2023-06-02, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Förstår inte att man inte säkrar personen med sele eller vanligt jävla rep innan det att frigörande av ben eller liknande påbörjas. Uppenbarligen fanns det oavsett en marginell risk för fallskada.

Det kanske inte gick under omständigheterna. Utredningen får visa det.

Pojken är borta oavsett och många är drabbade på olika sätt.
Citera
2023-06-02, 11:58
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicals
Förstår inte att man inte säkrar personen med sele eller vanligt jävla rep innan det att frigörande av ben eller liknande påbörjas. Uppenbarligen fanns det oavsett en marginell risk för fallskada.

Lätt att vara efterklok. Svårt att få en bild av det hela hur han satt fast hur det gick till och hur skadad han var. Kanske han var medvetslös och räddningstjänsten ansåg att det var bråttom att få lös honom. Kanske de som kom hade aldrig gjort detta förut. Många variabler att räkna in. Men förfärligt är det att falla ner vilken mardröm för alla inblandade. Men självklart tycker jag som andra detta borde inte skett . Gillar hissar sämre o sämre iallafall privata gamla små i bostadshus.
Citera
2023-06-02, 12:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten

Har han avlidit nu?
Citera
2023-06-02, 12:08
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Har han avlidit nu?
Troligen död, han du svarat verkar känna dem.
Citera
2023-06-02, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilten

Så det är bara att vänta på att pressen släpper att pojken är död?
Citera
2023-06-02, 12:29
Medlem
NamnlosBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EttStortFlin
Infekterad vårdnadstvist som relativt nyligen avslutats. Men skyddad identitet är jag tveksam till? Mamman finns att hitta helt öppet på mrkoll osv.

Vad heter hon på Facebook ?
Citera
2023-06-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NamnlosBarn
Fyfan vilka losers till räddningstjänst , pga dom ramlade pojken ner 5 våningar. Förresten vart var mamman ?

Eftersom varken du eller jag var där och såg vad som hände är det rätt korkat att kalla räddningstjänsten för loosers.
Ingen av oss vet vilka omständigheter det var. Men jag är övertygad om att något i deras arbete av någon anledning inte gick som det var tänkt.
Citera
2023-06-02, 12:54
Medlem
Ducadreams avatar
Fyfan vad hemskt. Jag hoppas att han verkligen klarar sig. 😪😪
Citera
2023-06-02, 12:58
Medlem
NamnlosBarns avatar
Chansen är extremt liten att han överlever
Först stod de allvarligt skadad och nu livshotande, tror han ligger i respiratorn och det är de som håller honom vid liv.
Citera
2023-06-02, 13:03
Medlem
Vilken mardröm. Pojken var säkert så rädd när han satt fast och tänkte att han skulle räddas när räddningstjänsten kom till platsen.
Obehagligt med hissar som har gallerdörrar oavsett.
Citera
2023-06-02, 13:03
Medlem
Regeringsbildares avatar
Anser inte man ska skylla på räddningstjänsten. Vi vet inte vad som har hänt och att pojken föll var kanske oundvikligt. Däremot kan man ställa sig frågande till hyresvärden hur detta kunnat uppkomma. Är nog inte enda dödsfällan för ute som existerar pga misskötsel och eftersatt underhåll.
Citera
2023-06-02, 13:07
Medlem
till syvende och sist: räddningstjänsten misslyckades i uppgiften. Att det inte skulle gå att säkra upp killen mm är bara rent skitsnack. Så jag hoppas att pappan till barnen hämnas på de brandsoldater som orsakade killens död genom sitt uppenbara slarv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in