2023-01-02, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Skit i den där förkrympta människan. Han har det inte lätt nu.

hahaha exakt
Citera
2023-01-02, 11:33
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jag har helt tappat lusten att följa detta Tottenham, dels för att det är så tråkig fotboll och dels för hur klubben agerar. Är så jävla trött på snåljåparna Levy och Lewis.

Det är helt ologiskt att ta in en manager som Conte och sedan inte backa honom. Fynd och fokus på unga spelare i all ära, men så som Premier League ser ut idag kommer du ingenvart med det om du har ambitioner om topp 4.
Man måste komplettera med färdiga spelare och precis som Conte säger plocka in ett par lirare för £60-70m vardera per säsong för att stärka upp med omedelbar effekt.
Det hedrar väl klubben till viss del att de har sin filosofi när det kommer till transfers och att saker ska skötas ekonomiskt hållbart men då kan man inte heller förvänta sig att den manager som kommer in ska uträtta mirakel säsong efter säsong. Pochettino gjorde det bra men han hade också den bästa truppen som klubben haft i modern tid. Resurserna finns för att satsa, men några ursäkter för att inte göra det ser jag inte.

Tiden börjar rinna ut för Spurs för vi ser nu ett Arsenal som sopar banan med en tydlig vision och som backar Arteta, ett Man United som är på g under ETH, ett storsatsande Newcastle och ett Liverpool som börjar likna sig själva igen. City är City och Chelsea kan aldrig räknas bort även om de befinner sig i en övergångsperiod med Potter.
Det funkar inte att ta 1 pinne mot Brentford+Aston Villa med dessa konkurrenter på platserna över och strax under i tabellen. Tottenham lär bli helt överkörda i år. Läste att det är tio matcher i rad nu som laget hamnat i underläge och snart väntar Arsenal + City x 2.

Conte borde lämna detta sjunkande skepp och jag hoppas att han fortsätter rikta kängor mot styrelsen så att det blir glasklart för alla vad som sker bakom kulisserna. Jävla skitklubb man supportar. Jag tänker inte sätta min fot på Tottenham Hotspur Stadium igen eller lägga ens en krona på klubben förrän Enic är borta.

PS. Trots rivaliteten ska Arsenal ha en eloge för sitt agerande de senaste åren. Edu har gjort ett monsterjobb och man har backat Arteta, vara värsta kritiker (inklusive jag själv), nu snällt får käka upp allt skitsnack. Jag förstår att alla som håller på Arsenal mår riktigt bra just nu och det är välförtjänt.

Gott nytt år önskar jag den här trådens alla läsare och skribenter!

God fortsättning!

Som Arsenalsupporter lider jag av de senaste 10 årens faktum och har därför svårt att rida vågen. Tankarna att bakslaget kommer ligger oundvikligen och gnager i bakhuvudet. Men jag lyssnade på Ian Wright häromdagen och han sa att de enda som inte längre tror att Arsenal kan/kommer vinna ligan är Arsenalsupporters (just av det skälet jag känner). Han uppmanade alla supporters att rida vågen, vara glada och förvänta er fortsatt framgång. Så med det nya året anammar jag detta och sållar mig till Generalens läger! Arsenal vinner ligan i år!

(det finns några Twitter/Tik-toktroll som supportar Liverpool/Tottenham som fortfarande anser att Arsenal kommer missa top 4 t.o.m. Det tåget har gått för länge sedan, 15p ner till Liverpool och 13p till Tottenham (som har en match mer spelad))
Citera
2023-01-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
God fortsättning!

Som Arsenalsupporter lider jag av de senaste 10 årens faktum och har därför svårt att rida vågen. Tankarna att bakslaget kommer ligger oundvikligen och gnager i bakhuvudet. Men jag lyssnade på Ian Wright häromdagen och han sa att de enda som inte längre tror att Arsenal kan/kommer vinna ligan är Arsenalsupporters (just av det skälet jag känner). Han uppmanade alla supporters att rida vågen, vara glada och förvänta er fortsatt framgång. Så med det nya året anammar jag detta och sållar mig till Generalens läger! Arsenal vinner ligan i år!

(det finns några Twitter/Tik-toktroll som supportar Liverpool/Tottenham som fortfarande anser att Arsenal kommer missa top 4 t.o.m. Det tåget har gått för länge sedan, 15p ner till Liverpool och 13p till Tottenham (som har en match mer spelad))
Det är bra, tron på titeln är helt berättigad. Arsenal spelar fin fotboll och har framför allt ett ungt lag som kommer bli ännu bättre. 7 poängs försprång är riktigt bra.

Tappet kan absolut komma men jag vill påstå att allt från en fjärdeplacering och uppåt får anses lyckat, och topp 4 ser jag givetvis som spikat för er. Det var nog få inför den här säsongen som trodde Arsenal skulle gå så pass bra!
Citera
2023-01-02, 14:05
Medlem
Jag unnar definitivt Arsenal en titel i år efter alla motgångar de senaste åren. Däremot skulle jag inte påstå att 7 poängs försprång på City när det är 22 omgångar eller 66 poäng kvar att spela om är någon garanti för att Arsenal vinner ligan. Eftersom City är City skulle de mycket väl kunna vinna 20 av de avslutande 22 matcherna och då räcker det med en förlust och några kryss för att City går förbi.

Med det sagt, Arsenal är definitivt på god väg, och för ligans skull ser jag gärna något annat lag än City vinna i år. Jag kan även tänka mig att Guardiola kommer vara mest fokuserad på att äntligen vinna CL till våren så det gynnar väl också möjligtvis Arsenal.

Jag gillar också att Arsenal har behållit Arteta och låtit honom bygga detta lag över tid. Som halventusiastisk Chelsea-supporter kan jag störa mig nåt enormt på kortsiktigheten i "mitt" lag där ingen tränare får vara kvar över mer än två säsonger. Jag hoppas ju att Graham Potter får vara kvar även om Chelsea skulle missa en CL-plats i vår.

Att Newcastle är med och krigar där uppe (visserligen med saudi-pengar, men ändå) tycker jag är lite kul, allt som bryter mönstret måste man ju uppskatta.

Skulle jag här och nu gissa vilka som tar de fyra CL-platserna skulle jag nog säga:
Arsenal, Manchester City, Liverpool och Manchester United, även om United känns mest osäkert.
Citera
2023-01-02, 21:13
Medlem
laddkingens avatar
dags gå skilda vägar med klopp
Citera
2023-01-02, 21:15
Medlem
Beaver14s avatar
Brentford 0-3 Arsenal
Brentford 4-0 Manchester United
Brentford 0-0 Chelsea
Manchester City 1-2 Brentford
Brentford 2-2 Tottenham
Brentford 3-1 Liverpool

Brentford gör det bra mot storlagen i PL
Citera
2023-01-02, 21:32
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Brentford 0-3 Arsenal
Brentford 4-0 Manchester United
Brentford 0-0 Chelsea
Manchester City 1-2 Brentford
Brentford 2-2 Tottenham
Brentford 3-1 Liverpool

Brentford gör det bra mot storlagen i PL
Eftersom ni vann mot dom är ni inget storlag enligt din beskrivning av storlag.
Citera
2023-01-02, 21:50
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drickback
Eftersom ni vann mot dom är ni inget storlag enligt din beskrivning av storlag.

Nej, det är mid-table teams som vi och Newcastle som lyckas avfärda dem.

Apropå Newcastle ska det bli ett jävligt intressant möte imorgon. Med hemmaplan ska det dock bli seger för oss. Jag har inte sett en enda av Newcastles matcher i år så är ju lite nyfiken på dem.
Senast redigerad av Beaver14 2023-01-02 kl. 21:52.
Citera
2023-01-02, 21:58
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:

Apropå Newcastle ska det bli ett jävligt intressant möte imorgon. Med hemmaplan ska det dock bli seger för oss. Jag har inte sett en enda av Newcastles matcher i år så är ju lite nyfiken på dem.
Exakt hihi

Har sett en del av dom, kommer bli en holmgång mellan er imorgon dock har ni fördel av hemmaplan.
Citera
2023-01-02, 22:05
Medlem
Citat:

Blir en svår match. En av de svåraste så här långt.
Citera
2023-01-02, 22:15
Medlem
zebra121s avatar
Att Wigan sedan någon månad tillbaka tagit in Kolo Toure som manager kan jag seriöst inte sluta skratta åt

Hur det gått? Idel förluster.

Det är Nog den korkaste tillsättningen av en manager jag varit med om. Men sen är ju Wigan totalt könlöst varpå ingen jävel bryr sig om det laget.
Citera
2023-01-02, 23:32
Medlem
Skarparattarns avatar
Det enda glädjande just nu är att liverpool går lika dåligt som vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in