2023-05-31, 23:34
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Haha, jo, men det ser värre ut i skrift..
Jo,sant! Tänkt på det några gånger själv men Håland och Ödegård måste det vara på Svenska
Citera
2023-05-31, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Jo,sant! Tänkt på det några gånger själv men Håland och Ödegård måste det vara på Svenska

Såklart, men de flesta skriver inte så..
Citera
2023-05-31, 23:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Såklart, men de flesta skriver inte så..
Det finns väl inget riktigt rätt och fel, men fattar man inte båda så är man dum i huvudet
Citera
2023-05-31, 23:46
Medlem
Citat:
Det finns väl inget riktigt rätt och fel, men fattar man inte båda så är man dum i huvudet

Nej, tja, om någon skriver Ödegård (eller Alsgård), så skulle jag faktiskt tycka det såg lite märkligt ut..
Senast redigerad av sportnorden12345 2023-06-01 kl. 00:30.
Citera
2023-05-31, 23:50
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Nej, tja, om någon skriver Ödegård (eller Alsgård) så skulle jag faktiskt tycka det såg lite märkligt ut..
Märkligt kanske men du hade ju förstått vem man syftade på iaf?
Citera
2023-05-31, 23:52
Medlem
Citat:
Märkligt kanske men du hade ju förstått vem man syftade på iaf?

Absolut!
Citera
2023-06-01, 08:08
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Ur kontexten: Personen i fråga hävdade felaktig stavning och länkar som påvisade det ändå hade vi alla fel. Den fick säkerligen en reprimand för de inläggen den skrev i samband med detta då moderator var inne och raderade högst olämpliga inlägg. Om man missade röda tråden blir det lätt att anmärka. N vart mitt inlägg kvar men det fanns några till som hade samma tyckande som mig dessvärre raderades deras inlägg i samband med att personens inlägg försvann. Klanka gärna på mig om du vill men det kommer inte stå osagt.

Vill individen stava det Haaland i sitt pass varför ska jag då använda annan stavning?

Varför är det okej för dig att tycka det är fånigt av mig men att det är okej för dig att anmärka på mig?

Jag tycker diskussionen om Håland/Haaland är fånig, precis som namnbytet i sig. Valde att citera ditt inlägg eftersom den andre internetkrigaren inte är värd min tid eller energi.

Den jeppe du argumenterar mot är uppenbart ute efter att provocera bara dumt att låta honom få det. Andas. Om du, jag och alla andra vet att han snackar dynga, låt det stå för sig självt.
Citera
2023-06-01, 08:39
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Jag tycker diskussionen om Håland/Haaland är fånig, precis som namnbytet i sig. Valde att citera ditt inlägg eftersom den andre internetkrigaren inte är värd min tid eller energi.

Den jeppe du argumenterar mot är uppenbart ute efter att provocera bara dumt att låta honom få det. Andas. Om du, jag och alla andra vet att han snackar dynga, låt det stå för sig självt.

Tycker att vi alla kan enas om att värst var ändå Steven Harkness under sin korta sejour i Benfica:

https://twitter.com/KitCrimes/status/1394725984881061890

Inte ett namnbyte som sådant, men ack så illa.
Citera
2023-06-01, 21:46
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Lista över vilka keepers i PL som är bäst på att rädda skott. Ederson rullar in på en 15:e plats. Alisson etta.

https://i.imgur.com/misHkNy.png
Citera
2023-06-01, 22:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Lista över vilka keepers i PL som är bäst på att rädda skott. Ederson rullar in på en 15:e plats. Alisson etta.

Vad betyder bäst på att rädda skott? Räddningsprocent eller?
Citera
2023-06-01, 22:03
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo

Förvånar inte. En helt otrolig shotstopper. Man är så van vid att han bara löser det och räddar mycket farliga lägen.

För mig världens bäste. Han är inte bäst på allt en målvakt kan vara bra på, men allround bäst.

Ederson har lite andra styrkor. Bättre med fötterna, fenomenal på crossar.
Citera
2023-06-01, 22:07
Medlem
Tintin.i.Kongos avatar
Citat:
Vad betyder bäst på att rädda skott? Räddningsprocent eller?

Det är post-shot-statistik som sammanställs efter att bollen lämnat skyttens fot/huvud. Avslutens faktiska kvalitet jämförs med målvakternas faktiska räddningar. Det anses vara det bästa måttet för att bedöma hur bra shot stopper en målvakt är.

Sen finns det givetvis andra målvaktsattribut som inte speglas av denna statistik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in