Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Klart City tar det. Målet för Arsenal är topp4 och det ser väldigt bra ut. Liverpool går knackigt, Chelsea och Utd kryssade igår och medan jag skriver detta blir Tottenham piskade på hemmaplan av Newcastle.
Newcastle vill säkert blanda sig i topp 4. De kommer bränna varenda krona de kan (m.h.t. FFP) i januari.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
God fortsättning!
Som Arsenalsupporter lider jag av de senaste 10 årens faktum och har därför svårt att rida vågen. Tankarna att bakslaget kommer ligger oundvikligen och gnager i bakhuvudet. Men jag lyssnade på Ian Wright häromdagen och han sa att de enda som inte längre tror att Arsenal kan/kommer vinna ligan är Arsenalsupporters (just av det skälet jag känner). Han uppmanade alla supporters att rida vågen, vara glada och förvänta er fortsatt framgång. Så med det nya året anammar jag detta och sållar mig till Generalens läger! Arsenal vinner ligan i år!
(det finns några Twitter/Tik-toktroll som supportar Liverpool/Tottenham som fortfarande anser att Arsenal kommer missa top 4 t.o.m. Det tåget har gått för länge sedan, 15p ner till Liverpool och 13p till Tottenham (som har en match mer spelad))
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Fast om City går rent innebär det att de slår Arsenal en gång till och då är matchen till godo inget värt.
Men det är ju så klart hypotetiskt, City kommer inte att vinna 15 matcher i rad.
Citat:
Ursprungligen postat av
Beaver14
Roat mig med att förutspå utgången i Arsenals och Citys återstående matcher. Det blev så här.
Arsenal - 10 matcher kvar.
Kommer bli 7 segrar, 1 kryss och 2 förluster
Förlusterna är City och Liverpool borta.
Kryss mot Newcastle borta.
Totalpoäng = 91
City - 11 matcher kvar
Kommer bli 9 segrar och 2 kryss.
Kryss mot Brighton och Fulham borta
Totalpoäng = 90
Ja, jag vet att detta var helt meningslöst. Jag har ingen direkt grund för de tips jag gjort. Slutsatsen som kan dras är att det kommer bli jämt, men att matchen mellan de två inte är helt avgörande (City bör dock inte förlora den i alla fall).
Citys kryss är mot lag de borde vinna mot egentligen (de borde väl vinna alla matcher egentligen). Men säg att de istället kryssar på hemmaplan mot Liverpool och Chelsea då.
Arsenals återstående hemmamatcher ska bara vinnas. Det är Leeds, Southampton, Brighton, Wolves och Chelsea. Chelseamatchen vet man ju iofs aldrig (fan man vet väl ingen match på förhand).
Bortamatcherna mot West Ham och Nottingham har jag gett Arsenal alla 3p i, med vetskap om att det är två lag som kämpar för sitt liv.
Citat:
Ursprungligen postat av
TheJacket
Nej. Alla Arsenfans har alltid sagt att ni skall vinna ligan hela säsongen.
Var är Arsenalmaffian nu?
Vad säger alla Arsenalfans som sa att ni skulle ta guld hela säsongen nu?
Jag vet inte vilken maffia du pratar om, men det jag vet är att du och andra projicerar era egna sanningar. Arsenalfans, om några, är mycket väl medvetna om våra svårigheter de senaste åren och har dragit sig in i det sista för att få upp förhoppningarna. Sen finns det någon enstaka högljudd person som triggar, som det gör för alla lag.
Roade mig med att gå igenom mina egna inlägg i denna tråd och citerade de som jag på något sätt skriver om våra chanser att ta hem det. I ett inlägg skriver jag att vi tar titeln och det var i ett inlägg som handlade just om att Arsenalfans inte vågar tro på det. Det handlade alltså inte om att jag (i januari) var säker på att vi skulle vinna, utan jag hade tron på att vi kunde vinna.
Sen gjorde jag ett inlägg där jag tippade våra och Citys resterade matcher och ja, det gick ju åt helvete med det tipset.
La med ett bonusinlägg där jag skrev att det var ett rent hypotetiskt resonemang att City skulle vinna 15 matcher i rad. Jag fick ju rätt, de vann bara 12 (sen hade de vunnit ligan och sket i resten).