2023-06-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Det handlar inte bara om att dricka alkohol eller ej, det handlar även om hur personen blir efter att ha fått i sig alkohol. En del klarar det bättre än andra.

Löjligt att vissa blir så sura för att Arvid markerade att han inte gillar fulla människor..

Ida är grym ska tilläggas. Det bästa med henne är att hon är chill och motsatsen till lättkränkt. Hon borstar av sig och går vidare. Imponerande!

Beträffande Arvid är det så typiskt att vissa måste klanka ner på framgångsrika personer. Han är funktionell, målinriktad, stark, snygg och övre medelklass. Folk borde inspireras istället för att snacka skit om honom.
Citera
2023-06-03, 09:56
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Keus
Löjligt att vissa blir så sura för att Arvid markerade att han inte gillar fulla människor..

Ida är grym ska tilläggas. Det bästa med henne är att hon är chill och motsatsen till lättkränkt. Hon borstar av sig och går vidare. Imponerande!

Beträffande Arvid är det så typiskt att vissa måste klanka ner på framgångsrika personer. Han är funktionell, målinriktad, stark, snygg och övre medelklass. Folk borde inspireras istället för att snacka skit om honom.

Jepp! Även jag som är vänste, feminist och vegan tycker det. Har inte uppfattat honom som kränkande mot Ida eller någon annan kvinna. Ida är härlig!! Deras tro på sig själva inspirerar! De vågar skämta, bjuda på sig själva.
Citera
2023-06-03, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Ja, men det kan även vara en fördel att inte dra förhastade slutsatser tycker jag. Vilket även jag kan göra. Men försöker ofta se saker och ting ur olika perspektiv och tycker det är viktigt att påpeka att man även kan ha fel.

Ursäkta mig lite här men du har dokumenterat svårt att läsa av och förstå socialt samspel så du kanske ska släppa din föreställning om att andra drar ”förhastade slutsatser” om sånt du har mycket svårt att själv se.
Senast redigerad av Undringar 2023-06-03 kl. 10:35.
Citera
2023-06-03, 10:16
Avslutad
Citat:
Det handlar inte bara om att dricka alkohol eller ej, det handlar även om hur personen blir efter att ha fått i sig alkohol. En del klarar det bättre än andra.

Tycker man att en kvinna inte klarar det bara för att man är gift med henne (Ida var inte annorlunda jämfört med de andra) så har man personliga problem med sin kvinnosyn. Män blir betydligt fullare än sådär utan att det ses som ett problem. Ida varken kräktes, hamnade i slagsmål, tafsade på någon annans make, slog sönder inredningen eller däckade. Du som skriver att du skulle ha slagit henne i denna situationen tycker att det var ”för mycket” ändå. Det säger allt om varför ”Feminister” reagerar på Arvids sätt att prata om Ida i programmet. Kolla vilka som stöttar honom liksom.
Citera
2023-06-03, 10:17
Medlem
Tervulls avatar
Citat:

Vad är det vi skall inspireras av? Hans konstanta behov av egentid fast han just gift sig, eller hans monotona röst som ältar precis allt och analyserar sönder varje situation? Eller är det kanske inspirerande att sova hos sina ex ”som är de mest fantastiska kvinnorna på denna jord”, ja förutom lilla mormor då… Att han kallar sin glada och lite småfulla fru för osmaklig och motbjudande vid ett festligt tillfälle, är det kanske detta tilltag du anser vara mest inspirerande? Ja han har verkligen otroligt fina egenskaper denna Arvid. Han är ett riktigt föredöme…
Senast redigerad av Tervull 2023-06-03 kl. 10:23.
Citera
2023-06-03, 10:19
Avslutad
Citat:

Vilken bullshit. Jag har försvarat honom tidigare i tråden när alla höll på och skriva äckliga inlägg om att han skulle ligga med sin mormor, vara knäpp i huvet med sina sovrutiner, aldrig skulle bli en bra pappa och vara ful och yadayada. Inte förrän han började bete sig som en jävla tonåring gentemot Ida och behandla henne värre än någon man gjort tidigare i programmet mot sin match började jag kritisera honom. All kritik han får nu handlar om hur han betett sig senaste två avsnitten, speciellt senaste och det vet t.o.m. du innerst inne.
Citera
2023-06-03, 10:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Vad är det vi skall inspireras av? Hans konstanta behov av egentid fast han just gift sig, eller hans monotona röst som ältar precis allt och analyserar sönder varje situation? Eller är det kanske inspirerande att sova hos sina ex ”som är de mest fantastiska kvinnorna på denna jord”, ja förutom lilla mormor då… Att han kallar sin glada och lite småfulla fru för osmaklig och motbjudande vid ett festligt tillfälle, det kanske är det du anser vara mest inspirerande? Ja han har verkligen fina egenskaper denna Arvid.

Han hade kunnat vara inspirerande om han hade betett sig som en vuxen man och varit lika schysst mot Ida som hon är mot honom, men som du pekar på är det man ser en jättebebis som inte verkar ha mognat efter 13 års ålder, som gömmer sig bakom muskler och försöker sänka Idas självkänsla och värde för att inte se så liten ut i jämförelse.
Citera
2023-06-03, 11:07
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
1. Ida o Arvid

2. Carro o Agust?

3. Lina o Alex?

4. Stina o Fredrik?
Hehe det var inte så svårt. Delar du mina elaka åsikter om damerna och goda om herrarna? Jag tycker så oerhört synd om samtliga killar i årets säsong, det är handplockade för att vara urgulliga och jämställda och känslosamma. Bara Djursholmsmilitären klarar ett nederlag och kan växla upp kandidat till nästa gång.
Citera
2023-06-03, 11:16
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Ursäkta mig lite här men du har dokumenterat svårt att läsa av och förstå socialt samspel så du kanske ska släppa din föreställning om att andra drar ”förhastade slutsatser” om sånt du har mycket svårt att själv se.

Visst, jag ska vara ödmjuk inför det. Påståendet att jag har svårt för detta är dock mitt eget, jag har ingen autism-diagnos.
Jag tycker öht att människor kan vara svåra att förstå sig på, därför vi är så komplexa. Visst kan du ha fullkomligt rätt i dina iakttagelser, men i jag föredrar helst att snälltolka människor sålänge det inte är helt uppenbart att de menar illa.
Citera
2023-06-03, 11:22
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Hehe det var inte så svårt. Delar du mina elaka åsikter om damerna och goda om herrarna? Jag tycker så oerhört synd om samtliga killar i årets säsong, det är handplockade för att vara urgulliga och jämställda och känslosamma. Bara Djursholmsmilitären klarar ett nederlag och kan växla upp kandidat till nästa gång.

Ida och Stina är ju hur gulliga som helst så hur menar du? Carro och Lina var nog inte redo för experimentet, som det verkar. För många krav, för lite god vilja.
Citera
2023-06-03, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Vad är det vi skall inspireras av? Hans konstanta behov av egentid fast han just gift sig, eller hans monotona röst som ältar precis allt och analyserar sönder varje situation? Eller är det kanske inspirerande att sova hos sina ex ”som är de mest fantastiska kvinnorna på denna jord”, ja förutom lilla mormor då… Att han kallar sin glada och lite småfulla fru för osmaklig och motbjudande vid ett festligt tillfälle, är det kanske detta tilltag du anser vara mest inspirerande? Ja han har verkligen otroligt fina egenskaper denna Arvid. Han är ett riktigt föredöme…

Han håller ordning och reda och gör det han borde göra. En egenskap som väldigt många saknar och som gör att de successivt förstör sitt liv.
Citera
2023-06-03, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone

Herrarna brukar hålla högre kvalitet än damerna i detta program, har varit så tidigare säsonger också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in