2023-06-02, 22:11
Avstängd
Stackars fina Nässjö. Hoppas de gör en upprensning som vid rondellen vid möllan! Malmö
Ps. Det som stör mig med dessa langare på elspsrk at de alltid glor om man råka stannar upp och bara vill chilla lite. Genast tror de att nan är den de bestämt träff med. Jag har en äldre mobil med gör dem intresserade
Citera
2023-06-02, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Menar du att det kanske inte är öppen hasch försäljning i Nässjö parker?

beror på vad du menar med öppen försäljning. varje stad har ställen dit alla vet att man kan ta sig för att handla. oftast för at polisen är underbemannad, men lika ofta för att de är inkompetenta. sen är det enklare att gripa svennar som kör för fort eller tonåringar som dricker på allmän plats än becknare - som, om de inte säljer för eget bruks finansiering, är yrkeskriminella och med större sannolikhet sitter på ett våldskapital = jobbig dag på jobbet när man vant sig vid Hanna, 20 år eller Claes, 65 år, som kör 5 km/h för snabbt på någon dammig usel gammal landsväg där ingen ändå bryr sig.

med öppen försäljning vill jag fan se stånd och skit som i Christiania. är det inte det så är det på sin höjd portabel försäljning som flyttar på sig när snuten dyker upp. om de stannar kvar och säljer då så är det väl öppet, men det tror jag inte på innan jag sett video. är det öppet såä r det enkelt att filma, men vi gillar ofta inte att bli filmade, så till den som känner sig manad: se upp hur du håller luren bror.
Citera
2023-06-02, 22:12
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robinhoodvarUCsnut
jag har stött på becknare som rockat runt med järnnia på daglig basis, men skulle säga att de flesta gör det mest p.g.a. inbillad noja snarare än faktiskt behov. men nä, jag kan inte påstå att ens många av de som slänger röka brukar vara beväpnade. de flesta är genomtrevliga och säljer för att finansiera sitt eget bruk. blir värre när det är multibecknare som håller på med kola och horse och så. så fort pengarna eller potentialen till stora pengar blir så stor så suger det åt sig värsta sortens människor som en magnet.

efter ett tag lär man sig sålla och undviker de som beväpnar sig. som kund tjänar man inget på att ha en sån kran. säljare som kör så blir heller aldrig gammal i gamet (aldrig sett någon själv iaf) utan antingen slutar, dör eller torskar.

fattar inte hur folk kan bli så rädda av cannabis. kolla trådstartaren, han har ju panik. smarta människor stöter hellre på ett gäng som sitter och röker zutt än ett gäng som sitter och dricker öl. fast de flesta svenskar är ju puckade får, så därför är risken större för 1984-angiveri om man är artig rökare än om man är hotfull drickare.

jävla pajassamhälle, och TS exemplifierar detta på fler än ett sätt. peace.
Var lite ironisk hehe. Ja det finns olika såklart men man ser dem. Har själv plivit pistolhotad flera gånger och tydligen klarat mig.
Hade vart fint om vi hade parker som TS säger. Saknar dem från mina år utomlands.
Citera
2023-06-02, 22:15
Medlem
Rastapunxs avatar
Citat:
beror på vad du menar med öppen försäljning. varje stad har ställen dit alla vet att man kan ta sig för att handla. oftast för at polisen är underbemannad, men lika ofta för att de är inkompetenta. sen är det enklare att gripa svennar som kör för fort eller tonåringar som dricker på allmän plats än becknare - som, om de inte säljer för eget bruks finansiering, är yrkeskriminella och med större sannolikhet sitter på ett våldskapital = jobbig dag på jobbet när man vant sig vid Hanna, 20 år eller Claes, 65 år, som kör 5 km/h för snabbt på någon dammig usel gammal landsväg där ingen ändå bryr sig.

med öppen försäljning vill jag fan se stånd och skit som i Christiania. är det inte det så är det på sin höjd portabel försäljning som flyttar på sig när snuten dyker upp. om de stannar kvar och säljer då så är det väl öppet, men det tror jag inte på innan jag sett video. är det öppet såä r det enkelt att filma, men vi gillar ofta inte att bli filmade, så till den som känner sig manad: se upp hur du håller luren bror.
Har vart i städer/byar i Nerländerna där de inte haft coffeeshops. Då har polis och ortsbefolkning ofta refererat till någon park där det säljs inofficiellt.
I Spanien var det likadant.
Om vi får det så i Sverige är jag den gladaste.
Citera
2023-06-02, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popll
Stackars fina Nässjö. Hoppas de gör en upprensning som vid rondellen vid möllan! Malmö
Ps. Det som stör mig med dessa langare på elspsrk at de alltid glor om man råka stannar upp och bara vill chilla lite. Genast tror de att nan är den de bestämt träff med. Jag har en äldre mobil med gör dem intresserade

elspark och bögväska = wannabe-gangster som är mer kåt på statusen att vara kriminell, och att visa det för världen, än pengarna. liten fiat, volvo kombi, KIA eller annan dussinbil. och inte se ut som ahmed som reppar orten = säljaren du vill ha.

men grabbarna på spark är också trevliga, bara säg att du inte ska ha något. börjar de jiddra så är du smart och säger att du vill köpa i framtiden och ber om wickr/signal/pgp/vad de nu använder. inte ens de obstinata grabbarna som flashar gucci och LV är dumma nog att neka kunder. boom så har du sluppit vad som kunnat bli allvarliga problem om det blir missförstånd. kasta bara kontakten sen så är du scott free nigga
Citera
2023-06-02, 22:19
Avstängd
Citat:
elspark och bögväska = wannabe-gangster som är mer kåt på statusen att vara kriminell, och att visa det för världen, än pengarna. liten fiat, volvo kombi, KIA eller annan dussinbil. och inte se ut som ahmed som reppar orten = säljaren du vill ha.

men grabbarna på spark är också trevliga, bara säg att du inte ska ha något. börjar de jiddra så är du smart och säger att du vill köpa i framtiden och ber om wickr/signal/pgp/vad de nu använder. inte ens de obstinata grabbarna som flashar gucci och LV är dumma nog att neka kunder. boom så har du sluppit vad som kunnat bli allvarliga problem om det blir missförstånd. kasta bara kontakten sen så är du scott free nigga
Jo du har rätt, trevligare än många och inga problem. Det är jag som har problem! för jag har social fobi pm det blir för mkt folk och måste stanna o lugna ner mig ibland😎
Citera
2023-06-02, 22:29
Medlem
Jag såg häromdagen stället langarna har sina droger för att komma undan vid visitering. Poliserna kollar igenom kläder ( Tom i kalsongerna ) väskor osv. Men jag tipsade dom om något dom inte visste. Jag såg nämligen en langare ta fram knark och sålde det till en annan. Inget ställe en polis överhuvudtaget skulle tänka på vid visitering. Poliserna tackade för infon
Jag hoppas innerligt att poliserna snart får ta till batong osv vid kontakt med dessa svaga individer.
Men kollar man tex sidan ” polisnytt” på instagram där dom hänger ut poliser som rasister som kör med övervåld blir man mörkrädd . Så provocerade poliser blir och dom filmas och läggs ut som maktmissbrukare när bägaren rinner över.
Poliserna i Sverige får betala ett högt pris för regeringens totala skuld i detta med invandrarpolitik och mångkulturellt samhälle som är anledningen att samhället går käpp rätt åt helvete just nu.
Citera
2023-06-02, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastapunx
Menar du att det kanske inte är öppen hasch försäljning i Nässjö parker?

Jo det är precis vad det är. Jag vet hur många som helst som blir tillfrågade helt öppet. Jag ser dom dagligen langa helt öppet . Dom bryr sig inte
Citera
2023-06-02, 22:37
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag har bott i Nässjö nu i snart ett år. Det är verkligen Sveriges Chicago.
Under min tid här har ju upplevt så många sjuka händelser bara genom att titta ut genom fönstret. Järnrörsslagsmål, pistolviftande och poliser med blåljusen på dagligen.
Jag har tidigare bott i Jönköping omnejd i många år vilket inte kan jämföras med den här märkliga staden. Det lustiga i hela pannkakan är att Nässjöborna verkar ha accepterat läget och tror att det är så här det är i Sverige nu.
Jag skojade lite med tjejen på Q8 härom dagen när dörren in till macken var låst kl 17 en vanlig vardag. -Ja det är i Nässjö och rinkeby det är så här. Hon tittade på mig helt oförstående och svarade -ja det är för vår säkerhet. Jag sa -ja precis, i Nässjö Chicago och Rinkeby. Hon svarade inte på det mer än att reagera som ett stort frågetecken. Hon fattade verkligen inte vad jag menade.
I jönköping 3 mil bort låser jag aldrig bilen, men i Nässjö är det lika med snodd bil att inte låsa kärran.
Gällande knark i parken så tror jag inte det är det största problemet, det är nog ungefär som i alla andra städer.
Däremot när det sker tumult så är det araber vs somalier, eller svarta mot mörka. Tidigare idag råkade en fotboll gå sönder på fotbollsplanen och killen som hade sönder den (arab) fick sig ett rejält kokt stryk med blodig näsa och mun och barncyklar kastandes i tumulten av (somalier?), allt medans barnen försökte njuta av skate och kickande i parken.
Att köra bil i helvetesstaden är också ett dilemma. Tydligen är Nässjös alla pensionärer bilförare och försöker på något eget medborgargardevis upprätthålla ordning genom att framföra sina fordon i 20km/h i alla lägen vilket skapar en sådan frustration hos vanliga bilförare att det skapar farliga omkörningar och trafiksituationer som helt motverkar syftet.
Efter bara 10 månader i den här unika staden skrapar jag bara på ytan här, Nässjö är verkligen Sveriges Chicago. Något liknande har jag aldrig upplevt under alla mina 50 år i livet.

Ja, jag kommer flytta för den som undrar.
Citera
2023-06-02, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
Du menar som alla andra städer i Sverige?

+1 på denna.

Dessutom så är det nog TS polare som ska se över hur han ser ut och klär sig - man blir inte tillfrågad annars..
Citera
2023-06-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Jag har bott i Nässjö nu i snart ett år. Det är verkligen Sveriges Chicago.
Under min tid här har ju upplevt så många sjuka händelser bara genom att titta ut genom fönstret. Järnrörsslagsmål, pistolviftande och poliser med blåljusen på dagligen.
Jag har tidigare bott i Jönköping omnejd i många år vilket inte kan jämföras med den här märkliga staden. Det lustiga i hela pannkakan är att Nässjöborna verkar ha accepterat läget och tror att det är så här det är i Sverige nu.
Jag skojade lite med tjejen på Q8 härom dagen när dörren in till macken var låst kl 17 en vanlig vardag. -Ja det är i Nässjö och rinkeby det är så här. Hon tittade på mig helt oförstående och svarade -ja det är för vår säkerhet. Jag sa -ja precis, i Nässjö Chicago och Rinkeby. Hon svarade inte på det mer än att reagera som ett stort frågetecken. Hon fattade verkligen inte vad jag menade.
I jönköping 3 mil bort låser jag aldrig bilen, men i Nässjö är det lika med snodd bil att inte låsa kärran.
Gällande knark i parken så tror jag inte det är det största problemet, det är nog ungefär som i alla andra städer.
Däremot när det sker tumult så är det araber vs somalier, eller svarta mot mörka. Tidigare idag råkade en fotboll gå sönder på fotbollsplanen och killen som hade sönder den (arab) fick sig ett rejält kokt stryk med blodig näsa och mun och barncyklar kastandes i tumulten av (somalier?), allt medans barnen försökte njuta av skate och kickande i parken.
Att köra bil i helvetesstaden är också ett dilemma. Tydligen är Nässjös alla pensionärer bilförare och försöker på något eget medborgardevis upprätthålla ordning genom att framföra sina fordon i 20km/h i alla lägen vilket skapar en sådan frustration hos vanliga bilförare att det skapar farliga omkörningar och trafiksituationer som helt motverkar syftet.
Efter bara 10 månader i den här unika staden skrapar jag bara på ytan här, Nässjö är verkligen Sveriges Chicago. Något liknande har jag aldrig upplevt under alla mina 50 år i livet.

Ja, jag kommer flytta för den som undrar.

JA NÄSSJÖ HAR BLIVIT LILLA CHICAGO.
Mer somalier än svenskar. Vet i fan hur det kan ha exploderat sista halvåret. Kommer in mer och mer för var dag. 90 % somalier också som säljer knark i Nässjö.
Jag är ingen rasist. Har sjukt mycket vänner som inte är svenska. Men jag är fan allergisk mot dom som är här och begår brott och tar massa energi och tid av poliser som behövs till andra saker än detta.
Fruktansvärt!
Jag ska också flytta från Nässjö om några år. Här går inte bo .
Nässjö har aldrig nånsin varit så illa som nu
Citera
2023-06-02, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
Du är ju dum på riktigt. Läs på innan du sprider sån här dynga. Hälften av utbildningsplatserna står tomma för att det finns för få sökande. Detta trots att kraven har sänkts. Hur fan får du det till att "kvinnor, bögar och nebers har företräde i prioriteringen"? Vet du vad termen "tom plats på utbildningen" betyder?
Ja jag vet också om att fystesterna tex har sänkts (åtminstone för kvinnor) och att polisen så tidigt som i början av 00 talet gick ut i sina utbildningsannonser med att de speciellt sökte efter kvinnor, folk från etniska minoriteter samt HBTQ personer så det är ju lätt att anta att dessa också fick företräde till de platser som fanns då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in