2023-06-03, 08:28
Medlem
platyzmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Må så vara med tummen mitt i handen och dagens ungdom. Men ryssarna har resurser och kunskap att ordna detta. De har en enorm produktionskapacitet

Som västerlännig kan man inte förstå sovjets koncept där de hade en stad som tillverkar däck, en stad tillverkar traktorer

Men det funkar väldigt väl, speciellt i krig

Jämfört med det sätt vi har i väst med konkurrens. Exempel om jag vill köpa däck för 130 kr. Så säger tillverkaren att det går inte längre , nu vill de ha 180 kr. Då köper man inga däck och så har vi lågkonjunktur

Nej det funkade någorlunda när Stalin mördade alla som sa emot och USA stod för pengarna, dagens genomkorrupta gangster-Ryssland har bara kapacitet att förlora.
Tacka idioten Putin för det.
Citera
2023-06-03, 08:31
Avstängd
[quote=HAARP|84649186]
Citat:
Ursprungligen postat av hillsongsweden
Källa? Eller har du just vaknat ur en dröm?[/QUOTE

Något som jag läste i Aftonbladet. Nej, skojade bara. Diverse pålitliga källor som t.ex. nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=d4CrocJHbbw
https://www.youtube.com/watch?v=t0Im0_RkEF4

hahaha fjortisar som tramsar på youtube.

roligast var den som började sin karriär som youtubevatnik genom att förklara att anledningen till att ryssarna inte lyckades med sin vuheladar offensiv var pga av dåligt väder.....

klockren analys. antar att det regnet konstatnt och stormat rejält då i 3+månader....

Citat:
Inget som jag känner till.
men du tänker att random fjortis på internet endå tillför insikter som är långt större än vad din förmåga skulle kunna reda ut?

Citat:
Inga riktigt stora genombrott ännu.

enligt youtubevatnik 1 så kommer det bero på att det regnar i flera månader....
Citera
2023-06-03, 08:35
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Rysk bilproduktion från 2017 och framåt. Det går lysande för ryssarna

https://twitter.com/JayinKyiv/status/1664711676787130370?t=c57cSOuHNgIkJgsMoe1gTQ&s=19

Citat:
Detta rykte har varit Putins trogna följeslagare genom hela livet, många menar att det förklarar hans mentala tillstånd såsom hänsynslöshet, hämndbegär och mindervärdeskomplex.

Hans olagliga terrorkrig mot sina grannar talar för att det nog är med sanningen överensstämmande. Därtill hans förmenta homofobiska utspel och dito värnande om 'sunda traditioner' osv. Allt passar in i mönstret på en man som blivit systematiskt bögvåldtagen som barn, hela hans bakgrund speglar den trasiga individens kamp för upprättelse.

Putins mor, Vera, var alkoholiserad och prostituerade sig och Putins barndom präglades av detta. Resultatet ser vi idag med all önskvärd tydlighet - han har inga känslor eller moraliska spärrar, att låta bomba barn och kvinnor är no problems för honom.

Han låg förmodligen och grät sig till sömns medan han utvecklade planer på världsherravälde. Typ som när ungar spelar Risk och ser framför sig hur deras arméer intar alla länder och regioner.
Sen fick han mer stryk och tvingades bita i kudden när han på nytt utsattes för sin styvfars sadistiska och pedofila böjelser.
Säkert därför han har problem med att hålla tätt med ringmuskeln. En gåta dock hur han kunnat föra vidare sina homosadistiska böjelser på sin armé.

Om vi återgår till liknelsen med spelet Risk är det som att han istället för att ha en färg på spelpjäserna så drömmer han om att hela spelplanen skall samlas under hans befäl i regnbågens alla färger.
Kan man beställa en Lada med HBQT-motiv?
Citera
2023-06-03, 08:47
Medlem
[quote=HAARP|84649186]
Citat:
Källa? Eller har du just vaknat ur en dröm?[/QUOTE

Något som jag läste i Aftonbladet. Nej, skojade bara. Diverse pålitliga källor som t.ex. nedan:

https://www.youtube.com/watch?v=d4CrocJHbbw
https://www.youtube.com/watch?v=t0Im0_RkEF4

Inget som jag känner till.

Inga riktigt stora genombrott ännu.

Det är inga genombrott alls. Förövrigt så har RuAF försökt att avancera på dessa fronter sedan i vintras utan att lyckas nämnvärt, det enda som RuAF har lyckats med är att ta över en del av skogen sydväst om Kreminna.

I vintras attackerade RuAF Svatove/Kreminna-fronten, Vuhledar, Avdiivka och Bakhmut samtidigt. RuAF (Wagner?) vann enbart mark i Bakhmut men det kostade oerhört många man. Det är inget som tyder på att utfallet skall vara annorlunda den här gången.
Citera
2023-06-03, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GeneralWaste
Nåt roligt är på gång. Ukraina har förstört mer ryzkt material den sista dygnen än på länge:

https://twitter.com/M0nstas/status/1664864782149644290?s=20

Tycker ändå du skall ta dessa siffror utan några som helst visuella bevis med en nya salt. Bättre att följa Oryx, där rapporteras förluster som går att styrka.
Citera
2023-06-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Må så vara med tummen mitt i handen och dagens ungdom. Men ryssarna har resurser och kunskap att ordna detta. De har en enorm produktionskapacitet

Som västerlännig kan man inte förstå sovjets koncept där de hade en stad som tillverkar däck, en stad tillverkar traktorer

Men det funkar väldigt väl, speciellt i krig

Jämfört med det sätt vi har i väst med konkurrens. Exempel om jag vill köpa däck för 130 kr. Så säger tillverkaren att det går inte längre , nu vill de ha 180 kr. Då köper man inga däck och så har vi lågkonjunktur

Ja här får ryssen händerna fulla minst sagt! Resurser och kunskap, jomenvisst….

Citat:
"Russia have 13000 tanks"
Sure, but how many radiators do they have?

https://twitter.com/DefMon3/status/1663645071885967368?cxt=HHwWkIC94ZyYupYuAAAA
Citera
2023-06-03, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Klart han måste visa resultat. Väst slänger inte bort sina pengar på förlorare. Så ser jag det som en helt utomstående betraktare. Men jag kan ha fel.
Nej krasst sett så var ju västs stöd till Ukraina i början väldigt försiktigt och nästan lite symboliskt när landet blev attackerat av vad man trodde en alltför stark rysk armé. Men stödet ökade så sakta från tyska hjälmar till amerikanska missilsystem och allt däremellan då man såg att Ukraina def. inte tänkte spela förlorarrollen utan faktiskt tog fighten med ryssen.
Så nej väst slänger inga pengar på förlorare utan investerar nu för ett framtida västligt Ukraina.
Citera
2023-06-03, 08:57
Medlem
Djupfryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sandbob
Tycker ändå du skall ta dessa siffror utan några som helst visuella bevis med en nya salt. Bättre att följa Oryx, där rapporteras förluster som går att styrka.
Så är det.
Vad man också skall komma ihåg är att bakom varenda siffra finns ett mänskligt lidande. Som ryssen är enskilt ansvarig för.
Alla dessa liv, all sorg. Om det finns ett helvete efter detta så hoppas jag Putin får uppleva varje död han orsakat tio gånger om.

För det är fruktansvärt det som händer. Siffrorna är oväsentligt egentligen.
Förlusterna räknas i tårar och lidande. Dock tror jag att Ukraina ligger hyfsat nära sanningen. Sen är ju var och en salig i sin tro. Men fakta kvarstår. Ryssland har inte i närheten lyckats med sina mål. De åker på förnedring efter förnedring. Men bajsputin är ju van vid det ända sen batnsben.
Citera
2023-06-03, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nej krasst sett så var ju västs stöd till Ukraina i början väldigt försiktigt och nästan lite symboliskt när landet blev attackerat av vad man trodde en alltför stark rysk armé. Men stödet ökade så sakta från tyska hjälmar till amerikanska missilsystem och allt däremellan då man såg att Ukraina def. inte tänkte spela förlorarrollen utan faktiskt tog fighten med ryssen.
Så nej väst slänger inga pengar på förlorare utan investerar nu för ett framtida västligt Ukraina.

Väst får även en enorm avkastning på sina investerade pengar. Ukraina (med stöd av Väst) håller på att demilitarisera hela Ryssland. Det utfallet tror jag inte ens den värsta war-hawken kunde drömma om.
Citera
2023-06-03, 09:10
Medlem
Djupfryss avatar
Minns att UAF önskar 2-3 dygns eftersläpning på rapporteringen. Så det kommer mera. Men herrejävlar vad mycket plåt som förstörts senaste två dygnen.
Bara senaste dygnet detta.

https://twitter.com/Flash_news_ua/status/1664858553331359744?t=1XhB6lgnlngD3ofdwACvqA&s=19
Citera
2023-06-03, 09:12
Medlem
Citat:
Den här är också rätt pålitlig. Oryx tar inte med material som klappat ihop, gått sönder osv lägg till 20% på Oryx siffror…
Citera
2023-06-03, 09:21
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Väst får även en enorm avkastning på sina investerade pengar. Ukraina (med stöd av Väst) håller på att demilitarisera hela Ryssland. Det utfallet tror jag inte ens den värsta war-hawken kunde drömma om.

Å andra sidan går allt enligt plan som "geniet" och "mästerstrategen" Putin noga planerat. Nu har även ryska inbördeskriget kommit igång, ytterligare ett "genidrag" i Putins 5D-schack med väst.

Kan detta vara upptakten i Putins honungsfälla där han grundlurar alla aktörer och sedan tar fram alla elitsoldater och supervapen som han gömt i Uralbergen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in