2023-06-02, 22:46
Medlem
BoboHulans avatar
Konstigt var där för några Lördagar sen .. lugnaste lilla håla jag varit i på länge ...
Citera
2023-06-02, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoboHulan
Konstigt var där för några Lördagar sen .. lugnaste lilla håla jag varit i på länge ...

Var du nere vid sjön på dagarna mellan klockan 12-21??
Ja på stan och på krogen är det lungt. Skiten finns i stadsparken , runt ingsbergssjön, vid biblioteket och på stationen.
Citera
2023-06-02, 22:55
Medlem
flugornass avatar
Det finns fler somalier än svenskar här enligt mig det är fakta?
Vet i fan hur det kan ha exploderat sista två åren.
Jag är är rasist.
Jag har några få bekanta som behjälpligt förstår svenska, hej hur du mår!
Men jag är imponerad över att dom kan begå så många brott då stan är full av poliser speciellt i park områdena, men jag lämnar aldrig Nässjö för här finns allt och det finns plats för alla.
Vi måste hjälpas åt att så integrationen fungerar bättre, om vi svenskar bjuder in till grill kvällar och några öl och samtal så löser det sig.
Citera
2023-06-02, 23:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Var lite ironisk hehe. Ja det finns olika såklart men man ser dem. Har själv plivit pistolhotad flera gånger och tydligen klarat mig.
Hade vart fint om vi hade parker som TS säger. Saknar dem från mina år utomlands.

samma här. bästa sociala mötesplatsen för vuxna jag stött på hittills. bara gå dit och röka, gick alltid att träffa folk man hängde med osv., saknar helt motstycke, och jag har ändå rört mig i en del miljöer som av naturen anses vara sociala mötesplatser (studentmiljö bla bla bla), men det blir inte samma sak när man är nykter i vardagen. handlar väl om att när man röker så släpper man naturligt på garden och det blir enklare att öppna upp (eller snarare: att försöka, inte alltid så lätt att formulera det man föreställer sig i sinnevärlden). vissa lagsporter är en stark tvåa, om man är lagd åt det håller. jag är det inte. just saying.
Citera
2023-06-02, 23:11
Medlem
AbortRetryIgnores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vanartad
Syftar du på Platzspitz park, Zürich a.k.a. Needle park?

I så fall kan jag förtälja att det är en ren framgångshistoria.

Läs på innan…
https://en.wikipedia.org/wiki/Platzspitz_park
Jag ska googla och läsa på... Förstår mig inte på de som argumenterar så. Är vi inte här för att diskutera? Varför då skicka iväg mig på googlings- och läsuppdrag?

Jag vet inte mycket om narkotika eller narkotikalagstiftning och den tillhörande brottsbekämpningen utomlands. Men om situationen i Schweiz har jag läst någon gång för flera år sedan. Kanske läste jag slarvigt och kommer ihåg dåligt, men jag fick intrycket att cannabianvändning år vanligt där trots förbud.

Vad jag förstår är det liknande i Sverige. Omfattande bruk trots förbud. Men i Sverige finns Starka Krafter™ som vill bevara nuläget med förbudet. Både politiker och langare vill det av olika anledningar och med olika målsättningar. Det finns också en mängd moralister som bygger sin politiska karriär på att moralisera över vuxna människors fria val av vad de stoppar i sig. Finns det även i Schweiz? Reformer kring just cannabis pågår där, så förbudsivrarna tycks ha motstånd.

Svensk försbudslinje tycks hållas vid liv genom överdrifter och rena lögner kring cannabis. Med Internet kan inte regimen längre kontrollera informationsflödet och dessa osanningar har blivit uppenbara. Man vägrar därför att utreda lagstiftningen och på så sätt fortsätter det. Det målar en bild av att de med makten om utredningssystemet inte tycker att det är så allvarligt med narkotika samtidigt som man ska fortsätta säga hur farligt det är.
Citera
2023-06-02, 23:12
Medlem
666nomads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Du menar som alla andra städer i Sverige?

Nässjö har runt 30 tusen invånare ”mitt i ingenstans ”
Du får gärna ge exempel på städer i likvärdig storlek där det är lika öppet samt lätt få tag i droger.
Citera
2023-06-02, 23:14
Medlem
Nattvandrarna är just nu ute och promenerar här i stan kan ju alltid hoppas dom kollar till Stadsparken.
Citera
2023-06-02, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x2016
Nattvandrarna är just nu ute och promenerar här i stan kan ju alltid hoppas dom kollar till Stadsparken.

Nattvandrarna går inte på nätterna. Utan slutar klockan 22. Vilket är märkligt.
Men om inte poliserna ens reder ut gängen och det som händer i Nässjö så varför skulle ett gäng nattvandrare göra det?
Langarna & gängen har ingen respekt för något. Inte polisen, inte soc, inte allmänheten. Nattvandrarna skulle aldrig kunna påverka situationen
Citera
2023-06-02, 23:20
Medlem
Citat:

Poliserna åker runt i parken nästan varje gång jag går förbi. Dom åker runt och ibland visiterar dom killarna.
Jag är såååå glad att polisen tar detta på fullt allvar även att langarna skiter i vilket och älskar säkert att poliser får jaga runt på dom
Citera
2023-06-02, 23:25
Medlem
vanartads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Jag ska googla och läsa på... Förstår mig inte på de som argumenterar så. Är vi inte här för att diskutera? Varför då skicka iväg mig på googlings- och läsuppdrag?

Jag vet inte mycket om narkotika eller narkotikalagstiftning och den tillhörande brottsbekämpningen utomlands. Men om situationen i Schweiz har jag läst någon gång för flera år sedan. Kanske läste jag slarvigt och kommer ihåg dåligt, men jag fick intrycket att cannabianvändning år vanligt där trots förbud.

Vad jag förstår är det liknande i Sverige. Omfattande bruk trots förbud. Men i Sverige finns Starka Krafter™ som vill bevara nuläget med förbudet. Både politiker och langare vill det av olika anledningar och med olika målsättningar. Det finns också en mängd moralister som bygger sin politiska karriär på att moralisera över vuxna människors fria val av vad de stoppar i sig. Finns det även i Schweiz? Reformer kring just cannabis pågår där, så förbudsivrarna tycks ha motstånd.

Svensk försbudslinje tycks hållas vid liv genom överdrifter och rena lögner kring cannabis. Med Internet kan inte regimen längre kontrollera informationsflödet och dessa osanningar har blivit uppenbara. Man vägrar därför att utreda lagstiftningen och på så sätt fortsätter det. Det målar en bild av att de med makten om utredningssystemet inte tycker att det är så allvarligt med narkotika samtidigt som man ska fortsätta säga hur farligt det är.

Vad jag menar är att Schweiz verkar har lyckats få bukt med den tunga narkotikan genom att bl.a. erbjuda sprutor. Färre dödsfall, mindre prostitution, mindre brottslighet.
Cannabis ser jag inte som ett större problem annat än för brukaren. Jag betraktar cannabis som ett betydligt mindre farligt berusningsmedel än t.ex. alkohol.

Jag ser inget större missbruksproblem i Schweiz om man t.ex. jämför med zombie droger och fentayl i USA.

Jag får be om ursäkt om jag var en smula tvär. Jag hade en parallell diskussion med ett fä av högsta rang vilket gjorde mig en smula upprörd.
Än en gång, jag ber om ursäkt.
Citera
2023-06-02, 23:44
Medlem
666nomads avatar
Citat:

Va är dom ute efter kl 23 nuförtiden !!?
Inte för att fria marknaden rädds dom .
Men det är ju roligt dom kallar sig nattvandrare när dom plockat ihop vid kl 23 🙏
Citera
2023-06-02, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 666nomad
Va är dom ute efter kl 23 nuförtiden !!?
Inte för att fria marknaden rädds dom .
Men det är ju roligt dom kallar sig nattvandrare när dom plockat ihop vid kl 23 🙏

Nej nattvandrare går från 19-22 typ. Inte senare än 22 :/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in