Citat:
Ursprungligen postat av
TPL
Nu har jag sett storyn från lägenheten flera gånger. Får det till minst 8 Ernst-vaser, stora och små.
Den svarta varukorgen med kartonger i kommer från krimskramsaffären. Sakta men säkert flyttar hon över allt från affären till lägenheten.
#kramkram #haenfindag
Kollade också nu igen, kollade inte så noga på alla detaljer och blev lite paff när jag pausade och tittade runt.
4 såna jättestora, vad ska man ha fyra likadana vaser till? Visst, olika färg men ändå.
Hur ofta har man fyra stora buketter? Eller hon har ju fri tillgång till blommor så billigt och smidigt att fylla varje dag.
Och alla små vaser.. Skärbrädor, ostbrickor eller vad det är. Dom nya kaffemått, kapsylöppnare och decilitermått. Nya handdukar eller var det var. Uppläggningsfat, tårtfat eller liknande också, hon lagar ju aldrig mat ens.
Bara massa nya saker på köksön och vid spisen och vasken.
Minns inte riktigt vad som sagts i tråden och har noll koll. Tydligen lite smått senil tror jag, så måste fråga.
Får man göra så som My gör? Köpa saker på sitt företag och ta hem? Om hon betalar som vilken kund som helst är det väl lugnt, men svårt att tro att hon swishar pengar till affären.
Om man gör inventering, skulle allt stämma då?