2023-06-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Absolut gör jag mig skyldig till samma misstag som jag ser hos andra, är det inte ofta just så?
Men där jag ser ett varmt leende i samförstånd, som då Lina berättar för Alex om böckerna, kanske andra ser ett hånleende. Och då Arvid berättar att han har bra kontakt med sina ex ser jag någon som säger just detta, inget annat. Så vi tolkar verkligheten till stor del utifrån hur vi själva är, och våra egna erfarenheter. Tror jag. Hävdar inte att jag är perfekt eller har rätt. Eller att man inte får analysera och ha vilka åsikter man vill. Det tycker jag Agust uttryckte bra, "hej jag medverkar i programmet och läser kommentarerna här, men håll inte igen för min skull" ungefär. Jag ber om ursäkt om jag är inkonsekvent, inte lever som jag lär osv. Men när jag generaliserar och kommer med tvärsäkra påståenden om någon, så är jag glad om någon rättar mig! Ha en fin dag!

No offence nu, men utifrån de exempel du drar så slår du mig som en person som kanske inte har så lätt att läsa "tyst kommunikation" och passiv aggression. I båda fall du nämner finns det tydliga sådana komponenter. En människa signalerar mer än det som den på ytan visar.
Senast redigerad av SylviaPlath 2023-06-02 kl. 18:23.
Citera
2023-06-02, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Tillhör de 10-20% av männen som får ligga med 80-90% av brudarna.

Arvid är nog mer intresserad av hur procentsatsen ser ut för män.
Citera
2023-06-02, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SylviaPlath
Arvid är nog mer intresserad av hur procentsatsen ser ut för män.

Eller procentsatsen i Idas shots.
Citera
2023-06-02, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det här är en skräck-serie. Man slänger in 4 par som inte älskar varann i små lägenheter, har på en kamera, och filmar vad som kommer ut i form av skräck och ondska. Jag tror detta är värsta säsongen någonsin.

Jag känner för alla killarna i denna omgång. Är jag biazed? Vilka underbara män. Försök gissa vilka par:

(1)-lågintelligent brud som ändå är framåt med ett driv, fantastisk kille som kan allt, han kommer att tröttna

(2)-extremt dum brud som inte ens vet hur man använder en eltandborste, med stor ångest för allting och som bara klarar våldsrelationer, extremt snäll kille som ständigt blir utmobbad

(3)-extremt dum brud med feministisk agenda och tjategenskap, ångest för sjukdom, underbart trevlig lite naiv och oerfaren man som försöker och försöker

(4)-extremt dum brud som redan i unga år är en gnällkärring , besserwisser, och omöjlig att leva med, underbart trevlig lite naiv och oerfaren man som försöker och försöker.

1. Ida o Arvid

2. Carro o Agust?

3. Lina o Alex?

4. Stina o Fredrik?
Citera
2023-06-02, 19:04
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Dom kallar sig det ja, iallafall en av dom. Men det betyder inte att hon är det, tvärtom. Hela Sverige reagerar på avsnittet (nåja, dom som tittar) och blir upprörda, oroliga för Idas skull, förbannade på Arvid. Det snackas om psykopat, kontroll, unken kvinnosyn, att det är vidrigt att han kräver ”egentid” och genast åker och sover hos ”fantastiska” ex under ”egentiden” och trycker det i ansiktet på Ida. Hon är mycket mer tolerant ja och ger honom allt utrymme och frihet i världen, medans han beter sig som en jävla taliban som skammar en kvinna för att hon dricker alkohol och är glad på fest. Räknar hennes enheter, vem i helvete gör så?! Fullständigt vidrigt beteende, det tycker nog den stora majoriteten som sett programmet och ändå har en ”feminist” bland ”experterna” mage att skriva ”tips från coachen, skaffa en man som Arvid”. Hon är absolut inte feminist.

Tror du förväxlar "hela Sverige" med vad några instagram-feminister skriver.

Arvid som sover över hos sina ex är konstigt men experterna är normbrytande så eftersom Ida inte verkar ha problem med det så säger inte experterna någonting om det heller.
Tittarna däremot sätter in sig själva i situationen och reagerar instinktivt vilket skriver över all normkritik.

Anledningen till att instagramfeminister reagerar på dryckeskommentarerna är för att Arvid beskriver Idas drickande som osexigt vilket får dem att må dåligt då de själva dricker och vill inte att någon man på hela jorden ska tycka de är osexiga.

Det är i princip det som är feminism.
Man försöker för egen vinnings skull få bort alla krav män har på kvinnor genom att skamma alla män som har krav på kvinnor.

Gillar du yngre kvinnor är du gubbsjuk, är du inte attraherad av överviktiga kvinnor har du orealistiska ideal, är du inte intresserad av kvinnor som legat runt är du osäker, vill du ha en kvinna som kan laga mat och baka är du från 1800-talet o.s.v.

Varför skulle det vara vidrigt beteende att ogilla att ens fru super sig full? Är det vidrigt beteende att ogilla om ens fru injicerar heroin också?
Citera
2023-06-02, 19:44
Medlem
Man förnedrar inte sin fru offentligt. Inte i min värld i alla fall. Man talar med henne, ger stöd och hjälper men försvarar henne alltid utåt. Alltid!
Citera
2023-06-02, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalcon
Man förnedrar inte sin fru offentligt. Inte i min värld i alla fall. Man talar med henne, ger stöd och hjälper men försvarar henne alltid utåt. Alltid!

Precis. En riktig man gör så.

Bara veka bebismän hotar att slå sin fru och smädar henne i tv.
Citera
2023-06-02, 20:38
Medlem
Citat:

Arvid är en riktig man så man gör som han gör.
Citera
2023-06-02, 20:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Tror du förväxlar "hela Sverige" med vad några instagram-feminister skriver.

Citat:

Exempel på en instagramfeminist ovan eller? Majoriteten av folk som skriver här på Flashback (lol) tycker att Arvid är sjuk i huvet. Anis Don Demina som alla deltagarna länkar till hela tiden säger på youtube om och om igen att han tror nåt är riktigt fel med Arvid. Är han också en instagramfeminist? Jag ser massor av liknande kommentarer på bloggar, på Twitter, både från kvinnor och män.

Och sen ditt supertramsiga sista argument där du jämför att skjuta heroin med att bli salongsberusad på en jävla skärgårdsfest med ett antal jämnåriga, bor du också hemma hos din mormor eller? Är du ens ute i samhället? Bor du Iran?
Citera
2023-06-02, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Jag tror att både Arvid och Ida är såna tävlingsmänniskor, de har ju själva sagt det. Och den här tävlingen ”bäst gifta” och ”kåtaste GVFÖ-paret” tänker de se till att vinna.

Aha, ja det har du ju rätt i. De är säkerligen inte typerna som vill misslyckas med något. Och här har de ändå fått en attraktiv partner båda två så att backa ur här ses nog som ett misslyckande på något sätt.
Citera
2023-06-02, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Aha, ja det har du ju rätt i. De är säkerligen inte typerna som vill misslyckas med något. Och här har de ändå fått en attraktiv partner båda två så att backa ur här ses nog som ett misslyckande på något sätt.

Minns du Ellinor och Lars (kaviarkalle) från 2021 (samma år Tacoparet var med). När de hade parträffen på nåt slott så var de också paret som tog emot de andra. Ellinor och Lars såg sig också som "vinnare" och som segerparet och de pratade om hur de skulle ge goda råd till de andra paren. Men när de sedan mötte alla de andra och såg Sofia och Anton, som var så uppenbart kära och lyckliga, då rasade den bilden av dem själva. Ellinor och Lars hade ju verkligen ingen stadig grund tillsammans. Ellinor sa något om att "Ja, de har redan kommit så långt som att skaffa bolån tillsammans".
Så uppenbarligen ses detta i viss mån som en tävling av deltagarna, och det måste göra det hela så mycket mer smärtsamt när de har parträffen. För då möts ju de felmatchade paren, och en del bråk och kontroverser kommer ju också idagen. Bra tv, anser Baluba. Lite sprit på det så blir det ännu bättre tv.
Citera
2023-06-02, 21:22
Avslutad
Tips på bättre expert för deltagarna; (vissa av dom)
https://instagram.com/carolinestrawson?igshid=MmJiY2I4NDBkZg==
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in