2023-06-03, 09:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Om jag förstått det hela rätt så kan bara åklagare besluta om ett tillträdesförbud och finns inte det kan du ringa polisen bäst du vill. Nej, hade det varit min butik så hade jag nog så att säga tittat åt ett annat håll när vakterna körde lite direktuppfostran på lagret.

Ingen för övrigt som drivit butik här och/eller kan sätta sig in i hur det är att vara handlare med en massa snattande pack?

Handlaren är hörd i utredningen, och uttryckte att han blev väldigt illa berörd när han såg bilderna på när fläskberget nästan dödade snattaren.

Du vet, ICA-handlare är nog rätt vana vid att det ibland stjäls, svinn är något man räknar med och vinst gör man ändå, för de flesta snattar inte. Sedan har de flesta en välutvecklad empatisk förmåga, och man önskar inte livet ur folk för att de snodde för 10 kronor av en.

Ta och släpp det där att handlare skulle vara för att man dödade tjuvar. Det är bara psykopater som går igång på sånt.
Citera
2023-06-03, 09:40
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Handlaren är hörd i utredningen, och uttryckte att han blev väldigt illa berörd när han såg bilderna på när fläskberget nästan dödade snattaren.

Du vet, ICA-handlare är nog rätt vana vid att det ibland stjäls, svinn är något man räknar med och vinst gör man ändå, för de flesta snattar inte. Sedan har de flesta en välutvecklad empatisk förmåga, och man önskar inte livet ur folk för att de snodde för 10 kronor av en.

Ta och släpp det där att handlare skulle vara för att man dödade tjuvar. Det är bara psykopater som går igång på sånt.

Handlaren säger naturligtvis vad han tror är bäst för affärerna, och just nu ligger det i tiden att ömka om div. krumelurer.
Citera
2023-06-03, 10:06
Avstängd
Citat:
Handlaren säger naturligtvis vad han tror är bäst för affärerna, och just nu ligger det i tiden att ömka om div. krumelurer.

Även om det på Flashback kan verka som att det är väldigt många som tycker det är rätt att döda folk etc så ska du se att ute i den verkliga världen är det inte lika många som håller med dig. Det är ingen sund människa med hälsosamma relationer och bra karriärer som tycker det är kul med dödligt våld, lita på mig. Kanske mot ens mammas mördare eller mot ens barns våldtäktsman, men inte mot en knarkare som stoppat på sig en 88:an.

Anledningen att du inte förstår det är för att du inte är ute i den verkliga världen så mycket. Du sitter för mycket här och läser om kriminella pack som skjuts och läser massa kommentarer där man hyllar morden och pratar om självsanering. Sånt där gör inte välfungerande familjefäder med bra liv, tro mig.
Citera
2023-06-03, 10:14
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTuffBiker
Även om det på Flashback kan verka som att det är väldigt många som tycker det är rätt att döda folk etc så ska du se att ute i den verkliga världen är det inte lika många som håller med dig. Det är ingen sund människa med hälsosamma relationer och bra karriärer som tycker det är kul med dödligt våld, lita på mig. Kanske mot ens mammas mördare eller mot ens barns våldtäktsman, men inte mot en knarkare som stoppat på sig en 88:an.

Anledningen att du inte förstår det är för att du inte är ute i den verkliga världen så mycket. Du sitter för mycket här och läser om kriminella pack som skjuts och läser massa kommentarer där man hyllar morden och pratar om självsanering. Sånt där gör inte välfungerande familjefäder med bra liv, tro mig.

Du är väl för gullig.
Citera
2023-06-03, 10:16
Medlem
Vad heter fettot ?
Citera
2023-06-03, 10:24
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firmahasten
Vad heter fettot ?

Står ju för fan några sidor bak.

Är det bara stollar i den här tråden?
Citera
2023-06-03, 10:31
Avstängd
Citat:
Du är väl för gullig.

Tror att jag är rätt ute. För nej, i den vanliga svenska medelklassen så sitter man inte och hyllar våld. I vissa förbittrade skikt i samhället gör man det. Måhända att i din bubbla så tycker man att det är jättebra när stora starka vakten stryper ihjäl buset, och därför känns det som att alla håller med. Du ska bara veta att det är du som är udda, och att det här inte hyllas i de breda massorna.
Citera
2023-06-03, 11:07
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Om han inte får arbeta som väktare sedan okt 2021 får han då verkligen brotta ner, misshandla och handfängsla folk som han gjorde i filmen?
Han blev avstängd pga denna filmen. Brottet skedde 2021.
Sen ska inte en väktare ska ha ordningsvakt uniform (byxor) på sig som MGM har vid ingripandet på film.
Citera
2023-06-03, 11:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
PN MGM var alltså klädd i ordningsvaktsuniformens byxor, men är egentligen väktare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/vaktaren-i-lulea-nekar-till-grov-misshandel-hotar-att-stamma-staten-pa-miljoner--7ar4oe
Dels är väktarbyxor och ordningsvaktsbyxor mycket lika varandra.
Dels finns inget hinder att bära byxor så länge han i övrigt inte bär uniformen eller framställer sig som väktare eller ordningsvakt i.
Byxorna i sig är inte skyddade.
Citera
2023-06-03, 11:37
Medlem
Citat:
Står ju för fan några sidor bak.

Är det bara stollar i den här tråden?

Sökte alldeles för tokigt. Tack
Citera
2023-06-03, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
En glass i en affär är inte privat egendom.

Affären ägs av någon.
Citera
2023-06-03, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Det är bara se vilken jävla bottenskrap dom har som OV i tuben, klara dom av att räkna upp 100 så är dom överkvalitcerade att vara OV.

Dom som jobbar i tuben, är inte många kvar som är utbildad av väktarskolan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in