2026-03-24, 17:50
Medlem
Väktare har iof mer än 2 veckors utbildning.. den är om jag inte missminner mig 6 veckor.
OV utbildningen är nu 4 veckor lång..

Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Har du jobbat inom säkerhetsbranchen? Låt mig upplysa dig om att polisen inte ens vill åka på ringa stöld. Under 250kr hade våra grisar som standard att inte ens åka ut på, såvida de inte tvingas pga typ hot om/våld.

Du fattar väl att många "ringa brott" är en fasad för ett rättsväsende som inte ämnas upprätthållas idag?

Ditt näst sista stycke sa det mesta om din psykologiska förståelse för människor och relationer i en utsatt situation (exempelvis om en överviktig Luleväktare i ordningsvaktsbyxor som knappt sitter på sätter ett knä i ryggen på dig så du inte kan andas).

Här har vi en person (till) som kan vittna om rättsväsendets orimliga nivå.

Jag har tyvärr jobbat inom säkerhetsbranchen, den är vidrig och alla bör hålla sig så långt bort som möjligt från den som de kan. Inte det minsta förvånad att rättsväsendet köper en väktarberättelse (2 veckors utbildning) framför gemene man pga... Ja... Pga vad? Jag lämnar den funderingen här.
Citera
2026-03-24, 20:27
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speed80
Väktare har iof mer än 2 veckors utbildning.. den är om jag inte missminner mig 6 veckor.
OV utbildningen är nu 4 veckor lång..

Inget jag hört nåt om. 5+4 dagar grund, PYT, sen VU2 på 4-5 dagar typ. Största delen av utbildningen består av att fika.

Den är det typ fortbildning vart 4e år först, har för mig att den är knappt en vecka med.

Så alla väktare du tror har någon slags utbildning är knappt utbildade. HLR-ges inte årligen fortbildning på heller. En kontorsnisse har mer frekvent utbildning i HLR än majoriteten av väktare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in