2023-06-02, 07:54
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Varför skulle de? De brukar väl inte kritisera deltagarna?

Jag tycker inte att det är något näthat här, men många undrar varför han säger eller gör vissa saker som för många verkar helt främmande. Fel på personerna här? Ingen är väl perfekt, varken Arvid eller någon här.

Men de flesta skulle ju troligen aldrig vilja utsätta sig för att vara med i ett sådant tv-program, underhållningsprogram med allt vad det innebär (att andra analyserar allt man säger och gör t ex). Programmet bygger ju på att man ska fundera över matchningarna och deltagarnas personligheter?

Jag hoppas och tror att deltagarna tar vad som skrivs här med en nypa salt om de ens läser det. Visst ska man få analysera men här överanalyseras och spekuleras det vilt, med ofta tvärsäkra påståenden om ord och händelser tagna ur sitt sammanhang. Ingen påpekar t ex att Arvid visar Ida väldigt mycket uppskattning och bekräftelse. Och få tänker tanken att det är en positiv egenskap att ha bra relationer med sina ex. Arvid verkar vidsynt och det innebär inte att man är otrogen och falsk, snarare tvärtom. Vi ser verkligen saker och ting med olika glasögon eller från olika perspektiv.
Citera
2023-06-02, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grantoppen2
Jag får också den känslan. Varför fortsätter han i så fall? Vad är din teori?

https://nyheter24.se/amp/noje/tv/1148470-gift-vid-forsta-ogonkastet-arvid-var-nara-att-hoppa-av-programmet-osakerhet

Enligt den här artikeln ville Arvid hoppa av ett flertal gånger innan han gifte sig med Ida.
Han ville kanske inte hoppa av igen, han har troligen lovat att slutföra processen den här gången.
Citera
2023-06-02, 10:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Du har rätt. Agust är utbildad kaospilot. Då ska man kunna hantera en situation då plan A fallerar. Kunde han verkligen inte komma på något annat sätt att hänga upp tygstyckena på än hammare och spik?

Bara jag som uppfattade det som att Agust redan var färdig med Carro under parhelgen och inte brydde sig om att kompromissa pga hennes beteenden när han hade klivit över en avspärrning och ”öppnar bildörren”? Då verkade han mer intresserad av att prata om det men det ser ut som att han försökt och försökt i veckor och inte fått nånting tillbaka mer än ”jag vet bättre än dig, du är ett barn, jag är vuxen”. Plus att hon vägrat ge honom en chans som make, vilket programmet ska gå ut på. Det är tydligt att det varken gör det för Carro eller Arvid, dom vill bara bli bundis med ”experterna” och få synas i media. Det såg ut som att Agust nästan skrattade i spikdiskussionen, fast på ett liksom bittert sätt.
Senast redigerad av Undringar 2023-06-02 kl. 10:35.
Citera
2023-06-02, 10:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Det man reagerar på är ju att Ida är så oerhört tolerant. Hon låter honom tjata och tjata och TJATA om sina behov. Han ältar och ältar och ÄLTAR! Karln hann knappt gifta sig innan allt blev grå vardag och han behövde egen tid. Den egentiden spenderade han med sina ex, som han dessutom upphöjde till skyarna som om de är några övermänniskor. Varför är dom ex när dom är sååå bra? Ida sa ingenting om det. De flesta hade rest sig för att gå och aldrig komma tillbaka. Synd att hon inte gjorde det. Men hon fortsatte och var positiv och glad. Ja hon var full på parhelgen men absolut inte på något överdrivet sätt. Jag har själv svårt för fulla människor men från det till att kalla någon för osexig och osmaklig när den är överförfriskad och glad är ju ett rätt långt steg. Men inte för Arvid ”den ”felfria”. Ida skall bara vara perfekt hela tiden och köpa allt hans skitsnack och agerande. Så fort hon gör något som i hans ögon inte är okej då skall hon tryckas ner i skorna. Jag blir ledsen av detta. Han kommer ta ur henne sitt glada spralliga jag. Hon kommer bli en robot som han är. Styrd av hans känslor och behov, han borde leva ensam så fruktansvärt egoistisk som han är. Man undrar ju om dom skall vara särbo med tanke på att han vill vara ensam hela tiden. Ja förutom när han är med sina ex då. Jag hatar inte Arvid eller något men hans beteende är helt oacceptabelt. Han är en av de värsta män jag sett i GVFÖ.

Ja det är ju precis det alla reagerar på. Har sett dessa kommentarer i flera olika forum, det är ju det även krönikörer och kända profiler som Anitha Clemens reagerar på också. Men det enda svaret dom få kan komma på som vill försvara honom är ”det är kontrollerande att förbjuda någon vara vän med sina ex”. Snacka om att skita i poängen eller vara socialt blind.
Citera
2023-06-02, 10:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Peace2023
Jag hoppas och tror att deltagarna tar vad som skrivs här med en nypa salt om de ens läser det. Visst ska man få analysera men här överanalyseras och spekuleras det vilt, med ofta tvärsäkra påståenden om ord och händelser tagna ur sitt sammanhang. Ingen påpekar t ex att Arvid visar Ida väldigt mycket uppskattning och bekräftelse. Och få tänker tanken att det är en positiv egenskap att ha bra relationer med sina ex. Arvid verkar vidsynt och det innebär inte att man är otrogen och falsk, snarare tvärtom. Vi ser verkligen saker och ting med olika glasögon eller från olika perspektiv.

Men herregud människa, du ser inte dig själv här och hur tvärsäker du är. Varför säger du att ingen som kritiserar Arvid ser hans jäkla komplimanger? Vem har sagt det?! Och vem tror att man kommer undan med att förtrycka sin partner för att man ibland säger några smöriga komplimanger typ ”vad vacker du är”. Vem vet inte att även misshandlande män ger komplimanger om utseende?! Det kompenserar inte det sviniga han gör mot Ida, det är din egen ”överanalyserande” och tvärsäkra tolkning att alla som pekar på hur destruktivt han behandlar henne inte har hört honom säga ”vem behöver frukost när man kan kyssa dig”. Vi har hört det, du kan stryka det argumentet.

”Bra relationer med sina ex” är inte kontexten här. Läs vad tex Tervull skriver, menar du på allvar att allt du förstår av det inlägget är ”Den här personen tycker att man ska ha dåliga relationer med sina ex”?
Citera
2023-06-02, 10:56
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Men herregud människa, du ser inte dig själv här och hur tvärsäker du är. Varför säger du att ingen som kritiserar Arvid ser hans jäkla komplimanger? Vem har sagt det?! Och vem tror att man kommer undan med att förtrycka sin partner för att man ibland säger några smöriga komplimanger typ ”vad vacker du är”. Vem vet inte att även misshandlande män ger komplimanger om utseende?! Det kompenserar inte det sviniga han gör mot Ida, det är din egen ”överanalyserande” och tvärsäkra tolkning att alla som pekar på hur destruktivt han behandlar henne inte har hört honom säga ”vem behöver frukost när man kan kyssa dig”. Vi har hört det, du kan stryka det argumentet.

”Bra relationer med sina ex” är inte kontexten här. Läs vad tex Tervull skriver, menar du på allvar att allt du förstår av det inlägget är ”Den här personen tycker att man ska ha dåliga relationer med sina ex”?

Absolut gör jag mig skyldig till samma misstag som jag ser hos andra, är det inte ofta just så?
Men där jag ser ett varmt leende i samförstånd, som då Lina berättar för Alex om böckerna, kanske andra ser ett hånleende. Och då Arvid berättar att han har bra kontakt med sina ex ser jag någon som säger just detta, inget annat. Så vi tolkar verkligheten till stor del utifrån hur vi själva är, och våra egna erfarenheter. Tror jag. Hävdar inte att jag är perfekt eller har rätt. Eller att man inte får analysera och ha vilka åsikter man vill. Det tycker jag Agust uttryckte bra, "hej jag medverkar i programmet och läser kommentarerna här, men håll inte igen för min skull" ungefär. Jag ber om ursäkt om jag är inkonsekvent, inte lever som jag lär osv. Men när jag generaliserar och kommer med tvärsäkra påståenden om någon, så är jag glad om någon rättar mig! Ha en fin dag!
Citera
2023-06-02, 10:59
Medlem
Peace2023s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Undringar
Bara jag som uppfattade det som att Agust redan var färdig med Carro under parhelgen och inte brydde sig om att kompromissa pga hennes beteenden när han hade klivit över en avspärrning och ”öppnar bildörren”? Då verkade han mer intresserad av att prata om det men det ser ut som att han försökt och försökt i veckor och inte fått nånting tillbaka mer än ”jag vet bättre än dig, du är ett barn, jag är vuxen”. Plus att hon vägrat ge honom en chans som make, vilket programmet ska gå ut på. Det är tydligt att det varken gör det för Carro eller Arvid, dom vill bara bli bundis med ”experterna” och få synas i media. Det såg ut som att Agust nästan skrattade i spikdiskussionen, fast på ett liksom bittert sätt.

Det tror jag stämmer på pricken!
Citera
2023-06-02, 11:29
Medlem
Kom ihåg att bra TV görs inte med normala människor. Enkelt här, då det knappast är normalmänniskan, som söker till detta.
Citera
2023-06-02, 11:58
Medlem
Huzzahs avatar
Alltså.. jag är helt tagen efter veckans avsnitt om jag ska va ärlig och det känns onödigt att uppfinna vigselringen på nytt om man säger så men jag måste ändå få ge mina två cent.

Först och främst en applåd till den sadistiska produktionen för den mest omskakande parhelgen jag kan minnas. Herregud.

Arvid först och främst. Vilket obehagligt rövhål han är mot Ida.🤮 Min magkänsla vad gäller killar är fan spot on å är så himla glad för det. Så äcklig är han med sin osäkerhet och feminina labilitet. Han ser ut som en tjock röd ful katt som strax ska svälja en kanariefågel när han droppar det om pyjamaspary hos exen. Med detta bebismove bevisar han hur oerhört juvenil han är. Lille stackarn ber om egentid för han orkar helt enkelt inte spela disneyprins mer än 72 tim men han vill inte va själv det minsta utan bara fly hem te nån stackars brud som känner fanskapet redan å där han kan få vara den manbaby han innerst inne är (och kommer bli med Ida lite om litt om hon inte lägger benen på ryggen!!).. men varför sover han inte hos tantramormor? Jo för han e ju uppenbarligen störd på nått sätt så han vill göra stackars Ida upprörd! Det är fan enda anledningen till att bete sig såhär utvecklingsstört som jag kan komma på iaf.🤷🏼‍♀️ Att han sen har mage att sitta och kalla henne osexig med mera i synk (säkert som svar på ledande fråga förvisso) blev bara för mycket och hur tänker ens produktionen när de tar med det?? Stackars stackars Ida vem fan vill höra en kille man gillar (förhoppningsvis GILLAT kom igen Ida du är större än det här!) tycker man är oattraktiv på bästa sändningstid?

Ida är dock total slay Queen och försöker verkligen ha ett pokerface men man ser ju att hon blir ledsen/upprörd inombords. Vem fan över 14 år känner behov av att göra sin partner svartsjuk/orolig? Jo nån som är en kass person som får bekräftelse av att se andra må dåligt. Enorm red flag detta och jag fattar verkligen inte att hon inte bara bad honom dra åt helvete där och då. Men men to be continued.

Sen att de ska hålla på och slabba på varandra framför de andra paren asså åh my lords vad jag vrider mig i soffan av cringe här. Hade jag varit med on set hade jag nog sagt till dem att bygga en koja eller ta in på hotell faktiskt med lite sur röst. Vuxna människor som är trygga i sin relation behöver inte hålla på sådär imo. Måste känts jättekonstigt för de andra paren.
Och varför tror de att det är en tävling?? Så konstigt mind set att ha inför det här evenemanget. Jaja. Sen att Ida säger att hon skiter i andra på fyllan, det hoppas jag var taget ur sitt kontext verkligen för människor som resonerar så tål jag inte och jag gillar ändå henne.

Fredrik å Stina glömde jag bort i början när de satt och väntade i båten! Tänkte att e det bara 3 par i år eller?? Haha lite kul. Men de var söta när de dansade till spice girls i stugan. Det kommer tuffa på och de kommer ha ett helt vanligt liv där just inget särskilt händer. Å värdet i det ska inte underskattas! Gott så.

Herregud Lina vad håller du på med? Här ser vi toxisk femininitet av sällan skådat slag. Till och med Märtis hade nog tyckt att det var lite väl. Alex borde nypa henne hårt i tutten och be henne dra åt helvete helt ärligt! Men inte så hårt att det blir ett blåmärke utan bara så det känns som tusen nålar.☝🏻 Jag kan inte kommentera dem vidare utan att gå till riktigt elaka personangrepp och det vill jag inte. Men Alex?? Hoho??🦉Run Forest.. RUN!!

Tillsist Carro och Ernie. Vet inte vart jag står i spik-gate faktiskt.🤷🏼‍♀️ Hon var onödigt hård å bjäbbig i tonen men han kunde fan släppt det.. å varför har hon så jäääävla mkt mascara på sig att hon ser ut som en sad tvättbjörn när hon grinar?? Så hon måste nakenbada med kameramannen medan Agust ligger å mediterar å letar i hela näruniversumet efter den där själspuzzelbiten han känner saknas.. jag känner bara vad fan händer här? De här två människorna är sådana motpoler att det gränsar till psykos. Det känns lite som att kolla på den filmen Midsommmar för er som sett den.
Blev de vänner sen eller?
Jag tror iaf att vi kan utesluta att Carro tar den i tvåan nu va? Alltså för gott?
Senast redigerad av Huzzah 2023-06-02 kl. 12:04.
Citera
2023-06-02, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nattedogg
Hade han fått ligga med 80-90% av brudarna så hade någon av de 80-90% av brudarna sugit fast honom och han hade inte haft möjlighet att söka till det här programmet. Såklart förutsatt att det finns någon attraktiv inom det spannet. Rent teoretiskt finns ju risken att 10-20% av kvinnorna som faktiskt är vackra inte ingår i de 80-90% som du säger att han får ligga med.

Min högst personliga åsikt är att high quality inte existerar i detta program. Det finns absolut fina människor men just high quality slukas av marknaden.

Känner igen mig själv lite i Ida. Hon kommer köra på tills Arvid avviker. Sen när Arvid ångrat sig så har Ida gått vidare. Eller så har jag helt fel...

Arvid är high quality, skulle inte förvåna mig ifall han får en slant för att vara med i programmet. Många tjejer som verkar vara sugna på honom också.
Citera
2023-06-02, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Huzzah
Alltså.. jag är helt tagen efter veckans avsnitt om jag ska va ärlig och det känns onödigt att uppfinna vigselringen på nytt om man säger så men jag måste ändå få ge mina två cent.

Först och främst en applåd till den sadistiska produktionen för den mest omskakande parhelgen jag kan minnas. Herregud.

Arvid först och främst. Vilket obehagligt rövhål han är mot Ida.🤮 Min magkänsla vad gäller killar är fan spot on å är så himla glad för det. Så äcklig är han med sin osäkerhet och feminina labilitet. Han ser ut som en tjock röd ful katt som strax ska svälja en kanariefågel när han droppar det om pyjamaspary hos exen. Med detta bebismove bevisar han hur oerhört juvenil han är. Lille stackarn ber om egentid för han orkar helt enkelt inte spela disneyprins mer än 72 tim men han vill inte va själv det minsta utan bara fly hem te nån stackars brud som känner fanskapet redan å där han kan få vara den manbaby han innerst inne är (och kommer bli med Ida lite om litt om hon inte lägger benen på ryggen!!).. men varför sover han inte hos tantramormor? Jo för han e ju uppenbarligen störd på nått sätt så han vill göra stackars Ida upprörd! Det är fan enda anledningen till att bete sig såhär utvecklingsstört som jag kan komma på iaf.🤷🏼‍♀️ Att han sen har mage att sitta och kalla henne osexig med mera i synk (säkert som svar på ledande fråga förvisso) blev bara för mycket och hur tänker ens produktionen när de tar med det?? Stackars stackars Ida vem fan vill höra en kille man gillar (förhoppningsvis GILLAT kom igen Ida du är större än det här!) tycker man är oattraktiv på bästa sändningstid?

Ida är dock total slay Queen och försöker verkligen ha ett pokerface men man ser ju att hon blir ledsen/upprörd inombords. Vem fan över 14 år känner behov av att göra sin partner svartsjuk/orolig? Jo nån som är en kass person som får bekräftelse av att se andra må dåligt. Enorm red flag detta och jag fattar verkligen inte att hon inte bara bad honom dra åt helvete där och då. Men men to be continued.

Sen att de ska hålla på och slabba på varandra framför de andra paren asså åh my lords vad jag vrider mig i soffan av cringe här. Hade jag varit med on set hade jag nog sagt till dem att bygga en koja eller ta in på hotell faktiskt med lite sur röst. Vuxna människor som är trygga i sin relation behöver inte hålla på sådär imo. Måste känts jättekonstigt för de andra paren.
Och varför tror de att det är en tävling?? Så konstigt mind set att ha inför det här evenemanget. Jaja. Sen att Ida säger att hon skiter i andra på fyllan, det hoppas jag var taget ur sitt kontext verkligen för människor som resonerar så tål jag inte och jag gillar ändå henne.

Fredrik å Stina glömde jag bort i början när de satt och väntade i båten! Tänkte att e det bara 3 par i år eller?? Haha lite kul. Men de var söta när de dansade till spice girls i stugan. Det kommer tuffa på och de kommer ha ett helt vanligt liv där just inget särskilt händer. Å värdet i det ska inte underskattas! Gott så.

Herregud Lina vad håller du på med? Här ser vi toxisk femininitet av sällan skådat slag. Till och med Märtis hade nog tyckt att det var lite väl. Alex borde nypa henne hårt i tutten och be henne dra åt helvete helt ärligt! Men inte så hårt att det blir ett blåmärke utan bara så det känns som tusen nålar.☝🏻 Jag kan inte kommentera dem vidare utan att gå till riktigt elaka personangrepp och det vill jag inte. Men Alex?? Hoho??🦉Run Forest.. RUN!!

Tillsist Carro och Ernie. Vet inte vart jag står i spik-gate faktiskt.🤷🏼‍♀️ Hon var onödigt hård å bjäbbig i tonen men han kunde fan släppt det.. å varför har hon så jäääävla mkt mascara på sig att hon ser ut som en sad tvättbjörn när hon grinar?? Så hon måste nakenbada med kameramannen medan Agust ligger å mediterar å letar i hela näruniversumet efter den där själspuzzelbiten han känner saknas.. jag känner bara vad fan händer här? De här två människorna är sådana motpoler att det gränsar till psykos. Det känns lite som att kolla på den filmen Midsommmar för er som sett den.
Blev de vänner sen eller?
Jag tror iaf att vi kan utesluta att Carro tar den i tvåan nu va? Alltså för gott?

Ida sitter ju stupfull och skämtar om att hon ska våldta honom senare, respektlöst beteende. Jag hade nog gett henne en örfil vid lämpligt tillfälle.
Citera
2023-06-02, 12:23
Medlem
Huzzahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellare-kristoffer
Ida sitter ju stupfull och skämtar om att hon ska våldta honom senare, respektlöst beteende. Jag hade nog gett henne en örfil vid lämpligt tillfälle.

Det var absolut respektlöst av henne men vem fan har inte blivit lite respektlös på fyllan när man var yngre??
Då har mina killar alltid lugnat ner mig, gett mig vatten å sådär. Inte suttit å snackat skit om mig och kallat mig fula saker. Jag hade örfilat dig tebaks om du vart min kille å jag kommit på dig med att snacka skit om mig som en liten kärring!
Men hade tagit hand om dig om jag märkte att du var påväg att bli för full.🤷🏼‍♀️ Man ska va ett lag i ett par om man ska hålla. Sen ånyo: inte fräscht av henne att sitta och säga sådana saker men det var inte så grovt, tycker du det? Flamsigt å tramsigt men med tanke på hur de sugpropparna slafsat på varandra hela helgen så väldigt märkligt han skulle bli så jävla kränkt av det helt plötsligt?? Nähe du han blev bara sur för att hon ”skämde” ut honom genom att vara fullast och högljuddast på festen och det har han nog dåliga erfarenheter av vad det verkar för det där var det trumpnaste lilla pojkebarn jag sett på år och dar. Och vissa saker säger man bara inte om någon man gillar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in