Citat:
Ursprungligen postat av
radiopanna
Jag har helt tappat lusten att följa detta Tottenham, dels för att det är så tråkig fotboll och dels för hur klubben agerar. Är så jävla trött på snåljåparna Levy och Lewis.
Det är helt ologiskt att ta in en manager som Conte och sedan inte backa honom. Fynd och fokus på unga spelare i all ära, men så som Premier League ser ut idag kommer du ingenvart med det om du har ambitioner om topp 4.
Man måste komplettera med färdiga spelare och precis som Conte säger plocka in ett par lirare för £60-70m vardera per säsong för att stärka upp med omedelbar effekt.
Det hedrar väl klubben till viss del att de har sin filosofi när det kommer till transfers och att saker ska skötas ekonomiskt hållbart men då kan man inte heller förvänta sig att den manager som kommer in ska uträtta mirakel säsong efter säsong. Pochettino gjorde det bra men han hade också den bästa truppen som klubben haft i modern tid. Resurserna finns för att satsa, men några ursäkter för att inte göra det ser jag inte.
Tiden börjar rinna ut för Spurs för vi ser nu ett Arsenal som sopar banan med en tydlig vision och som backar Arteta, ett Man United som är på g under ETH, ett storsatsande Newcastle och ett Liverpool som börjar likna sig själva igen. City är City och Chelsea kan aldrig räknas bort även om de befinner sig i en övergångsperiod med Potter.
Det funkar inte att ta 1 pinne mot Brentford+Aston Villa med dessa konkurrenter på platserna över och strax under i tabellen. Tottenham lär bli helt överkörda i år. Läste att det är tio matcher i rad nu som laget hamnat i underläge och snart väntar Arsenal + City x 2.
Conte borde lämna detta sjunkande skepp och jag hoppas att han fortsätter rikta kängor mot styrelsen så att det blir glasklart för alla vad som sker bakom kulisserna. Jävla skitklubb man supportar. Jag tänker inte sätta min fot på Tottenham Hotspur Stadium igen eller lägga ens en krona på klubben förrän Enic är borta.
PS. Trots rivaliteten ska Arsenal ha en eloge för sitt agerande de senaste åren. Edu har gjort ett monsterjobb och man har backat Arteta, vara värsta kritiker (inklusive jag själv), nu snällt får käka upp allt skitsnack. Jag förstår att alla som håller på Arsenal mår riktigt bra just nu och det är välförtjänt.
Gott nytt år önskar jag den här trådens alla läsare och skribenter!
God fortsättning!
Som Arsenalsupporter lider jag av de senaste 10 årens faktum och har därför svårt att rida vågen. Tankarna att bakslaget kommer ligger oundvikligen och gnager i bakhuvudet. Men jag lyssnade på Ian Wright häromdagen och han sa att de enda som inte längre tror att Arsenal kan/kommer vinna ligan är Arsenalsupporters (just av det skälet jag känner). Han uppmanade alla supporters att rida vågen, vara glada och förvänta er fortsatt framgång. Så med det nya året anammar jag detta och sållar mig till Generalens läger! Arsenal vinner ligan i år!
(det finns några Twitter/Tik-toktroll som supportar Liverpool/Tottenham som fortfarande anser att Arsenal kommer missa top 4 t.o.m. Det tåget har gått för länge sedan, 15p ner till Liverpool och 13p till Tottenham (som har en match mer spelad))