Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Min fetning: Men frågan handlar inte om huruvida Pernilla och Mats inte skulle veta vilka som var på inflyttningsfesten. Frågan handlar om huruvida Pernilla och Mats visste om Ulrikas pojkvän hade varit förhörd i någon form eller inte. De måste faktiskt inte veta det. Dessutom var kanske inte minnet på topp för dem heller efter 25 år.
Vi VET vem som höll festen den kvällen.
Vi VET att denna person, PW, stod Helena och familjen nära.
Vi VET att PW är undersökande journalist och springer i täten för att hålla detta olösta mord i folks minne.
Med det som vi VET utgår du ifrån att PW inte fått all information runt detta från familjen för att undersöka saken?
Jag drar iallafall slutsatsen att om någon är insatt så är det PW och gällande frågan om vad Ulrika hade för sig och med vem så är jag ÖVERTYGAD om att Ulrika berättat för PW, samt om pojkvän blivit hörd, OM INTE det är så att det finns något där att dölja från utredningen men till och med det kan ha yppats mellan PW och Ulrika privat.
Så där tror vi olika du och jag.
Har känslan av att när PW och co gav sig efter stackars Klas så var det med Ulrikas välsignelse.
Fattar inte hur det inte kommit en ursäkt till honom i media.
Varför var de så angelägna om att hänga ut honom, för det gjorde de även om allmänheten gjorde jobbet att vidare namnge honom? Den ivern var inte att leka med märktes väl. Men att ens nämna sista att prata med Helena i dokumentären, deras nära vän, det var inte något de ville göra.
Även om BW har alibi kommer man inte ifrån att han var sist ut där.
Önskar att de hade samma iver som de hade med Klas att gå till botten med Ullber&g. De läser här och kan ju bara snacka med Kröm#er som sägs inte blivit lyssnad på Det vore ju kanoners men kanske vet de att något i det leder in på Wallber#g och då vill de inte.
Jä la skojare till objektiva undersökande journalister.