2023-06-02, 16:53
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Selmer
Om ni ukrainavänner vill hävda att ni står på "demokratins" och "yttrandefrihetens" sida, måste ni rimligen acceptera de som inte tycker detsamma som ni gör. Om ni å andra inte har något problem med att avfärda dessa ting, innebär det att ni ser kriget som en ren maktkamp - den som är starkast vinner, och Ryssland är starkare än Ukraina.

Här finner man källan till ukrainakramarnas ångest. Diskrepansen mellan den påstådda tron på demokratis och yttrandefrihetens förträfflighet går inte att förena med det faktum att Ukraina dels är en renodlad diktatur, dels det faktum att Ryssland är starkare. En svag diktatur ställs mot en starkare diktatur. Resultatet är på förhand givet.
Spännande. Berätta mer.
När tror du att Ryssland har kontroll på det område som de själva säger är "Ryssland"?
Ge oss din bästa gissning!
Citera
2023-06-02, 16:58
Medlem
leachs avatar
Hyfsad sågning av det ryska militären.

US Secretary of State Blinken called the Russian army second in Ukraine...🤣😂🤣😂🤣
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1664646283070414849
Citera
2023-06-02, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Det fanns nog bara en och han blev tagen. Sen finns det väl några stycken som springer omkring i granatregnet i Donbas och rapporterar om civila döda proryssar.

Blev citat - "han tagen"? utav vem då? Och vem var denna JOURNALIST som sprang omkring i "granatregnet" och rapporterade om de 20 talet döda proryssar i Donbas de senare åren?
Citera
2023-06-02, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Hyfsad sågning av det ryska militären.

US Secretary of State Blinken called the Russian army second in Ukraine...🤣😂🤣😂🤣
https://twitter.com/Maks_NAFO_FELLA/status/1664646283070414849

Det är ju inte ens en sågning utan bara helt vanlig fakta baserad på verkligheten. Sedan att Anthony säger det rakt ut är ju såklart bara en serverad roast på silverfat. Alla vet det, vissa visste det under åren som gått sedan 1950, men nu vet alla det, utom det ryska folket som fortfarande sitter fast in 1972 år dröm om att toaletten en dag skall komma på posten....eftersom att den store ledaren sade så....för 50 år sedan. Bara fem år till, bara fem år till.......

Jag hittade en dokumentär som tar upp detta fenomen på ett mycket bra sätt.
Matnyttig för de som fortfarande sitter och väntar på sitt skithus i Novosibirsk..

https://www.youtube.com/watch?v=53N99Nim6WE&ab_channel=PinkFloyd-Topic
Citera
2023-06-02, 17:12
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Ja rZyzland som nation verkar gå t😄ppen, hoppas ni sympatisörer flyttar dit

Jag kritiserar väst. Därför tycker du jag skall flytta till öst?
Varför det?
Du gillar när alla springer på samma håll samtidigt?
Och alla som inte gör det ska flytta till rZyzland?
Citera
2023-06-02, 17:20
Medlem
Citat:
Varför det?

Tror mer att det handlar om att peka på hykleriet.

Lite som att fråga "återställ våtmarken" -gänget som kaosar på vägar och tv program om de varit ute och återställt någon våtmark (de har de ju inte, inte en endaste än av dem...)
Citera
2023-06-02, 17:23
Medlem
Glenn-Matthewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ja herre jävlar. Nu attackerar Ukrainska bio gräshoppor.

Ukrainian combat locusts attack Russia: Russian propaganda invents new story
https://www.pravda.com.ua/eng/news/2023/06/2/7405012/
Detta är väl ploten i senaste Jurassic Park filmen?
Citera
2023-06-02, 17:23
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plastdunkk
de enda som lovat någon offensiv är ukraina, ryssland har mig vetligt inte utlovat elelr planerat någon sådan.
Omkring årsskiftet har absolut talats om en vinteroffensiv från Rysslands sida, detta för att förekomma Ukraina innan de fick utlovade vapen från Väst. Det bidde en tumme. Bakhmut i ruiner.
https://www.usnews.com/news/world-report/articles/2022-12-16/russia-seen-as-preparing-for-massive-winter-offensive-in-ukraine-including-new-run-on-kyiv

https://thehill.com/policy/defense/3862141-russia-begins-long-feared-winter-counteroffensive-in-ukraine/
Senast redigerad av Enterprise 2023-06-02 kl. 17:34.
Citera
2023-06-02, 17:27
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Varför det?
I Ryssland får du inte ens springa emot strömmen, någon yttrandefrihet existerar inte av betydelse.
Citera
2023-06-02, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FredNu
Jag tror vi tycker olika här. Din jämförelse är som den är.
Det handlar inte om någons tyckande även om man nu vigt sitt liv till att aldrig riktigt vara säker på om höger sko skall sättas på skalpen eller stoppas upp i röven för promenadens bästa möjliga utfall.

Han tycker inte utan han vidarebefordrar fakta till dig. Fakta som inte kan ändras oavsett hur många fanatiska kommunistiskt lagda reportrar man skickar in i Donbas. En lögn är en lögn oavsett om man inte kan "veta med säkerhet....ännu". Inte heller jämför han något eftersom att han åter igen bara serverar det alla vet (ja, alla, även du) utan någon möjlighet till jämförelse. Att du fastnat i ett tänk för att stilla din OCD gör ingen som helst skillnad eller påverkan på det som händer i Ukraina just nu. Det fungerar liksom inte riktigt så att man gör en kalkyl och sedan krampar sig fast vid den bara för att den kan vara möjlig. Då hinner potatisen mögla innan du kokat den och så även ditt eget sinne. Att drömma om att vara speciell bara för att man är emot leder ingenvart förutom det fåtalet som verkligen kan vara så för att de har verklig uppbackning. Du är fortfarande ingen Mearsheimer bara för att du drömmer om att bli sedd som åtminstone någonting, någon gång, någonstans.
Ta nu dina jävla hypoteser och ifrågasättande utav kanskets varande och stoppa upp dem där solen inte skiner. Men här hör de fortfarande inte hemma eftersom att vi diskuterar det AKTUELLA kriget i Ukraina.
Vad vi vill veta är inte hur många reportrar som var med i Maidan eller som pyntade donbas folk med tandkräm för att få ett - Ja, Ukraina är ont, Ryssland är gott. Vad vi vill veta är den riktiga sanningen om hur Ryssland sakteligen pissar ner sig i vetskapen om att de snart måste möta sanningen oavsett hur mycket de än förnekar det. Inget annat. Lavemanget är på ingång så luta dig nu framåt och njut av befrielsen från dina plågor
Citera
2023-06-02, 17:33
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Hur det går för Ukraina vet jag inte. Jag lider med Ukrainas folk. Att man har så stor tilltro till väst känns för mig överdrivet. Jag fruktar att ukrainarna kommer att bli besvikna. Jag kan ha fel. Vi får se vad som händer.
Du "lider" med Ukrainas folk, men hejar samtidigt på ryssens varje lilla framsteg (även om det är glest mellan dessa)??
Nyspråk.
Citera
2023-06-02, 17:34
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tralfamadore
Du babblar Kreml-propaganda i sin mest primitiva form. Som vanligt en massa tyckande och inga källor.
Definiera "dåligt" till att börja med. Jag tycker vi klarade vintern galant där ryssen hoppades att vi skulle svälta och frysa. Fortfarande är det till väst människor vill. Stockholm verkar krylla av nyanlända ryssar. Det är bara ni rysstroll som tycker att väst förlorar på sanktionerna när sanningen är att väst är väldigt enade och beslutsamma med att fortsätta med sanktioner och stödja Ukraina.

Ja, väst har samlat ihop en hel del vapen och vi väntar på resultatet av motoffensiven. Innan dess är det väl lite för tidigt att dra några slutsatser som du gör.
Av ryssarna är det egentligen bara ni rysstroll som är nöjda med utfallet än så länge. Kika lite på rysk debatt-TV eller lyssna på Igor Girkin och Prigozhin så kan man konstatera att det kokar rejält under ytan.

Ja, vi väntar alla på offensiven. Men den kommer ju inte. Zelensky måste ju visa resultat. Verkar som han inte vågar. Rädd för att misslyckas? Han har det inte lätt.
Jo jag har sett Girkin och Prigozhin. Dom verkar lite knäppa. Eller hur?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in