2023-06-02, 09:30
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Varför ens renovera köket, Pont ligger ju bredvid...
Viktigt att påpeka att kyl och frys ska bytas ut, antar att det ska köpas svarta.

Det förklarar iallafall hur det kom sig att mäklaren inte gav upp och avsade sig uppdraget med etageläggan...skulle vilja veta vad som förhandlats fram för specialavtal för köp-försäljning.. extra ernstvas?
Allt köps "svart".
Konstigt att hon inte planerar att göra om det "osexiga" badrummet också. När dom flyttade in i "etagevåningen" skulle hon blåsa ut hela köket, måla trappen och fan vet allt. Nu begränsar hon sig bara till kyl och frys. Än så länge.
Citera
2023-06-02, 09:37
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tova.
Det borde väl vara Mytomanens nya lägenhet. Hon köpte den ungefär då.
Men herregud... arma människor i bostadsrättsföreningen...! Är ni säkra? Då bor hon alltså i samma förening som hon hyr lokalerna av. Ja, du milde!
Citera
2023-06-02, 09:43
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TPL
Jo, har haft koll på alla lägenheter i området ett tag så den var rätt bra inringad.
Jämfört med den jag länkade till är huset My nu flyttar till 1 år äldre och med lite lägre avgift. Hon gav alltså 5,5M och fick 3,9M för den gamla. (?) Minst 1,5M back. Petitesser i Mys värld. Nu ska det handlas.

Nu kan hundarna rasta sig själva vid uteplatsen och med P-tillstånd kan hon ha bilen utanför ytterdörren. Nära till Pont och jobbet.

Var hittar man uppgiften om att hon fick 3,9 för den gamla lägenheten?
Vet att Limabe påstått det tidigare men det trodde jag bara var en trådsanning.
Citera
2023-06-02, 09:49
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zulithelma
Var hittar man uppgiften om att hon fick 3,9 för den gamla lägenheten?
Vet att Limabe påstått det tidigare men det trodde jag bara var en trådsanning.
Det var därför jag skrev ett frågetecken efter 3,9. Kan vara, som nån skrev, att hon fick ett skambud och vill inte att det kommer fram.
När hon lät måla om nya köket hade försäljningen av "etagevåningen" inte avslutats. Förstår inte varför hon inte bytte kyl och frys direkt utan väntar 2 veckor. Hade väl varit bra att ha allt klart direkt. Pengarna börjar ta slut?
Citera
2023-06-02, 09:52
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jo, har haft koll på alla lägenheter i området ett tag så den var rätt bra inringad.
Jämfört med den jag länkade till är huset My nu flyttar till 1 år äldre och med lite lägre avgift. Hon gav alltså 5,5M och fick 3,9M för den gamla. (?) Minst 1,5M back. Petitesser i Mys värld. Nu ska det handlas.

Nu kan hundarna rasta sig själva vid uteplatsen och med P-tillstånd kan hon ha bilen utanför ytterdörren. Nära till Pont och jobbet.
Kan ju ha skett en avgiftshöjning nyligen men det är ju en bagatell i Mys värld.
My och Book är lika på många vis och dom verkar båda ha skaffat snälla och fogliga män som aldrig sätter ner foten och verkar lite tråkiga.
Citera
2023-06-02, 10:12
Medlem
TPLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappySnowman
Men herregud... arma människor i bostadsrättsföreningen...! Är ni säkra? Då bor hon alltså i samma förening som hon hyr lokalerna av. Ja, du milde!
Hon tar snart över i styrelsen. Hon är som klippt och skuren för ordförandeposten.
Citera
2023-06-02, 10:32
Medlem
Zulithelmas avatar
Citat:
Det var därför jag skrev ett frågetecken efter 3,9. Kan vara, som nån skrev, att hon fick ett skambud och vill inte att det kommer fram.
När hon lät måla om nya köket hade försäljningen av "etagevåningen" inte avslutats. Förstår inte varför hon inte bytte kyl och frys direkt utan väntar 2 veckor. Hade väl varit bra att ha allt klart direkt. Pengarna börjar ta slut?
Det tror jag mer på. Skambud alltså
Den låg ute (i omgångar) i nästan 4 månader. Priset sänktes till slut till 3,5 M. Jag har svårt att tro att en budgivning plötsligt startade och att priset landade på 3,9.
Citera
2023-06-02, 10:57
Medlem
TPLs avatar
Nu har jag sett storyn från lägenheten flera gånger. Får det till minst 8 Ernst-vaser, stora och små.
Den svarta varukorgen med kartonger i kommer från krimskramsaffären. Sakta men säkert flyttar hon över allt från affären till lägenheten.

#kramkram #haenfindag
Citera
2023-06-02, 11:56
Avslutad
Citat:
Nu har jag sett storyn från lägenheten flera gånger. Får det till minst 8 Ernst-vaser, stora och små.
Den svarta varukorgen med kartonger i kommer från krimskramsaffären. Sakta men säkert flyttar hon över allt från affären till lägenheten.

#kramkram #haenfindag
Tror att även burkar och pepparkvarnar, tårtfat mm kommer från butiken, eller mellanlandar hos My.
Dom där läskiga påskkaninerna som sålde slut, kunde man se hemma hos My. Undrar om hon sålde någon på riktigt?
Citera
2023-06-02, 12:03
Medlem
Nu har My tagit bort inlägget om mirakeloljan på instagram. Synd ändå, kunde ju trillat in fler roliga kommentarer men men.

Förvånad att hon inte tog bort det redan när Bloggbevakning skrev till henne.

Edit: Bloggbevakning har lagt upp nytt inlägg med bilder på DM mellan henne och My. Camilla sa att ett inlägg kommer kl 12 så kanske därför My raderade.
Senast redigerad av Blomman987 2023-06-02 kl. 12:14.
Citera
2023-06-02, 12:06
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Det tåls att tittas på igen, hur otroligt mycket nytt som trängs på bänkarna. Även på golvet står smålådor, en korg fylld med småkartonger, troligtvis innehållandes Ernstprodukter mm. Det är otroligt skamlöst.
Helt plötsligt förstår jag varför blombutiken ska börja sälja husgeråd, ostbrickor, skärbrädor, bestick etc...MYsan vill ha nytt till nya hemmet
Alla hennes uttalanden om "fri tillgång till blommor". Och så nu detta. Fri tillgång till allt som butiken har att erbjuda. Det börjar bli magstarkt. Är det inte dags för ett tips till Skatteverket ändå?
Citera
2023-06-02, 12:14
Medlem
HappySnowmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman987
Nu har My tagit bort inlägget om mirakeloljan på instagram. Synd ändå, kunde ju trillat in fler roliga kommentarer men men.

Förvånad att hon inte tog bort det redan när Bloggbevakning skrev till henne.
Kan det vara på uppmaning av Arktis? Verkar som om även Simon Sköld har lyft bort sitt senaste inlägg, som jag såg igår. (Men längre bak i flödet hittar jag andra,)

Fast hos övriga nötter verkar inläggen ligga kvar precis som igår. Återstår att se vad som händer. Håller med om att det är märkligt att My dröjde så länge. Det där var ett inlägg som bara väntade på att bli bortplockat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in