någon oskyldig i ett senare led. Inte dig förstås. Men du är ju allt annat än oskyldig.

Tror inte du har en tillstymelse till aning om vad många Ukrainare skulle göra med dig om de hörde dig yttra dina dumheter. Eller så känner du kanske sånt på dig... och håller tyst när det riskerar att vankas pisk.
Citera
2023-06-03, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pinnpelle88
Retorisk fråga till experterna.. när skulle Rysslands ekonomi krascha?

https://markets.businessinsider.com/news/commodities/russia-economy-spending-war-ukraine-defense-budget-gdp-europe-investing-2023-6

Russia is spending surprisingly little on its war on Ukraine

Russia's invasion of Ukraine has cost Moscow a small amount by historical standards, per the Economist.

Russia's spending remains opaque, but its war budget is about 3% of GDP.

By comparison, the Soviet Union spent 61% of GDP in World War II.

Så UAF militärbudget är vadå, 6 gånger större än Rysslands än så länge?

Det är väl mer vad de förlorat i export, kunnande, hopp om framtiden och arbetskraft än vad själva kriget kostat som diskuterats?
Citera
2023-06-03, 20:06
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det blir nog svårt för ryssen att försöka får tyskarna att vekna. Eldfängt tal av Schultz

https://twitter.com/KadirHama/status/1664967558611587072?t=AVPmE5V38yJHnco6AzqIqg&s=19

Det var ett väldigt starkt tal.
Citera
2023-06-03, 20:07
Medlem
HAARPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Om du helt PLÖTSLIGT uppfattade det så undrar man hur det kommer sig att du har suttit i MÅNADER och "diskuterat" just det och inget annat??? Menar du på att du plötsligt blev upplyst när du skulle svara mig? Jävla hyckleri din fega fan rent ut sagt.

Sluta nu SKRÄPA NER här och ta dig i kragen istället för att smyga runt som ett jävla offer som förklarar för andra hur fel DU SJÄLV har i ditt OT. Klassisk och vi har sett det ÅTERUPPREPAS till vansinne här i över ETT ÅR nu. Någon gång får det väl för helvete vara nog?

Där finns ju inget annat ditt engagemang tillför här förutom att möjligtvis få sådana som mig avstängda för att vi reagerar. Men är det verkligen DET som är SYFTET med denna tråden?

Kan du inte servera åtminstone NÅGONTING som handlar om den MILITÄRA konfrontationen i Ukraina?

Jävla dumheter rent ut sagt och ingenting annat än just det som skedde nu - att få oss andra att gå OT. Sandpapper grit 10 skall användas för sådana som dig så att de andra seriösa skribenterna kan utnyttja detta forumet för vad det är till för - INFORMATION och INTE upprepade monumentala och medvetna LÖGNER

Jag tror inte att jag nämnt USA en enda gång i den här strängen förrän idag så frågan är vem det är som kommer med lögner?

Ta några djupa andetag och lugna ner dig nu.

Jag har postar informativa länkar om Rysslands påbörjade sommaroffensiv innan idag. Kanske något som du skulle ta och kolla på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in