Citat:
Ursprungligen postat av
Peace2023
Absolut gör jag mig skyldig till samma misstag som jag ser hos andra, är det inte ofta just så?
Men där jag ser ett varmt leende i samförstånd, som då Lina berättar för Alex om böckerna, kanske andra ser ett hånleende. Och då Arvid berättar att han har bra kontakt med sina ex ser jag någon som säger just detta, inget annat. Så vi tolkar verkligheten till stor del utifrån hur vi själva är, och våra egna erfarenheter. Tror jag. Hävdar inte att jag är perfekt eller har rätt. Eller att man inte får analysera och ha vilka åsikter man vill. Det tycker jag Agust uttryckte bra, "hej jag medverkar i programmet och läser kommentarerna här, men håll inte igen för min skull" ungefär. Jag ber om ursäkt om jag är inkonsekvent, inte lever som jag lär osv. Men när jag generaliserar och kommer med tvärsäkra påståenden om någon, så är jag glad om någon rättar mig! Ha en fin dag!
Ja du, självklart har alla rätt att tro och se vad man tror och ser. Det enda jag vill svara dig är att jag verkligen
inte håller med om att du är mer nyanserad och objektiv utan mer av en möjliggörare. Jättemånga reagerar på Arvid. T.o.m. hans
enda fan i tråden är en uttalad kvinnohatande kvinnomisshandlare, det är också talande.
Se detta enda fan nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kellare-kristoffer
Arvid är high quality, skulle inte förvåna mig ifall han får en slant för att vara med i programmet. Många tjejer som verkar vara sugna på honom också.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kellare-kristoffer
Ida sitter ju stupfull och skämtar om att hon ska våldta honom senare, respektlöst beteende. Jag hade nog gett henne en örfil vid lämpligt tillfälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
mendokse
Experterna är garanterat uttalade feminister.
Dom kallar sig det ja, iallafall en av dom. Men det betyder inte att hon
är det,
tvärtom. Hela Sverige reagerar på avsnittet (nåja, dom som tittar) och blir upprörda, oroliga för Idas skull, förbannade på Arvid. Det snackas om psykopat, kontroll, unken kvinnosyn, att det är vidrigt att han kräver ”egentid” och genast åker och sover hos ”fantastiska” ex under ”egentiden” och trycker det i ansiktet på Ida. Hon är mycket mer tolerant ja och ger honom allt utrymme och frihet i världen, medans han beter sig som en jävla taliban som skammar en kvinna för att hon dricker alkohol och är glad på fest.
Räknar hennes enheter, vem i helvete gör så?! Fullständigt vidrigt beteende, det tycker nog den stora majoriteten som sett programmet och ändå har en ”feminist” bland ”experterna” mage att skriva ”tips från coachen, skaffa en man som Arvid”. Hon är absolut inte feminist.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ko-vid-19
Det bryter väl mot reglerna att peka ut en användare för att vara en specifik person... Så jag låter bli...
Eller hur men notera vad he who can’t be named skriver, han skriver att Ida förtjänar att bli slagen…