2023-06-02, 10:02
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Bättre än Courtois?

För mig, för Liverpool, ja absolut.

Courtois är en lite annan sorts målvakt. Lång med teleskoparmar. Tar mycket pga storlek och väldigt bra, plockar inlägg som om det vore att stjäla godis från barn.

Alisson inte någon dvärg direkt, men Alisson är mästerlig på att läsa spelet, komma ut i rätt lägen, göra det svårt för anfallarna och bara ta det mesta. Han löser svåra situationer utmärkt och har lysande beslutsfattande för det mesta när det kommer till att försvåra för motståndarnas anfallare. Även om spelet med fötterna inte är Alissons paradgren håller jag honom som klart vassare än Courtois på den punkten.

Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Precis, det är lite samma känsla med Valdes och Ederson tycker jag. Båda blir lite överskattade av att deras lag går som tåget och inte släpper till så många målchanser.

Valdes och Ederson är/var utmärkta sweeper keepers, en femte försvarare att spela runt på som snabbt kan få laget i anfall med en utmärkt längre passning. De kanske inte var/är världens bästa målvakter, men väldigt bra målvakter för de lag de spelar i.
Citera
2023-06-02, 10:58
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Valdes och Ederson är/var utmärkta sweeper keepers, en femte försvarare att spela runt på som snabbt kan få laget i anfall med en utmärkt längre passning. De kanske inte var/är världens bästa målvakter, men väldigt bra målvakter för de lag de spelar i.

Deras spelstil passar bäst för just de lagen de spelar i ja, men det finns ingen garanti för att det inte hade varit bättre med en gudabenådad shot stopper istället. Pep är ganska ensam om att prioritera passningssäkerhet så extremt högt på en målvakt. Det bästa vore förstås att ha det bästa av båda världar – Manuel Neuer i sin prime.
Citera
2023-06-02, 11:01
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Deras spelstil passar bäst för just de lagen de spelar i ja, men det finns ingen garanti för att det inte hade varit bättre med en gudabenådad shot stopper istället. Pep är ganska ensam om att prioritera passningssäkerhet så extremt högt på en målvakt. Det bästa vore förstås att ha det bästa av båda världar – Manuel Neuer i sin prime.
Va inte Valdes en sväng i Middlesborough? Jävla skum karriär på den grabben om jag inte missminner mig.
Senast redigerad av Masinga 2023-06-02 kl. 11:05.
Citera
2023-06-02, 12:11
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Va inte Valdes en sväng i Middlesborough? Jävla skum karriär på den grabben om jag inte missminner mig.

Värt att poängtera är att till och med när Spanien försökte karbonkopiera Barcelonas startelva och spelstil var det ändå Casillas som startade. Man ansåg att hans skicklighet på att rädda skott vägde över Valdes övriga egenskaper.

I EM 2008 (innan Pep hunnit kasta sitt glittrande skimmer över Valdes) var han inte ens med i truppen. Hela 3 målvakter gick före och han ansågs alltså vara den 4:e bästa målvakten i Spanien eller sämre.
Citera
2023-06-02, 13:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Århundradets idiotiska uttalande kom från dig! Att Arsenal skulle vinna ligan 22/23……
Jag har hela vägen varit klar o tydlig på att Man City var favoriter till att vinna titeln, men att vi (AFV) skulle hamna tvåa som sämst. Enda gångerna jag skrev att vi skulle vinna titeln, var när du och några andra medlemmar med hjärnor på storlek med en jordnöt har dissat Arsenal.
Citera
2023-06-02, 13:52
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har hela vägen varit klar o tydlig på att Man City var favoriter till att vinna titeln, men att vi (AFV) skulle hamna tvåa som sämst. Enda gångerna jag skrev att vi skulle vinna titeln, var när du och några andra medlemmar med hjärnor på storlek med en jordnöt har dissat Arsenal.

Vad fan är ”AFV”? Affärsvärlden? Americas funniest homevideos?
Citera
2023-06-02, 14:06
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Vad fan är ”AFV”? Affärsvärlden? Americas funniest homevideos?
Haha. Menade såklart Arsenal Football Club.
Citera
2023-06-02, 14:46
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson

Nej. Alla Arsenfans har alltid sagt att ni skall vinna ligan hela säsongen.

Var är Arsenalmaffian nu?

Vad säger alla Arsenalfans som sa att ni skulle ta guld hela säsongen nu?
Citera
2023-06-02, 15:07
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Klart City tar det. Målet för Arsenal är topp4 och det ser väldigt bra ut. Liverpool går knackigt, Chelsea och Utd kryssade igår och medan jag skriver detta blir Tottenham piskade på hemmaplan av Newcastle.

Newcastle vill säkert blanda sig i topp 4. De kommer bränna varenda krona de kan (m.h.t. FFP) i januari.

Citat:
God fortsättning!

Som Arsenalsupporter lider jag av de senaste 10 årens faktum och har därför svårt att rida vågen. Tankarna att bakslaget kommer ligger oundvikligen och gnager i bakhuvudet. Men jag lyssnade på Ian Wright häromdagen och han sa att de enda som inte längre tror att Arsenal kan/kommer vinna ligan är Arsenalsupporters (just av det skälet jag känner). Han uppmanade alla supporters att rida vågen, vara glada och förvänta er fortsatt framgång. Så med det nya året anammar jag detta och sållar mig till Generalens läger! Arsenal vinner ligan i år!

(det finns några Twitter/Tik-toktroll som supportar Liverpool/Tottenham som fortfarande anser att Arsenal kommer missa top 4 t.o.m. Det tåget har gått för länge sedan, 15p ner till Liverpool och 13p till Tottenham (som har en match mer spelad))

Citat:
Fast om City går rent innebär det att de slår Arsenal en gång till och då är matchen till godo inget värt.

Men det är ju så klart hypotetiskt, City kommer inte att vinna 15 matcher i rad.

Citat:
Roat mig med att förutspå utgången i Arsenals och Citys återstående matcher. Det blev så här.

Arsenal - 10 matcher kvar.
Kommer bli 7 segrar, 1 kryss och 2 förluster
Förlusterna är City och Liverpool borta.
Kryss mot Newcastle borta.
Totalpoäng = 91

City - 11 matcher kvar
Kommer bli 9 segrar och 2 kryss.
Kryss mot Brighton och Fulham borta
Totalpoäng = 90

Ja, jag vet att detta var helt meningslöst. Jag har ingen direkt grund för de tips jag gjort. Slutsatsen som kan dras är att det kommer bli jämt, men att matchen mellan de två inte är helt avgörande (City bör dock inte förlora den i alla fall).

Citys kryss är mot lag de borde vinna mot egentligen (de borde väl vinna alla matcher egentligen). Men säg att de istället kryssar på hemmaplan mot Liverpool och Chelsea då.

Arsenals återstående hemmamatcher ska bara vinnas. Det är Leeds, Southampton, Brighton, Wolves och Chelsea. Chelseamatchen vet man ju iofs aldrig (fan man vet väl ingen match på förhand).
Bortamatcherna mot West Ham och Nottingham har jag gett Arsenal alla 3p i, med vetskap om att det är två lag som kämpar för sitt liv.

Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Nej. Alla Arsenfans har alltid sagt att ni skall vinna ligan hela säsongen.

Var är Arsenalmaffian nu?

Vad säger alla Arsenalfans som sa att ni skulle ta guld hela säsongen nu?

Jag vet inte vilken maffia du pratar om, men det jag vet är att du och andra projicerar era egna sanningar. Arsenalfans, om några, är mycket väl medvetna om våra svårigheter de senaste åren och har dragit sig in i det sista för att få upp förhoppningarna. Sen finns det någon enstaka högljudd person som triggar, som det gör för alla lag.

Roade mig med att gå igenom mina egna inlägg i denna tråd och citerade de som jag på något sätt skriver om våra chanser att ta hem det. I ett inlägg skriver jag att vi tar titeln och det var i ett inlägg som handlade just om att Arsenalfans inte vågar tro på det. Det handlade alltså inte om att jag (i januari) var säker på att vi skulle vinna, utan jag hade tron på att vi kunde vinna.

Sen gjorde jag ett inlägg där jag tippade våra och Citys resterade matcher och ja, det gick ju åt helvete med det tipset.

La med ett bonusinlägg där jag skrev att det var ett rent hypotetiskt resonemang att City skulle vinna 15 matcher i rad. Jag fick ju rätt, de vann bara 12 (sen hade de vunnit ligan och sket i resten).
Citera
2023-06-02, 15:13
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Jag vet inte vilken maffia du pratar om, men det jag vet är att du och andra projicerar era egna sanningar. Arsenalfans, om några, är mycket väl medvetna om våra svårigheter de senaste åren och har dragit sig in i det sista för att få upp förhoppningarna. Sen finns det någon enstaka högljudd person som triggar, som det gör för alla lag.

Roade mig med att gå igenom mina egna inlägg i denna tråd och citerade de som jag på något sätt skriver om våra chanser att ta hem det. I ett inlägg skriver jag att vi tar titeln och det var i ett inlägg som handlade just om att Arsenalfans inte vågar tro på det. Det handlade alltså inte om att jag (i januari) var säker på att vi skulle vinna, utan jag hade tron på att vi kunde vinna.

Sen gjorde jag ett inlägg där jag tippade våra och Citys resterade matcher och ja, det gick ju åt helvete med det tipset.

La med ett bonusinlägg där jag skrev att det var ett rent hypotetiskt resonemang att City skulle vinna 15 matcher i rad. Jag fick ju rätt, de vann bara 12 (sen hade de vunnit ligan och sket i resten).

Wooosh. Det är ljudet av mitt inlägg som gick helt över ditt huvud
Citera
2023-06-02, 17:44
Moderator
zanteras avatar
Snacket kring 'arsenalmaffian' nu är ju lika löjligt som snacket kring 'liverpoolmaffian' har varit tidigare. Någon enstaka supporter sitter och snackar om att guldet är klart i Januari och när det sedan går åt skogen så sitter folk här och drar alla supportrarna med i samma svep. "Ni sa ju att det var avgjort". Tycker det är dålig nivå. Även om jag kan förstå att Liverpool-fansen vill gotta sig lite i Arsenal's misär efter att Generalen hållt en pinsam nivå med pajkastning mot Liverpool när Arsenal sög röv och Liverpool inte vann fyra titlar på en säsong, så lider jag med övriga Arsenal fans här som ändå varit mer reserverade och sagt att City skulle bli svåra hela vägen.

FA-Cup final imorgon, tror dock det blir väldigt svårt. Tyvärr verkar Rashford's form vara helt bortblåst, samtidigt som Martial har en ny skada och Antony inte är tillbaka från sin. Säga vad man vill om Antony men det hade ändå varit till fördel att ha med honom. City bör ses som favoriter helt klart, men man får väl hoppas på att de har tankarna på CL finalen och att de kan ha en sällsynt dålig dag, samtidigt som vi kan ha en bra dag.

Vinner City tycker jag ändå vi har gjort en bra säsong, 3a samt en titel känns som ett bra steg framåt. Skulle det mot all förmodan även bli en FA Cup titel går betyget från bra till mycket bra. Då tycker jag faktiskt även vi gör en bättre säsong än Arsenal, som trots en stark säsong går titellösa. Jag tror tyvärr City blir för starka dock.
Citera
2023-06-02, 23:34
Medlem
thebandit777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Tycker att vi alla kan enas om att värst var ändå Steven Harkness under sin korta sejour i Benfica:

https://twitter.com/KitCrimes/status/1394725984881061890

Inte ett namnbyte som sådant, men ack så illa.

Ja, han är ju vit - då är det jättetöntigt.

Citat:
Lista över vilka keepers i PL som är bäst på att rädda skott. Ederson rullar in på en 15:e plats. Alisson etta.

https://i.imgur.com/misHkNy.png

Berndt Leno tvåa! Snacka om missvisande, Leno släpper alltid returerna rakt ut - så jävla kass att man skämdes när han var keeper för Gunners. Kunde inte plocka ner ett inlägg ens om hans liv hängde på det heller...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in