2023-06-01, 23:39
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Ja, och Carros vridning verkar vara att skaffa sig individuell terapi på bekostnad av sin make…och hon verkar ju ha lyckats. Hon verkar ju så nöjd och glad för sina terapitimmar. Och över sin nya diagnos hon fått efter programmet.

Exakt! Och alla följare som skriver att hon är så modig och en förebild som vågade ställa upp utan intentionen att ge sin partner en chans. Så genuint att behandla Agust som ”en tjurig jävla unge” och inte alls vara med på premisserna som programmet marknadsförs som. Såg du att hon la upp en bild på Alfons Åberg med sin pappa och jämförde Agust med en 5-åring och sig själv med pappan? Och som svar på kommentarer som hon verkar ha raderat skrev hon att hon inte alls menade att jämföra Agust med ett barn, det var ju bara så komiskt att hon var ”tvungen” att vara precis som Alfons pappa och att Agust var precis som förskolebarnet Alfons…
Citera
2023-06-01, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
Handlar nog inte om det juridiska utan att hon verkligen vill att han slutar med barnsligheterna och lyssnar på henne. Sedan hade nog kunnat hantera det bättre såklart.

Alla andra par gjorde ju liknande saker.
Citera
2023-06-01, 23:41
Medlem
PyroPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Till skillnad från idioterna härinne har ingen av experterna kritiserat Arvid. Slutsatsen man kan dra av detta är att det istället är fel på personerna som sitter och näthatar härinne.
Så experterna står ovan alla andra? Tycker du verkligen det är ett vettigt synsätt efter alla säsonger? Snarare att de duckar för de riktiga problemen för att försöka få ytterligare en säsong.

Varför försvarar du honom så hårt? Verkar ju helt ofelbar i dina ögon. "Principfast", "alfahanne", "världens finaste". Vad tyckte du om hans insats i episod 7?
Citera
2023-06-01, 23:44
Medlem
PyroPelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Det visste hon nog inte där och då. Sedan har de ju en historia av att hon ogillar när han skarvar kring förbjudna saker, typ skita i avspärrningar och nu spika i väggarna. Tror det blev mer av en principsak för henne och att hon blev less för att han verkligen inte kunde hålla sig och inte tyckte det var värt att avstå för hennes skull.
Citera
2023-06-01, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PyroPelle
Handlar nog inte om det juridiska utan att hon verkligen vill att han slutar med barnsligheterna och lyssnar på henne. Sedan hade nog kunnat hantera det bättre såklart.

Snarare August som borde ha hanterat situationen bättre. Varför skall den som uppmärksammar felaktighet ta ansvar för de-eskalering? Åligger August att stanna upp och ta till sig hennes invändning.
Citera
2023-06-01, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar

Gjorde de inte.
Citera
2023-06-02, 01:48
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
https://nyheter24.se/noje/kandisar/1148791-anitha-clemences-harda-kanga-mot-gift-vid-forsta-ogonkastet-deltagaren?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm _source=Facebook&fbclid=IwAR0-ZXBH1hPkmmUcn4nRIl5mVzMr0AvbwWrbyOoAv6zkRDFNIi9xJH 2uGFw_aem_th_AUwHeFQh33s5FLwqX5qsF2ev 3wIFgUCd3dW9AZX9SkCt04xlo44A9BW6uNOxsBSo7M0#Echobo x=1685468665

Fler som ryter ifrån.

Vad i helvete? Får man inte tycka saker är osexiga eller?
Tycker själv berusade kvinnor är bland det värsta som finns. Min tjej kommer inte i närheten av en puss om hon är full. Är redan svårt att hitta den där gnistan i tjejer så att man vet att de är vid medvetande, när det är fulla är det helt tomt där inne.
Citera
2023-06-02, 05:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Tycker själv berusade kvinnor är bland det värsta som finns. Min tjej kommer inte i närheten av en puss om hon är full. Är redan svårt att hitta den där gnistan i tjejer så att man vet att de är vid medvetande, när det är fulla är det helt tomt där inne.

Du ska vara glad för att du har en tjej öht med din kvinnosyn. Anitha Clemens är feminist, till skillnad från ”experterna” och Arvid. Det är fruktansvärt osexigt att Arvid kräver ”egentid” och använder den till att sova med sina ex och umgås med flera ex som han pratar om Ida med. Men Ida accepterade det och lät honom vara helt fri igen. Sa inte ett enda nedvärderande omdöme. Han lät inte henne vara fri däremot och han är den i programmets historia som pratat mest nedlåtande och nedvärderande om sin kvinnliga partner. Och ändå är det Ida vi pratar om, den bästa kvinnliga deltagaren i programmets historia.
Citera
2023-06-02, 05:30
Avslutad
Krönikör som är Spot On. Byt ut ”experterna”.
… Baserat på programmets track record kan jag knappt tänka mig en värre samling ljushuvuden att lägga mitt kärleksliv i händerna på än det tv-team som kokar ihop programmet.

När programmet ska motivera varför två personer matchats ihop är det ofta ytliga likheter som lyfts fram. Två personer gillar båda att titta på den obskyra undergroundproduktionen ”På spåret”? Ring hit prästen! En kvinnlig sökande säger att hon kan tänka sig att bo på landet, medan en manlig sökande faktiskt råkar bo lantligt – i ett hembyggt skjul med risigt utedass? Ses vid altaret! Och förra året, när festprissen och ultrastockholmaren Martin parades ihop med hemmamysaren Jonas från Örebro var det lätt att som tittare få intrycket att matcharna sett två killar som gillar killar bland ansökningarna och tänkt att inget mer behövs.

Jag låter hellre den synska bläckfisken Paul som tippade fotbolls-VM 2010 välja partner åt mig än att gå igenom GVFÖ-processen som deltagare, och då är Paul ändå död sedan tolv år.

https://nsd.se/kronika/artikel/som-aktenskapsmaklerska-kan-jag-lata-mig-overtalas/rmkd57nl
Citera
2023-06-02, 05:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Tillhör de 10-20% av männen som får ligga med 80-90% av brudarna.

Hade han fått ligga med 80-90% av brudarna så hade någon av de 80-90% av brudarna sugit fast honom och han hade inte haft möjlighet att söka till det här programmet. Såklart förutsatt att det finns någon attraktiv inom det spannet. Rent teoretiskt finns ju risken att 10-20% av kvinnorna som faktiskt är vackra inte ingår i de 80-90% som du säger att han får ligga med.

Min högst personliga åsikt är att high quality inte existerar i detta program. Det finns absolut fina människor men just high quality slukas av marknaden.

Känner igen mig själv lite i Ida. Hon kommer köra på tills Arvid avviker. Sen när Arvid ångrat sig så har Ida gått vidare. Eller så har jag helt fel...
Citera
2023-06-02, 07:19
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det man reagerar på är ju att Ida är så oerhört tolerant. Hon låter honom tjata och tjata och TJATA om sina behov. Han ältar och ältar och ÄLTAR! Karln hann knappt gifta sig innan allt blev grå vardag och han behövde egen tid. Den egentiden spenderade han med sina ex, som han dessutom upphöjde till skyarna som om de är några övermänniskor. Varför är dom ex när dom är sååå bra? Ida sa ingenting om det. De flesta hade rest sig för att gå och aldrig komma tillbaka. Synd att hon inte gjorde det. Men hon fortsatte och var positiv och glad. Ja hon var full på parhelgen men absolut inte på något överdrivet sätt. Jag har själv svårt för fulla människor men från det till att kalla någon för osexig och osmaklig när den är överförfriskad och glad är ju ett rätt långt steg. Men inte för Arvid ”den ”felfria”. Ida skall bara vara perfekt hela tiden och köpa allt hans skitsnack och agerande. Så fort hon gör något som i hans ögon inte är okej då skall hon tryckas ner i skorna. Jag blir ledsen av detta. Han kommer ta ur henne sitt glada spralliga jag. Hon kommer bli en robot som han är. Styrd av hans känslor och behov, han borde leva ensam så fruktansvärt egoistisk som han är. Man undrar ju om dom skall vara särbo med tanke på att han vill vara ensam hela tiden. Ja förutom när han är med sina ex då. Jag hatar inte Arvid eller något men hans beteende är helt oacceptabelt. Han är en av de värsta män jag sett i GVFÖ.
Senast redigerad av Tervull 2023-06-02 kl. 08:02.
Citera
2023-06-02, 07:29
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Snarare August som borde ha hanterat situationen bättre. Varför skall den som uppmärksammar felaktighet ta ansvar för de-eskalering? Åligger August att stanna upp och ta till sig hennes invändning.
Du har rätt. Agust är utbildad kaospilot. Då ska man kunna hantera en situation då plan A fallerar. Kunde han verkligen inte komma på något annat sätt att hänga upp tygstyckena på än hammare och spik?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in