2023-06-02, 22:26
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Du "lider" med Ukrainas folk, men hejar samtidigt på ryssens varje lilla framsteg (även om det är glest mellan dessa)??
Nyspråk.

Ok så när ukrainarna har kämpat till sista man så har dom gjort sin plikt mot väst och dödat så många ryssar som möjligt och det är inget du skulle känna nån sorg över.
Citera
2023-06-02, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Jag var en av dem som avfärdade attacker över ryska gränsen som militärt sett helt irrelevanta. Jag var också för att man skulle släppa Bachmut redan i februari, eftersom det nog skulle kosta mer än vad det skulle smaka. Men krig är inte bara rent militära överväganden. Jag glömmer ofta bort Clausewitz ord om att krig är ett annat sätt att bedriva politik. Angreppen över gränsen och försvaret av Bachmut var politiska beslut som får politiska konsekvenser och därigenom skapar nya militära möjligheter. Man lär sig hela tiden.
Som åskådare från sidan utan kopplingar till konflikten förutom ett självklart hat mot ondska så är det lätt att fastna i teoretiska tankar om vilka positioner som skulle kunna tänkas ge en minimal fördel på slagfältet. Man glömmer lätt att om inte striderna sker i Bakhmut så kommer de att ske i en annan stad där det bor människor som måste försvaras mot den ryska horden.

Bakhmut är för Ukraina vad Ukraina är för oss, en buffert där människor dör för att vi ska slippa göra det just nu. När Bakhmut förlorats kommer kriget några meter närmare resten av Ukraina, om Ukraina skulle förlora så är oundvikligt kriget mycket närmare oss.
Citera
2023-06-02, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Ok så jag kaosar för att jag inte gör som alla andra. Dvs kritiserar Putin. Tror knappast han är påverkbar men ni kan ju fortsätta om ni tror på framgång. Gasta på bara. Även ni hycklare som bara sitter på Flashback och ännu inte varit nere på det ukrainska slagfältet och försökt övertyga Putin för er sak.
Vi fortsätter. Inte för att vi eftertraktar framgång eller vinst utan för att det är det ENDA logiska en tvåfoting kan göra när saker som dessa händer sig. Att du i din ensamhet förväntar dig personlig vinst för dina åsikters skull skall du lämna utanför och för din egen skull hålla käften om om det nu inte är så att du är ryss med hemlängtan. Det vi gör är naturligt oavsett hur vi gör det, medans det du gör kallas för att sitta på röven och beklaga ditt anletes förlust. Din förlust har inget att göra med Ukraina så att du UTNYTTJAR dem för det är skam i kvadrat. Som sagt, lägg nu av med ditt gnyende och skaffa dig en rättfärdig vardag istället för att sitta här och spy ut din lögnaktiga galla för att du inget bättre har att göra. Det gör dig inget gott!
Citera
2023-06-02, 22:35
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThorulfBortbyting
Måste han visa resultat? Enligt vem? Är detta något som påvisats utanför de dinas försjunkna foliehattsdiskussioner?

Tror du det hela hänger på om Zelensky vågar eller inte? 1400- talets vinna eller försvinna? Du tror inte det har lite mer att göra med utvecklat förstånd från DE ANDRA som verkligen hanterar fronten att göra?

Strelkov och Prigo verkar närma sig vettigheten och sanningen mer och mer ja. Lite mindre "knäppa" för varja dag som går. Snart kommer de säga det rakt ut - Vi sålde oss för ingenting.....förlåt oss

Klart han måste visa resultat. Väst slänger inte bort sina pengar på förlorare. Så ser jag det som en helt utomstående betraktare. Men jag kan ha fel.
Citera
2023-06-02, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
Nej, på länken du postar finns en bild på hans verkliga mor Maria Ivanovna Shelomova och en bild på när han trycks ned av en skolkamrat i St Petersburg medan de brottas.

Det är snarare så att putler har sin motståndare i ett lyft men skitsamma. En arrangerad idrottsbild.
Citera
2023-06-02, 22:37
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ok så när ukrainarna har kämpat till sista man så har dom gjort sin plikt mot väst och dödat så många ryssar som möjligt och det är inget du skulle känna nån sorg över.
Var fick du det ifrån? Varje Ukrainare som dör i kamp för sitt eget land är en hjälte, men också en tragedi (med familj etc). Nu kommer inte Ukrainarna behöva kämpa till sista man, även om du gärna skulle vilja det. Förr eller senare kommer en rysk reträtt. Om Ryssland har tur så blir det en inbördes kamp i moderlandet där goda krafter kan segra, men förmodligen blir Ryssland ett nytt Nordkorea, dock utan koreansk disciplin och med en gigantiskt mycket större gräns mot andra länder, vilket gör att slutenheten kommer att misslyckas mycket snabbare än NK:s experiment.
Citera
2023-06-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ok så jag kaosar för att jag inte gör som alla andra. Dvs kritiserar Putin. Tror knappast han är påverkbar men ni kan ju fortsätta om ni tror på framgång. Gasta på bara. Även ni hycklare som bara sitter på Flashback och ännu inte varit nere på det ukrainska slagfältet och försökt övertyga Putin för er sak.
Vad fan vet du själv om det slagfältet du pratar om där. Det "ukrainska slagfältet"? Är du där? Eller vill du ha en dejt live? Vad fan frågar du egentligen efter rent ut sagt? Inget visst? Eftersom att det enda du FORTFARANDE gör är att återupprepa SAMMA jävla skit efter 14 månaders tid utan något som helst nytt. Du anser dig presentera mer än andra här, men ändå gör du inte ett skit mer än att smutsa ner tråden med samma jävla KORKADE återupprepningar. Som om att där inte har passerat en dag sedan februari 2022. Förstår du inte själv hur jävla korkat detta beteende du framför är? Oavsett hur mycket du än försöker förklara det vara andra som har fel och du rätt. Du, herr messias, ett kors är ett kors oavsett hur mycket du kallar det för rivningsmaterial
Citera
2023-06-02, 22:40
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnoughisEnough
Videon under säger lite om vad det är för best som Ukraina nu har tillgång till. Undrar om den kan rå på ryska ”draktänder”(toblerone)

På många ställen verkar de inte ha något fundament och borde lätt kunna knuffas bort, även om de är förankrade i varandra.
Citera
2023-06-02, 22:41
Medlem
Citat:
Klart han måste visa resultat. Väst slänger inte bort sina pengar på förlorare. Så ser jag det som en helt utomstående betraktare. Men jag kan ha fel.
Jag frågade dig om bestyrkan för detta som DU HÄVDADE, men du kom bara med samma marvel fantasier som resten av ditt pack.
Vad fan vet du om hans ämbete och nödvändigheter egentligen? Lika lite som du känner till ditt eget landstings göranden. Ditt jävla skåp rent ut sagt. Och du snackar om att andra sitter och "strider" på flashback!!! Snacka om självmål. Men du är ju givetvis för dum för att förstå det också. jävla avskräde till att nyttja andra för din egen egoisms skull - väx upp
Senast redigerad av ThorulfBortbyting 2023-06-02 kl. 22:46.
Citera
2023-06-02, 22:43
Medlem
Tralfamadores avatar
Citat:
Är farfar dement eller? Det var Ryssland som invaderade Ukraina och inte väst.

För övrigt kommer inte Ukraina att kämpa till sista man utan de kommer att sparka ut rysskräken hem till sig. Du skriver en massa nätbajs men handen på hjärtat. Varför stödjer du Rysslands militära specialoperation?
Citera
2023-06-02, 22:46
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:

Vaddå har du varit där och krigat eller? Skulle inte tro det.
Citera
2023-06-02, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
På många ställen verkar de inte ha något fundament och borde lätt kunna knuffas bort, även om de är förankrade i varandra.

Ja det har visats sig vara tunna vajrar på flertalet ställen, tror inte att nån Leo2 behöver bromsa in för att kolla så noga faktiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in