Citat:
Ursprungligen postat av
Rastapunx
Menar du att det kanske inte är öppen hasch försäljning i Nässjö parker?
beror på vad du menar med öppen försäljning. varje stad har ställen dit alla vet att man kan ta sig för att handla. oftast för at polisen är underbemannad, men lika ofta för att de är inkompetenta. sen är det enklare att gripa svennar som kör för fort eller tonåringar som dricker på allmän plats än becknare - som, om de inte säljer för eget bruks finansiering, är yrkeskriminella och med större sannolikhet sitter på ett våldskapital = jobbig dag på jobbet när man vant sig vid Hanna, 20 år eller Claes, 65 år, som kör 5 km/h för snabbt på någon dammig usel gammal landsväg där ingen ändå bryr sig.
med öppen försäljning vill jag fan se stånd och skit som i Christiania. är det inte det så är det på sin höjd portabel försäljning som flyttar på sig när snuten dyker upp. om de stannar kvar och säljer då så är det väl öppet, men det tror jag inte på innan jag sett video. är det öppet såä r det enkelt att filma, men vi gillar ofta inte att bli filmade, så till den som känner sig manad: se upp hur du håller luren bror.