2023-06-02, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Han får dock inte jobba som väktare längre sedan denna misstanke väcktes ang brott oktober 2021.

Landstinget anmälde Vätkarskolan eller någon på Väktarskolan 2021. Men denna utredning la ju polisen ned och då fanns det väl inget hinder för han att arbeta som väktare.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/vaktbolagskonflikten-regionens-polisanmalan-har-lagts-ned
Citera
2023-06-02, 22:09
Medlem
Var fettot med i Den sista färden? Skrik som en gris!
Citera
2023-06-02, 22:42
Medlem
exoticspices avatar
När mannen ligger på mage på golvet med handfängsel, sätter sig den tjocka med sina knän på mannens rygg och trycker ner honom ännu mer mot golvet. Den andra sätter sig på mannens knäveck och trycker ner dom ännu mer mot golvet.

Allt detta för en glass.
Citera
2023-06-02, 22:53
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
När mannen ligger på mage på golvet med handfängsel, sätter sig den tjocka med sina knän på mannens rygg och trycker ner honom ännu mer mot golvet. Den andra sätter sig på mannens knäveck och trycker ner dom ännu mer mot golvet.

Allt detta för en glass.

Och om det var din butik och du hade problem med tjyverier?
Citera
2023-06-02, 22:53
Medlem
UncleBenssnopps avatar
Vilket dumt jävla fetto till väktare,hoppas att han åker in. Dumjäveln som kränkte en avliden människa för att spela Allan. En riktig nekrofil-wannabe. Satan vilket kräk.
Citera
2023-06-03, 00:22
Medlem
Nog för att strypa/sätta knät i rygg eller på hals är att gå för långt då det kan vara livshotande men lite gött är det att se en tjuv få konsekvenser för sitt äckliga handlande. Stjäl man på det viset och i den åldern så har man troligtvis stulit en jävla massa under sitt liv. Tvi i ansiktet på tjuvar.
Citera
2023-06-03, 00:26
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Och om det var din butik och du hade problem med tjyverier?
Efter första tjuveriet hade personen blivit portad. Hade personen ändå gått in i butiken hade jag ringt polisen.
Citera
2023-06-03, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Om han inte får arbeta som väktare sedan okt 2021 får han då verkligen brotta ner, misshandla och handfängsla folk som han gjorde i filmen?

Nej, givetvis inte. Han hade däremot fortfarande fått envarsgripa på bar gärning och då använda det våld som krävs för att hålla kvar personen. Men nu användes inte det våld som krävdes, utan betydligt mer våld.
Citera
2023-06-03, 08:31
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Efter första tjuveriet hade personen blivit portad. Hade personen ändå gått in i butiken hade jag ringt polisen.

Om jag förstått det hela rätt så kan bara åklagare besluta om ett tillträdesförbud och finns inte det kan du ringa polisen bäst du vill. Nej, hade det varit min butik så hade jag nog så att säga tittat åt ett annat håll när vakterna körde lite direktuppfostran på lagret.

Ingen för övrigt som drivit butik här och/eller kan sätta sig in i hur det är att vara handlare med en massa snattande pack?
Citera
2023-06-03, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Om jag förstått det hela rätt så kan bara åklagare besluta om ett tillträdesförbud och finns inte det kan du ringa polisen bäst du vill. Nej, hade det varit min butik så hade jag nog så att säga tittat åt ett annat håll när vakterna körde lite direktuppfostran på lagret.

Ingen för övrigt som drivit butik här och/eller kan sätta sig in i hur det är att vara handlare med en massa snattande pack?

Jag förstår verkligen att handlare blir förbannade över snattetier, stölder osv, precis som jag blir av skadegörelse, ekonomiska brott, bedrägerier, våld, sexuella övergrepp o annat.
Men..
För att åtminstone försöka upprätthålla ett rätts-samhälle så får straffen vara i paritet med brottet.. Vilket det sällan är såklart, det håller jag med om till 100%.

Men att misshandla någon för snatteri, utsätta denne för en risk att avlida eller få bestående men, det kan aldrig vara ok.

Många av oss har varit unga, snattat osv, eller har barn som förmodligen har gjort det nångång och jag skulle inte vilja en väktare eller polis utsatte mitt barn, eller andras för övervåld pga 10-20kr.

Sverige ligger högst i Europa vad gäller"svinn" i butiker, där en del är stölder, en del är mat som gått ut.. Och säkert en del som hamnar hos dem själva eller vänner, eller saker köps på firman som hamnar hemma istället.
Det drabbar andra människor pga högre matpriser, så ska man misshandla alla dessa anställa med varje gång de blir påkomna så blir det många blåklockor

Jag har läst Fup och denna väktaren verkar rätt bäng, men det är min åsikt.
Citera
2023-06-03, 09:14
Medlem
Citat:

Allt detta för en glass.

De försöker kontrollera och säkra mannen som är en fara för sig själv och andra.
Citera
2023-06-03, 09:19
Medlem
Megalogics avatar
Kommer frias, kommer få sina miljoner. Solklart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in