2023-06-02, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Det var absolut respektlöst av henne men vem fan har inte blivit lite respektlös på fyllan när man var yngre??
Då har mina killar alltid lugnat ner mig, gett mig vatten å sådär. Inte suttit å snackat skit om mig och kallat mig fula saker. Jag hade örfilat dig tebaks om du vart min kille å jag kommit på dig med att snacka skit om mig som en liten kärring!
Men hade tagit hand om dig om jag märkte att du var påväg att bli för full.🤷🏼‍♀️ Man ska va ett lag i ett par om man ska hålla. Sen ånyo: inte fräscht av henne att sitta och säga sådana saker men det var inte så grovt, tycker du det? Flamsigt å tramsigt men med tanke på hur de sugpropparna slafsat på varandra hela helgen så väldigt märkligt han skulle bli så jävla kränkt av det helt plötsligt?? Nähe du han blev bara sur för att hon ”skämde” ut honom genom att vara fullast och högljuddast på festen och det har han nog dåliga erfarenheter av vad det verkar för det där var det trumpnaste lilla pojkebarn jag sett på år och dar. Och vissa saker säger man bara inte om någon man gillar.

Ida är en 35 årig kvinna men uppför sig som en fjortis, dags att växa upp kan man tycka. Håller med Arvid att det är äckligt när folk är fulla, i synnerhet den man är tillsammans med.
Citera
2023-06-02, 13:04
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Ida är en 35 årig kvinna men uppför sig som en fjortis, dags att växa upp kan man tycka. Håller med Arvid att det är äckligt när folk är fulla, i synnerhet den man är tillsammans med.

Det håller jag också med om.
Men tycker inte att hand ordval och beteende är okej för det. Vi har två fel här och det är inte mer med det. Att du är så oerhört partisk vad gäller honom är fan lite konstigt. Har ni hånglat bakom nått regemente för många år sen å du glömde det aldrig? Dina inlägg är så oerhört rövslickande (pun intended) att man börjar undra asså.

Jag tycker inte om fulla människor och jag hade gått å lagt mig om jag var på en sån töntig fest och inte mer med det. Eller tagit ett nakenbad med Agust eller nått å sett till att han fick skrubba sig ordentligt under armarna och kring könet. Hade avlägsnat mig från den scenen asap men så umgås jag inte med nötter som grisar omkring sådär heller. Man kan absolut nyttja rusdrycker i goda vänners lag men man ser till att köra varannan vatten om man inte kan bete sig i det offentliga rummet imo. Å det kan jag och alla jag känner för det är ganska busenkelt om du frågar mig.
Citera
2023-06-02, 13:28
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Du ska vara glad för att du har en tjej öht med din kvinnosyn. Anitha Clemens är feminist, till skillnad från ”experterna” och Arvid. Det är fruktansvärt osexigt att Arvid kräver ”egentid” och använder den till att sova med sina ex och umgås med flera ex som han pratar om Ida med. Men Ida accepterade det och lät honom vara helt fri igen. Sa inte ett enda nedvärderande omdöme. Han lät inte henne vara fri däremot och han är den i programmets historia som pratat mest nedlåtande och nedvärderande om sin kvinnliga partner. Och ändå är det Ida vi pratar om, den bästa kvinnliga deltagaren i programmets historia.

Experterna är garanterat uttalade feminister.

Arvid borde inte umgås och sova hos ex men att Ida låter honom göra det utan att ens säga någonting är hennes fel.
Det borde hon inte göra om hon inte gillar det.

Han kommenterade förövrigt inte Idas beteende alls under kvällen verkar det som. Det var bara i synken som han beskrev det som osexigt och att det gav honom avsmak.

Han gillar bara inte att hans tjej är berusad, är knappast något personligt eller nedvärderande mot Ida.
Citera
2023-06-02, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Arvid borde inte umgås och sova hos ex men att Ida låter honom göra det utan att ens säga någonting är hennes fel.
Det borde hon inte göra om hon inte gillar det.

Han kommenterade förövrigt inte Idas beteende alls under kvällen verkar det som. Det var bara i synken som han beskrev det som osexigt och att det gav honom avsmak.

Han gillar bara inte att hans tjej är berusad, är knappast något personligt eller nedvärderande mot Ida.

Arvid är en tiopoängare eller iallafall en stabil nia, han om någon borde ställa krav på sin partner. Att han fortfarande har en bra vänskapsrelation med sina ex ska ni skita i.
Citera
2023-06-02, 14:27
Medlem
Citat:
Det håller jag också med om.
Men tycker inte att hand ordval och beteende är okej för det. Vi har två fel här och det är inte mer med det. Att du är så oerhört partisk vad gäller honom är fan lite konstigt. Har ni hånglat bakom nått regemente för många år sen å du glömde det aldrig? Dina inlägg är så oerhört rövslickande (pun intended) att man börjar undra asså.

Jag tycker inte om fulla människor och jag hade gått å lagt mig om jag var på en sån töntig fest och inte mer med det. Eller tagit ett nakenbad med Agust eller nått å sett till att han fick skrubba sig ordentligt under armarna och kring könet. Hade avlägsnat mig från den scenen asap men så umgås jag inte med nötter som grisar omkring sådär heller. Man kan absolut nyttja rusdrycker i goda vänners lag men man ser till att köra varannan vatten om man inte kan bete sig i det offentliga rummet imo. Å det kan jag och alla jag känner för det är ganska busenkelt om du frågar mig.

Fanns inget i deltagarnas beteende som var opassande under festen.
Citera
2023-06-02, 14:38
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Fanns inget i deltagarnas beteende som var opassande under festen.

Nej jag vet att många festar sådär. Jag gör oftast inte det bara pga gillar inte det.
Men e det fest där det förväntas så dricker jag så jag blir tipsy för annars orkar jag inte med fyllon.
Inte min grej bara.
Citera
2023-06-02, 15:11
Medlem
Kusligt avsnitt. Man lämnar inte ut sin fru inför hela svenska folket och kallar hennw osexig och motbjudande. Det är ett oerhört övergrepp.
Citera
2023-06-02, 15:28
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Det här är en skräck-serie. Man slänger in 4 par som inte älskar varann i små lägenheter, har på en kamera, och filmar vad som kommer ut i form av skräck och ondska. Jag tror detta är värsta säsongen någonsin.

Jag känner för alla killarna i denna omgång. Är jag biazed? Vilka underbara män. Försök gissa vilka par:

-lågintelligent brud som ändå är framåt med ett driv, fantastisk kille som kan allt, han kommer att tröttna

-extremt dum brud som inte ens vet hur man använder en eltandborste, med stor ångest för allting och som bara klarar våldsrelationer, extremt snäll kille som ständigt blir utmobbad

-extremt dum brud med feministisk agenda och tjategenskap, ångest för sjukdom, underbart trevlig lite naiv och oerfaren man som försöker och försöker

-extremt dum brud som redan i unga år är en gnällkärring , besserwisser, och omöjlig att leva med, underbart trevlig lite naiv och oerfaren man som försöker och försöker.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2023-06-02 kl. 15:32.
Citera
2023-06-02, 15:34
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalcon
Kusligt avsnitt. Man lämnar inte ut sin fru inför hela svenska folket och kallar hennw osexig och motbjudande. Det är ett oerhört övergrepp.

Det är ett tv-program. Om man bara fick säga positiva saker om sin partner skulle det inte bli mycket till show.
Citera
2023-06-02, 16:24
Medlem
August - spikgate

Här tycker jag att han bara skulle spika på o genomföra sin ide o inte lyssna på förnekandet av hans ideer/persona.

Finns väl inget värre än att hela tiden få höra nej, fy, man får inte........... Sånt tar död på kreativiteten o själen.

När man gör sådana övningar ska man bejaka den andres ideer. August får ta smällen om det skulle bli problem.
Citera
2023-06-02, 17:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Absolut gör jag mig skyldig till samma misstag som jag ser hos andra, är det inte ofta just så?
Men där jag ser ett varmt leende i samförstånd, som då Lina berättar för Alex om böckerna, kanske andra ser ett hånleende. Och då Arvid berättar att han har bra kontakt med sina ex ser jag någon som säger just detta, inget annat. Så vi tolkar verkligheten till stor del utifrån hur vi själva är, och våra egna erfarenheter. Tror jag. Hävdar inte att jag är perfekt eller har rätt. Eller att man inte får analysera och ha vilka åsikter man vill. Det tycker jag Agust uttryckte bra, "hej jag medverkar i programmet och läser kommentarerna här, men håll inte igen för min skull" ungefär. Jag ber om ursäkt om jag är inkonsekvent, inte lever som jag lär osv. Men när jag generaliserar och kommer med tvärsäkra påståenden om någon, så är jag glad om någon rättar mig! Ha en fin dag!

Ja du, självklart har alla rätt att tro och se vad man tror och ser. Det enda jag vill svara dig är att jag verkligen inte håller med om att du är mer nyanserad och objektiv utan mer av en möjliggörare. Jättemånga reagerar på Arvid. T.o.m. hans enda fan i tråden är en uttalad kvinnohatande kvinnomisshandlare, det är också talande.
Se detta enda fan nedan.

Citat:
Arvid är high quality, skulle inte förvåna mig ifall han får en slant för att vara med i programmet. Många tjejer som verkar vara sugna på honom också.

Citat:
Ida sitter ju stupfull och skämtar om att hon ska våldta honom senare, respektlöst beteende. Jag hade nog gett henne en örfil vid lämpligt tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av mendokse

Dom kallar sig det ja, iallafall en av dom. Men det betyder inte att hon är det, tvärtom. Hela Sverige reagerar på avsnittet (nåja, dom som tittar) och blir upprörda, oroliga för Idas skull, förbannade på Arvid. Det snackas om psykopat, kontroll, unken kvinnosyn, att det är vidrigt att han kräver ”egentid” och genast åker och sover hos ”fantastiska” ex under ”egentiden” och trycker det i ansiktet på Ida. Hon är mycket mer tolerant ja och ger honom allt utrymme och frihet i världen, medans han beter sig som en jävla taliban som skammar en kvinna för att hon dricker alkohol och är glad på fest. Räknar hennes enheter, vem i helvete gör så?! Fullständigt vidrigt beteende, det tycker nog den stora majoriteten som sett programmet och ändå har en ”feminist” bland ”experterna” mage att skriva ”tips från coachen, skaffa en man som Arvid”. Hon är absolut inte feminist.

Citat:
Ursprungligen postat av Ko-vid-19
Det bryter väl mot reglerna att peka ut en användare för att vara en specifik person... Så jag låter bli...

Eller hur men notera vad he who can’t be named skriver, han skriver att Ida förtjänar att bli slagen…
Citera
2023-06-02, 17:54
Avslutad
Citat:
Alltså.. jag är helt tagen efter veckans avsnitt om jag ska va ärlig och det känns onödigt att uppfinna vigselringen på nytt om man säger så men jag måste ändå få ge mina två cent.

Först och främst en applåd till den sadistiska produktionen för den mest omskakande parhelgen jag kan minnas. Herregud.

Arvid först och främst. Vilket obehagligt rövhål han är mot Ida.🤮 Min magkänsla vad gäller killar är fan spot on å är så himla glad för det. Så äcklig är han med sin osäkerhet och feminina labilitet. Han ser ut som en tjock röd ful katt som strax ska svälja en kanariefågel när han droppar det om pyjamaspary hos exen. Med detta bebismove bevisar han hur oerhört juvenil han är. Lille stackarn ber om egentid för han orkar helt enkelt inte spela disneyprins mer än 72 tim men han vill inte va själv det minsta utan bara fly hem te nån stackars brud som känner fanskapet redan å där han kan få vara den manbaby han innerst inne är (och kommer bli med Ida lite om litt om hon inte lägger benen på ryggen!!).. men varför sover han inte hos tantramormor? Jo för han e ju uppenbarligen störd på nått sätt så han vill göra stackars Ida upprörd! Det är fan enda anledningen till att bete sig såhär utvecklingsstört som jag kan komma på iaf.🤷🏼‍♀️ Att han sen har mage att sitta och kalla henne osexig med mera i synk (säkert som svar på ledande fråga förvisso) blev bara för mycket och hur tänker ens produktionen när de tar med det?? Stackars stackars Ida vem fan vill höra en kille man gillar (förhoppningsvis GILLAT kom igen Ida du är större än det här!) tycker man är oattraktiv på bästa sändningstid?

Ida är dock total slay Queen och försöker verkligen ha ett pokerface men man ser ju att hon blir ledsen/upprörd inombords. Vem fan över 14 år känner behov av att göra sin partner svartsjuk/orolig? Jo nån som är en kass person som får bekräftelse av att se andra må dåligt. Enorm red flag detta och jag fattar verkligen inte att hon inte bara bad honom dra åt helvete där och då. Men men to be continued.

Sen att de ska hålla på och slabba på varandra framför de andra paren asså åh my lords vad jag vrider mig i soffan av cringe här. Hade jag varit med on set hade jag nog sagt till dem att bygga en koja eller ta in på hotell faktiskt med lite sur röst. Vuxna människor som är trygga i sin relation behöver inte hålla på sådär imo. Måste känts jättekonstigt för de andra paren.
Och varför tror de att det är en tävling?? Så konstigt mind set att ha inför det här evenemanget. Jaja. Sen att Ida säger att hon skiter i andra på fyllan, det hoppas jag var taget ur sitt kontext verkligen för människor som resonerar så tål jag inte och jag gillar ändå henne.

Fredrik å Stina glömde jag bort i början när de satt och väntade i båten! Tänkte att e det bara 3 par i år eller?? Haha lite kul. Men de var söta när de dansade till spice girls i stugan. Det kommer tuffa på och de kommer ha ett helt vanligt liv där just inget särskilt händer. Å värdet i det ska inte underskattas! Gott så.

Herregud Lina vad håller du på med? Här ser vi toxisk femininitet av sällan skådat slag. Till och med Märtis hade nog tyckt att det var lite väl. Alex borde nypa henne hårt i tutten och be henne dra åt helvete helt ärligt! Men inte så hårt att det blir ett blåmärke utan bara så det känns som tusen nålar.☝🏻 Jag kan inte kommentera dem vidare utan att gå till riktigt elaka personangrepp och det vill jag inte. Men Alex?? Hoho??🦉Run Forest.. RUN!!

Tillsist Carro och Ernie. Vet inte vart jag står i spik-gate faktiskt.🤷🏼‍♀️ Hon var onödigt hård å bjäbbig i tonen men han kunde fan släppt det.. å varför har hon så jäääävla mkt mascara på sig att hon ser ut som en sad tvättbjörn när hon grinar?? Så hon måste nakenbada med kameramannen medan Agust ligger å mediterar å letar i hela näruniversumet efter den där själspuzzelbiten han känner saknas.. jag känner bara vad fan händer här? De här två människorna är sådana motpoler att det gränsar till psykos. Det känns lite som att kolla på den filmen Midsommmar för er som sett den.
Blev de vänner sen eller?
Jag tror iaf att vi kan utesluta att Carro tar den i tvåan nu va? Alltså för gott?

Je t’aime.

Jag tror Ida sa det där för att Arvid gick och gnällde att Ida var totalt urspårad till filmteamet så dom tänkte, ah, ett narrativ, Arvid skapar drama, nu måste vi pressa Ida på en kommentar. Med tanke på att hon själv ger andra full frihet att vara sig själva, inte bara Arvid utan hon visar stor acceptans mot resten av gänget också, folk får vara sig själva med henne. Då tror jag att hon tycker att det minsta hon kan begära av andra är att dom låter henne vara sig själv. Så tolkade jag det. Hon skadade ju ingen eller betedde sig illa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in